![]() |
Weg met de frietzak, hier is de herbruikbare frietbak
Tja, een papieren zakske is blijkbaar te vervuilend, het moet en zal een herbruikbaar frietbakske worden in Genk.
Al weer iets van onze cultuur dat dreigt te verdwijnen. Ik zelf kies steeds als de keuze er is) voor ne puntzak. De frietjes smaken er veel beter in. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220623_96732641 Lekker smullen uit zo'n vettig zakske zal binnenkort behoren tot ons cultureel erfgoed. |
In den hele oude tijd gingen we nog wel eens met een casserole achter frieten.
We lieten die vullen en dan terug naar huis en dat was voor alleman op een bord. Wel handiger dan al die pakken in een zakje. |
Hopelijk blijft dat beperkt tot festivals en zo...
Aan frietkot-cultuur & gewoontes moet men niet teveel zitten klooien... |
Als een frietbakje herbruikbaar moet zijn dat moet die worden afgewassen. En dat op een festival. Neen dank u, geef mij maar een papieren puntzakje.
|
Citaat:
Dat is de bedoeling ja? |
Binnenkort de herbruikbare frietjes :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Draag uw strontje steentje bij voor het klimaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze promoten nen papieren maalplak, maar een frietzakske mag niet meer, compleet zot geworden. |
Citaat:
|
voor mij ne kleine met woke saus
|
Tof, een herbruikbaar bakje. Hoeveel keer kan je dat afwassen ? Mag het in de pmd zak ? Zit daar net als in de duurzame rietjes ook PFAS in ? :-P
|
Met regenwater krijgt ge die mayonaise en stoofvleessaus er niet af. Dus moet ge al elke keer een detergent gaan gebruiken of anders vieze bacteriƫn laten woekeren in uw frietdoos.
Wat zou dan het meest vervuilend zijn ? |
Citaat:
|
Citaat:
sindsdien zijn er nog nooit zoveel plastieken zakskes niet verkocht in Florida... En bij ons ongetewijfeld ook, Dus ik zie mij al bezig met elke vrijdag mijn frietbakske uit te wassen en dat terug te brengen naar t frituur, ... komaan he mensen hoe achterlijk gaan we nog worden ? |
Citaat:
Welke frituur ? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be