Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse regering haalt doelstelling niet - dan maar meer slachtoffers in't verschiet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265370)

De Rode Willem 25 juni 2022 06:12

Vlaamse regering haalt doelstelling niet - dan maar meer slachtoffers in't verschiet
 
https://www.hln.be/binnenland/vlaand...maar~a46fa1ed/

Citaat:

Vlaanderen haalt doelstelling verkeersdoden niet en verlegt lat dan maar
Citaat:

Vlaanderen verbindt zich Europees aan een halvering van het aantal verkeersslachtoffers tegen 2030. Het Verkeersveiligheidsplan stelde in 2016 een streefcijfer van 133 doden voorop. In 2021 liet de Vlaamse regering die doelstelling vallen en werd de ambitie bijgesteld: naar maximaal 158 doden. Ter vergelijking: in coronajaar 2020 stond de teller op 254. Ook de doelstelling in verband met zwaargewonde slachtoffers werd opgetrokken: van 1.000 naar 1.237.
Citaat:

Dat Vlaanderen zijn doelstellingen mildert, is opmerkelijk. Des te meer gezien het aantal dodelijke verkeersslachtoffers in de eerste drie maanden van dit jaar al 50 procent hoger ligt dan in dezelfde periode van 2021.
Is het nog verantwoord dat zulke "regering" nog aan de macht blijft ?
Heeft een regering die de verkeersveiligheid van zijn burgers niet kan garanderen en dan maar de doelstellingen aan haar eigen falen aanpast nog enige legimiteit om verder te doen ?

Het zoveelste falen van de Vlaamse regering....wat we zelf doen,...ach ja laat maar. Het is het janken en de schaamte voorbij die rechtse Vlaamse regering !

patrickve 25 juni 2022 06:17

Het is inderdaad totaal idioot dat regeringen zich met zulke futiliteiten bezighouden, als excuus om burgers te pesten.

100 of 200 of 1000 verkeersdoden zijn belachelijk lage cijfers ; kortom, verkeersdoden zijn een absoluut non-probleem op maatschappelijk vlak. Vooral in een maatschappij waar er teveel volk rondloopt is het totaal waanzinnig om proberen de weinige doden die er gelukkig nog vallen, willen terug te schroeven.

Dus ja, zo een belachelijke doelstelling is een schande voor een entiteit die zich "regering" wil noemen.

De Rode Willem 25 juni 2022 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9983179)
Het is inderdaad totaal idioot dat regeringen zich met zulke futiliteiten bezighouden, als excuus om burgers te pesten.

100 of 200 of 1000 verkeersdoden zijn belachelijk lage cijfers ; kortom, verkeersdoden zijn een absoluut non-probleem op maatschappelijk vlak. Vooral in een maatschappij waar er teveel volk rondloopt is het totaal waanzinnig om proberen de weinige doden die er gelukkig nog vallen, willen terug te schroeven.

Dus ja, zo een belachelijke doelstelling is een schande voor een entiteit die zich "regering" wil noemen.

U vergist zich.

U die zo voor geweld pleit als aanvaardbaar middel om een doel te bereiken zou toch moeten weten dat het een zeer natuurlijke werkwijze is, om zich te verenigen rond een leidersdier ? Het sterkste dier van de meute, om zo een nog grotere bully te kunnen zijn dan de andere bully's die de groep bedreigen ?

Bij het kuddedier mens is zo de maatschappelijke ordening en dus de politiek ontstaan. Om als gemeenschap een middel te hebben om sterker te zijn dan de agressievelingen die de groep bedreigen.

Tenzij u de menselijke en maatschappelijke evolutie miskent, moeten we constateren dat de vormen van agressivietieit veranderd zijn. Ook het verkeer is nu een factor die het recht van de sterkste opeist.
En dus moeten de leiders van de maatschappij die agressieviteit beantwoorden en tonen dat de groep weldegelijk de sterkste is.
En dus is een verkeersveiligheidsbeleid, zelfs in uw redenering een primordiale prioriteit van een leidersconvenant.

