Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Investering leger, weeral een Belgisch compromis dat de deur openzet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265293)

reservespeler 19 juni 2022 07:30

Investering leger, weeral een Belgisch compromis dat de deur openzet.

Huid duur verkocht of toch moeten inbinden? Groenen aanvaarden defensie-uitgaven onder voorwaarden

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220619_91957422

Na weken overleg heeft de regering een akkoord over defensie op zak. Tegen 2035 zal ons land 2 procent van het bbp investeren in het leger. Groen en Ecolo lieten dus hun verzet varen, maar konden wel voorwaarden aan het akkoord toevoegen. Zo zal het leger breder worden ingezet en mogen de investeringen niet ten koste gaan van andere uitgaven. Terloops werd ook beslist over de verlenging van enkele koopkrachtmaatregelen.

Natuurlijk zal die 2% ten koste gaan van andere uitgaven. Welke snul dweil trapt daar nu in.

Den Ardennees 19 juni 2022 08:24

Ook al zoiets: men overweegt een nieuwe kazerne te bouwen in een bosgebied in Ursel (bij Aalter). Jarenlang heeft men kazernes gesloten, ook in Oost-Vlaanderen, soms zelfs kazernes die nog maar vernieuwd waren. Nu gaat men er gewoon nieuwe bouwen, in bosgebied dan nog wel.

reservespeler 19 juni 2022 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9979997)
Ook al zoiets: men overweegt een nieuwe kazerne te bouwen in een bosgebied in Ursel (bij Aalter). Jarenlang heeft men kazernes gesloten, ook in Oost-Vlaanderen, soms zelfs kazernes die nog maar vernieuwd waren. Nu gaat men er gewoon nieuwe bouwen, in bosgebied dan nog wel.

Compleet zot.

Onzijdig 19 juni 2022 09:06

2%

Dat wil zeggen dat onze soldaten bij hun 5 kogels er een waterpistooltje bij krijgen.

reservespeler 19 juni 2022 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9980013)
2%

Dat wil zeggen dat onze soldaten bij hun 5 kogels er een waterpistooltje bij krijgen.

2% is veel, heel veel geld hoor.

Xenophon 19 juni 2022 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9979997)

In Belgie kan het immers niet op.

Geld genoeg, laat de rijken de kazerne betalen!

Xenophon 19 juni 2022 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9980013)
2%

Toch serieus aan verandering onderhevig dan, in mijn tijd was er één lader per vijf man. En die zat dicht geplakt met van die zwarte elektriekers tape, zo dat ge de lader niet kon gebruiken als je hem nodig had.

kelt 19 juni 2022 13:44

Kompleet ,idioot en volledig van de pot gerukt....

Een strijdmacht moet een strijdmacht zijn,zo groot of zo klein als men nog wil bekostigen...

Mambo 19 juni 2022 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9980081)
Toch serieus aan verandering onderhevig dan, in mijn tijd was er één lader per vijf man. En die zat dicht geplakt met van die zwarte elektriekers tape, zo dat ge de lader niet kon gebruiken als je hem nodig had.

Ik kreeg tenminste nog 110 kogels mee en een gp waar er al 10 inzaten.

Nooit mee geschoten, zelfs geen oefening.

Den Ardennees 19 juni 2022 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9980192)

En in Vogelsang?

reservespeler 19 juni 2022 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9980200)
En in Vogelsang?

Daar was ik in de winter, berekoud.
Gelukkig mocht ik daar de kantine doen.

Xenophon 19 juni 2022 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9980205)
Daar was ik in de winter, berekoud.
Gelukkig mocht ik daar de kantine doen.

In de winter wekenlang min 17°.
In de zomer heel warm en droog, knarsende tanden van het stof in de lucht.

Xenophon 19 juni 2022 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9980192)

Nooit begrepen waarom wij zo dikwijls met de GP gingen schieten, gewoonlijk droeg ik de Vigneron. Ik weet toen ik het wapenmagazijn deed in de staf dat er niet eens genoeg pistolen waren voor de heren officieren.

Op de schietstand hadden de meeste van ons die daar werkten hun eigen geweren & ammo bij. Kaliber .22 koste toen twee keer niets als je die per tien en twintig kilo aankocht.

CLAESSENS Joris 19 juni 2022 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9979976)
Huid duur verkocht of toch moeten inbinden? Groenen aanvaarden defensie-uitgaven onder voorwaarden

Na weken overleg heeft de regering een akkoord over defensie op zak. Tegen 2035 zal ons land 2 procent van het bbp investeren in het leger. Groen en Ecolo lieten dus hun verzet varen, maar konden wel voorwaarden aan het akkoord toevoegen. Zo zal het leger breder worden ingezet en mogen de investeringen niet ten koste gaan van andere uitgaven. Terloops werd ook beslist over de verlenging van enkele koopkrachtmaatregelen.

Natuurlijk zal die 2% ten koste gaan van andere uitgaven. Welke snul dweil trapt daar nu in.

Er wordt één ding steeds duideliljker. GROEN! weet drommels goed dat ze geen twee keer achter elkaar aan de bak zullen komen en zijn dan ook niet bang om van elk punt op de agenda een afpersingsspelletje te maken voor hun eigen winkel.
En de andere regeringspartijen (pardon my French) scheiten bagger in hun broek als het woord kiezer of verkiezingen valt. En ergo, dus betalen ze elke keer weer de afpersingssom... uit de zak van de belastingbetaler...

Mambo 19 juni 2022 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9980200)
En in Vogelsang?

Kleine Brogel

Onzijdig 19 juni 2022 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9980023)
2% is veel, heel veel geld hoor.

U heeft gelijk, maar...

Eerst zien en dan geloven, en hoeveel zal er van die 2% gaat aan de vingers blijven plakken.

Ik had veel liever een cijfer gezien ipv %. Die % betekenen dikwijls gebakken lucht.

Daarom schreef ik " waterpistooltje".

Henri1 19 juni 2022 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9979976)

Unbent gewoon ambetant dat Vivaldi hier weer knopen doorhakt.

reservespeler 19 juni 2022 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9980255)

Welke knoop precies?

Skobelev 19 juni 2022 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9980259)
Welke knoop precies?

De knoop in 2035.

Xenophon 19 juni 2022 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9980255)

- lol -

De Belgische Gordiaanse knoop.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be