![]() |
Internet Explorer is overleden
15 juni 2022 en het is blijkbaar de officiele sterfdatum van Microsofts legacy Browser IE...
https://www.theverge.com/2022/6/15/2...ort-retirement Uiteraard gaat zoiets niet plotsklaps. Mogelijk BESEFFEN de meeste privé-gebruikers van computers niet dat hun standaard browser al vele jaren niet meer IE was,maar "Edge"... Naar verluid zijn er nog een aantal oude applicaties die absoluut IE vereisen om te functioneren en waarvoor blijkbaar geen updates gaan gebeuren....Maar gezien de officiele sterfdatum,na jarenlange waarschuwingen van MS gekomen is,zullen er ook geen beveiligingsupdates meer komen,of geen "hulp bij ongevallen"..........Als een soort lapmiddel kan nog de "IE-mode" van de Edge Browser gebruikt worden... 26 jaar ,zo jong gestorven...:-( |
Citaat:
|
Velen maakten al een hele tijd geen gebruik meer van IExplorer.
Toch zit die nog steeds in Win 10/11?? Er zijn ook mensen die IExplorer om de één of andere reden willen blijven gebruiken. De nieuwste versie van Internet Explorer 11 uitvoeren De keuze van een browser dat is voor iedereen wat anders. Volgens mijn bescheiden mening heeft dit alles met (tracking)cookies te maken waar het doek over zou vallen in 2023 Dit wil niet zeggen dat je daar vanaf bent want GOOGLE is naarstig op zoek naar andere manieren om u te 'achtervolgen' en reclame in uw 'nek' te duwen. Die volgende manier draagt de naam FLOC. Onder de vele PC gebruikers/sters is er al jaren een strijd tegen trackers/cookies aan de gang met de meest soms hoogst rare extensies toe te voegen aan hun browser. De advertentiebedrijven zoeken naarstig naar cookie vervangers. FLOC is ook geen 'heiligheid' want de bedoeling van FLOC is om nog steeds advertenties te tonen op basis van uw surfgedrag. GOOGLE staat ook met een sleutel in het Windows register die zich telkens opnieuw zet zelfs als je hem er uit gooit. Opletten met Chrome in de zin van, niet zomaar alles vertrouwen. BRAVE, EDGE en FFox doet dat net iets beter. Google flox deelt na een tijdje uw surfgeschiedenis met elke website die u bezoekt. Stel u zit veel op XXX-sites en daarna gaat u inloggen op een site om werk of wat anders te zoeken. Gaat men u dan nog vertrouwen? :rofl: |
Praat tegen de vaak.
Is er één reden om nog IE te gebruiken ? Pure nostalgie. Niet meer en niet minder. Maar daar ga je niet mee vooruit. |
Ik vermoed dat de laatste overblijvers IE gebruikten omdat er nog VB scripts in zaten waarvan men er niet toe kwam om die te herschrijven in javascript. Of andere IE-specifieke tags voor communicatie met externe dll's die niet meer in edge bestaan.
|
Citaat:
|
En gedenken we die vergeten wereldoorlog (letterlijk) een paar decennia geleden tussen Netscape Navigator en Microsoft Internet Explorer.
Beiden waren op een of andere manier (onderandere personeel) kinderen van de eerste vrij algemeen bekende grafische internet browser "Mosaic" Microsoft won die oorlog uiteindelijk.Niet speciaal omdat IE "beter" was,maar omdat MS met een gans pakket (van OS tot kantoorsoftware,multimedia en Browser) kwam... Er zijn daar nog veelbesproken juridische procedures over geweest maar we weten wie uiteindelijk gewonnen heeft. |
Citaat:
Ik ben eens benieuwd of er iets in mijnen bak op't werk ligt. Hebben dat al maanden gecommuniceerd op het werk, en zelfs vorige week kwam er nog iets van't labo naar boven dat IE nodig heeft. Een paar andere dingen waren ook reeds geweten en reeds aangepast. |
Trouwens, op LTSC blijft IE nog even bestaan.
|
Citaat:
Misschien ook het gebruik van verouderde toestellen. Op zich is daar niets mis mee. Feit is dat de mainload van IE nogal heavy is, juist door de ondersteuning van VBscript. Bedrijven zullen keuzes moeten maken. |
Citaat:
T zotste was een draaibank waar nog Windows NT 4.0 op draaide... ja sjans dat ik daar nog iets van kende, kende gij daar iets van, ... ja dat is wel wat roestig, ... |
Citaat:
Of als dat een machine is die iets kan wat iets anders niet kan, ook . dan ga je die IE desnoods nog 20 jaar in de lucht houden. |
Citaat:
Genoeg stuff dat perfect doet wat het moet doen, maar waar de fabrikant al lang failliet is en er eigenlijk niks gelijkaardigs te vinden is of toch niet voor een deftige prijs. |
![]() |
geeft toe dat dat logo wel iconisch was (ondertusssen wel erg gedateerd)
dat van google chrome lijkt op een kleuterspeelgoedje |
Citaat:
Mensen die lijden aan achtervolgings'waanzin' die zijn beter dat zij google mijden als zijnde de pest. Pijnlijk detail bij sommigen hun poging om Google naar de eeuwige jachtvelden te sturen is zoals ik al eerder schreef dat die diep ingebakken zit in het Windows OS. (zie Windows register) Het logo... 5 Crazy Facts About Google Logo That Will Blow Your Mind Google een 0.0.0.0 geven in de Hosts file een wreed overdreven optie? :| (Geen idee van of dat werkt [ergens eens gelezen] of die zich zo snel mogelijk zelf terugzet) |
26. 27 had toepasselijker geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
De topic gaat uiteindelijk over de browser internet explorer. Ik gebruik Firefox. Mijn inziens is er niets beters op de markt. |
Citaat:
OPERA met de nodige extensies? FireFox ja Mozilla Google? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be