Tenzij u nu pleit voor een nog asocialere rechtse koers en we evolueren naar een schrikdictatuur van de rechtse homo inempaticus.

MAAR

Dat geheel terzijde, want de rechtse Vlaamse probeert weldegelijk het woordje verkeersbeleid op zijn minst een keer per jaar te vermelden op hun vergaderingen.

Het gaat erom dat de rechtse Vlaamse N-VA regering gewoon haar doelstellingen aanpast als ze ziet dat ze de oorspronkelijke doelen niet zal halen.
Wie dat in de privé doet...is geen lange carrière beschoren.

maddox 25 juni 2022 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9983195)
U vergist zich.

Waarom, die paar doden in't verkeer per jaar. Spijtig, maar dat is nu eenmaal het gevolg van persoonlijk transport.

De reeds genomen, en de voorgestelde politiek gestuurde "maatregelen" maken dat persoonlijk transport minder persoonlijk en/of duurder wordt.
Citaat:

Dat geheel terzijde, want de rechtse Vlaamse probeert weldegelijk het woordje verkeersbeleid op zijn minst een keer per jaar te vermelden op hun vergaderingen.

Het gaat erom dat de rechtse Vlaamse N-VA regering gewoon haar doelstellingen aanpast als ze ziet dat ze de oorspronkelijke doelen niet zal halen.
We spreken hier over politici en ambtenaren (waarvan velen met een rode partijkaart), die zijn nu eenmaal verschillend van wat men "een goed huisvader" zou noemen.

Jakko 25 juni 2022 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9983211)
Waarom, die paar doden in't verkeer per jaar. Spijtig, maar dat is nu eenmaal het gevolg van persoonlijk transport.

De reeds genomen, en de voorgestelde politiek gestuurde "maatregelen" maken dat persoonlijk transport minder persoonlijk en/of duurder wordt.

We spreken hier over politici en ambtenaren (waarvan velen met een rode partijkaart), die zijn nu eenmaal verschillend van wat men "een goed huisvader" zou noemen.

De uitleg is alles. Ze doen het in deze een pak slechter dan de buurlanden en zitten ruim boven het Europees gemiddelde. 56 verkeersdoden per miljoen inwoners per jaar maakt toch al vlug een paar honderd per jaar voor Vlaanderen, niet? Ook de doelstelling voor zwaargewonden werd opgetrokken van 1000 naar 1237. Wat partijkaarten betreft, zitten de Yellows trouwens ook in de lift.

TREBRON 25 juni 2022 09:14

Ik begrijp totaal niet op wat de regering zich baseert om een cijfer te plakken op het aantal verkeersdoden. In de meeste gevallen is dat een persoonlijke keuze van de veroorzakers of zelfs van de slachtoffers van ongevallen. Dronken of onder de dope rijden, Met computer of GSM bezig zijn. Fietsers die zonder handen en al GSM'ent rijden zijn allemaal toestanden die de weggebruikers zelf in de hand hebben. Moest iedereen in het verkeer dezelfde discipline hebben dan met de vaccinatiecampagnes dan zouden er veel minder ongevallen gebeuren. Je weet nog wel dat er toen gepleit werd om niet gevaccineerden uit de verzekering te gooien en alle eventuele ziekte kosten zelf te betalen??
Niemand eist dat van verkeers delinquenten. Eigenaardig dat dit meer geaccepteerd word..

De Rode Willem 25 juni 2022 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9983211)

We spreken hier over politici en ambtenaren (waarvan velen met een rode partijkaart), die zijn nu eenmaal verschillend van wat men "een goed huisvader" zou noemen.

Van politici spreken we hier over oranjen, gelen en blauwen.
Dus die vele roden zitten dan logischerwijze bij de ambtenarij....

