CLAESSENS Joris |
16 juni 2022 11:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
(Bericht 9978489)
Waar staat 30% meer treinen? Nee ik lees 30% meer treinreizigers door meer rijdende treinen en ...
Niet echt, door modernisering en vooral automatisering kun je veel meer autos maken met minder mensen die fysiek evenveel presteren (bvb evolutie Ford fabriek Genk)
Welke link van gisteren staat onderaan in jouw link van vandaag?
Of hoe komt het dat andere landen dat wel kunnen?
Het codewoord is vooruitgang, verbetering aan infrastructuur, dus ook nieuwe wissels en modernere treinstellen die minder onderhoud nodig hebben.
Zal alvast ook in de krant staan, de link heb je zelf gegeven, voila:
|
Dat klinkt allemaal mooi maar ook jouw plaatje klopt niet helemaal...
Ten eerste wordt er op dit moment veel te weinig personeel ingezet voor de treinen die er al rijden. Dat geldt in het bijzonder voor controleurs en veiligheidspersoneel, twee groepen die echt niet misbaar gaan worden. Vergeet je automatische controle, er gaan héél veel illegale reizigers door de beveilingssluizen. Bovendien worden bepaalde reizigers door de controleurs al lang niet meer gecontroleerd uit terechte vrees voor geweld.
Verder, ook treinen die meer rijden hebben meer personeel nodig. De bestuurders en controleurs die nu rijden presteren al veel te veel overuren en elke trein die extra rijdt betekent ook meer personeelsuren...
Dat vang je met modernisatie niet op. Als dat wel zo zou zijn vlogen grote vliegtuigen nu zonder personeel, want die kunnen dat...
Misschien in de ideale wereld waar er geen ganse bevolkingsgroepen zwartrijden, vandalisme en geweld plegen zou je je stelling kunnen 'benaderen'...
Maar in de reële wereld waarin wij leven betekent meer treinuren op het spoor ook onvermijdelijk meer personeel...
|