U zegt dus dat de zwakke, ruggegraatloze slappe wiezen van geel, oranje en blauwe politici niet op kunnen of willen tegen de karaktersterke rode ambtenaren die hun werk niet doen.

Waarom hebben wij dan nog Vlaamse politici nodig ? Als ze toch niet de ruggegraat hebben om hun ambtenaarij aan te sturen en als ze hun eigen falen en dat van hun ambtenarij dan maar verdoezelen door de doelstellingen te verzwakken.

De Vlaamse rechtse regering (geen rode partijkaarten daar) komen er alweer maar eens bijzonder zwak uit. Bekaaid.

De Rode Willem 25 juni 2022 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9983224)
Ik begrijp totaal niet op wat de regering zich baseert om een cijfer te plakken op het aantal verkeersdoden. In de meeste gevallen is dat een persoonlijke keuze van de veroorzakers of zelfs van de slachtoffers van ongevallen. Dronken of onder de dope rijden, Met computer of GSM bezig zijn. Fietsers die zonder handen en al GSM'ent rijden zijn allemaal toestanden die de weggebruikers zelf in de hand hebben. Moest iedereen in het verkeer dezelfde discipline hebben dan met de vaccinatiecampagnes dan zouden er veel minder ongevallen gebeuren. Je weet nog wel dat er toen gepleit werd om niet gevaccineerden uit de verzekering te gooien en alle eventuele ziekte kosten zelf te betalen??
Niemand eist dat van verkeers delinquenten. Eigenaardig dat dit meer geaccepteerd word..


maddox 25 juni 2022 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9983219)
De uitleg is alles. Ze doen het in deze een pak slechter dan de buurlanden en zitten ruim boven het Europees gemiddelde. 56 verkeersdoden per miljoen inwoners per jaar maakt toch al vlug een paar honderd per jaar voor Vlaanderen, niet? Ook de doelstelling voor zwaargewonden werd opgetrokken van 1000 naar 1237. Wat partijkaarten betreft, zitten de Yellows trouwens ook in de lift.

Ja, het verkeer in België is een ramp.
Maar welke maatregelen onze politici ook nemen, het verbeterd niet, en maakt persoonlijk transport alleen maar onplezieriger.

Rijbewijzen moeilijker. Geen verbetering (alleen dat de examencentra meer inkomen hebben).
Flitspalen tot in de slaapkamer, helpt ook al niet zoveel.
Vodka acties, ook maar een lauw resultaat.
Snelheidsverlaging overal en nergens, onlogisch, infrastructureel of virtueel met verkeersborden, meer flitsboetes, en steeds meer gefrustreerde weggebruikers.
Zelfs minder personenkilometers doet er niet veel aan.

Vul maar aan mensen.

maddox 25 juni 2022 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9983225)
Van politici spreken we hier over oranjen, gelen en blauwen.
Dus die vele roden zitten dan logischerwijze bij de ambtenarij....

U zegt dus dat de zwakke, ruggegraatloze slappe wiezen van geel, oranje en blauwe politici niet op kunnen of willen tegen de karaktersterke rode ambtenaren die hun werk niet doen.

Waarom hebben wij dan nog Vlaamse politici nodig ? Als ze toch niet de ruggegraat hebben om hun ambtenaarij aan te sturen en als ze hun eigen falen en dat van hun ambtenarij dan maar verdoezelen door de doelstellingen te verzwakken.

De Vlaamse rechtse regering (geen rode partijkaarten daar) komen er alweer maar eens bijzonder zwak uit. Bekaaid.

Ik heb evenveel vertrouwen in alle politici, welk kleurtje van de regenboog dan ook.
Ik vertrouw er bijna blindelings op dat ze zichzelf geen nadeeltje bezorgen, en als er zakken gevuld worden, het niet die van het kiesvee zullen zijn.

En ambtenaren komen in 2 vormen, de overwerkten die de job zelf moeten uitvoeren, en de papierduwers, die zichzelf belangrijk vinden, maar even nuttig zijn als een lucifer in de hel.

nabat54 25 juni 2022 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9983175)
https://www.hln.be/binnenland/vlaand...maar~a46fa1ed/







Is het nog verantwoord dat zulke "regering" nog aan de macht blijft ?
Heeft een regering die de verkeersveiligheid van zijn burgers niet kan garanderen en dan maar de doelstellingen aan haar eigen falen aanpast nog enige legimiteit om verder te doen ?

Het zoveelste falen van de Vlaamse regering....wat we zelf doen,...ach ja laat maar. Het is het janken en de schaamte voorbij die rechtse Vlaamse regering !


Je kan altijd een "linkse" minderheidsregering proberen te vormen in Vlaanderen hé :lol:

reservespeler 25 juni 2022 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9983219)
De uitleg is alles. Ze doen het in deze een pak slechter dan de buurlanden en zitten ruim boven het Europees gemiddelde. 56 verkeersdoden per miljoen inwoners per jaar maakt toch al vlug een paar honderd per jaar voor Vlaanderen, niet? Ook de doelstelling voor zwaargewonden werd opgetrokken van 1000 naar 1237. Wat partijkaarten betreft, zitten de Yellows trouwens ook in de lift.

Ooit gehoord van bevolkingsdichtheid?

Jakko 25 juni 2022 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9983317)
Ooit gehoord van bevolkingsdichtheid?

Ooit de moeite gedaan om het artikel te lezen? Het gaat niet over bevolkingsdichtheid maar aantal slachtoffers per 1000.000 inwoners. Nederland als buurland bijvoorbeeld, heeft een hogere bevolkingsdichtheid dan België en scoort beduidend beter.

Universalia 25 juni 2022 14:12

Citaat:

Vlaamse regering haalt doelstelling niet - dan maar meer slachtoffers in't verschiet
Het vertrouwen van de meeste mensen is dat zwaar geschonden door de huidige politiek en hoe die zijn gangetje gaat?

Zou men de gelden die zomaar of in zakken verdwijnen of verdwijnen naar landen of organisaties waar wij eigenlijk totaal geen boodschap aan hebben niet beter bijhouden op huidig ogenblik, misschien is dat wel een klein lichtje aan het einde van de 'lege' tunnel?

Haal ik met enige graagte een overjarig artikel aan. :|

België investeert 816 miljoen euro in nieuwe Europese ruimtevaartprogramma's

Ik ben totaal niet tegen technologische vooruitgang als die ook zinvol te noemen valt.

Toch ben ik van mening dat die gelden op huidig ogenblik beter anders/beter gebruikt zouden kunnen worden.

Niet dat ik een groot fan ben van onze Waalse medeburgers maar die mensen zou men beter een handje toegestoken hebben na de zware overstromingen.

reservespeler 25 juni 2022 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9983367)
Ooit de moeite gedaan om het artikel te lezen? Het gaat niet over bevolkingsdichtheid maar aantal slachtoffers per 1000.000 inwoners. Nederland als buurland bijvoorbeeld, heeft een hogere bevolkingsdichtheid dan België en scoort beduidend beter.

Vlaanderen, want daar gaat het om, heeft een bevolkingsdichtheid van 488, Nederland van 412.

Jakko 25 juni 2022 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9983388)
Vlaanderen, want daar gaat het om, heeft een bevolkingsdichtheid van 488, Nederland van 412.

Ach als het dan toch om Vlaanderen gaat, is het toch wel frapant dat in Vlaanderen het aantal verkeersdoden gestegen is t.o.v. vorig jaar (18 %) in tegenstelling tot Wallonië (daling met 16 %) en Brussel (meer dan gehalveerd) In Nederland is er een daling met 4,6%.

Verkeerspunten op zwarte lijst hadden 15 jaar geleden al weg moeten zijn, maar sommige zijn er nog steeds: “Altijd aangepakt met knip- en plakwerk

TREBRON 25 juni 2022 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9983525)
Ach als het dan toch om Vlaanderen gaat, is het toch wel frapant dat in Vlaanderen het aantal verkeersdoden gestegen is t.o.v. vorig jaar (18 %) in tegenstelling tot Wallonië (daling met 16 %) en Brussel (meer dan gehalveerd) In Nederland is er een daling met 4,6%.

Verkeerspunten op zwarte lijst hadden 15 jaar geleden al weg moeten zijn, maar sommige zijn er nog steeds: “Altijd aangepakt met knip- en plakwerk

Een duidelijk bewijs van een totaal gebrek aan discipline...
Het bewijs staat vandaag nog maar eens in de krant.
Op een invalsweg naar het stadscentrum kwam Marthe H., een 23-jarige fietsster uit Roeselare om het leven bij een verkeersongeval. De 24-jarige aanrijder was onder invloed van alcohol.

patrickve 25 juni 2022 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9983195)
Bij het kuddedier mens is zo de maatschappelijke ordening en dus de politiek ontstaan. Om als gemeenschap een middel te hebben om sterker te zijn dan de agressievelingen die de groep bedreigen.

Het misverstand hier is dat samenhorigheid geen leider nodig heeft.
Je kan best een groep vormen om sterker te zijn dan die daarbuiten, zonder de sjokkedijzen te likken van een "leider".

Citaat:

Tenzij u de menselijke en maatschappelijke evolutie miskent, moeten we constateren dat de vormen van agressivietieit veranderd zijn. Ook het verkeer is nu een factor die het recht van de sterkste opeist.
Ik vind juist dat deze a priori positieve evolutie zich eerder niet voordoet. Er wordt hoe langer hoe minder gemoord met auto's.

Citaat:

En dus moeten de leiders van de maatschappij die agressieviteit beantwoorden en tonen dat de groep weldegelijk de sterkste is.
Ik begrijp echt het verband niet tussen "sterkste groep" en "leider". Dat is iets dat mij altijd ontgaan is. Je hebt toch geen leider nodig om een sterke groep te vormen ? Waar komt dat idiote concept van leider vandaan ?

Maar meer nog, waarom zou men er problemen mee hebben om wat meer verkeersdoden te hebben ? We willen toch ALLEMAAL meer doden ?

patrickve 25 juni 2022 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9983219)
De uitleg is alles. Ze doen het in deze een pak slechter dan de buurlanden en zitten ruim boven het Europees gemiddelde. 56 verkeersdoden per miljoen inwoners per jaar maakt toch al vlug een paar honderd per jaar voor Vlaanderen, niet? Ook de doelstelling voor zwaargewonden werd opgetrokken van 1000 naar 1237. Wat partijkaarten betreft, zitten de Yellows trouwens ook in de lift.

De vraag is waarom we ons daar druk over maken. We willen toch allemaal dat er meer doden vallen, zodat er minder volk rondloopt ? Maar bovendien is het verkeer een piepklein postje op het aantal doden.

De Prof 25 juni 2022 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9983525)
Ach als het dan toch om Vlaanderen gaat, is het toch wel frapant dat in Vlaanderen het aantal verkeersdoden gestegen is t.o.v. vorig jaar (18 %) in tegenstelling tot Wallonië (daling met 16 %) en Brussel (meer dan gehalveerd) In Nederland is er een daling met 4,6%.

Verkeerspunten op zwarte lijst hadden 15 jaar geleden al weg moeten zijn, maar sommige zijn er nog steeds: “Altijd aangepakt met knip- en plakwerk

Procenten geven altijd een vals beeld. Bij ons in de gemeente is het aantal verkeersdoden met 100%! gestegen. Vorige jaar 1 nu 2. :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be