![]() |
Vlaamse regering haalt doelstelling niet - dan maar meer slachtoffers in't verschiet
https://www.hln.be/binnenland/vlaand...maar~a46fa1ed/
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft een regering die de verkeersveiligheid van zijn burgers niet kan garanderen en dan maar de doelstellingen aan haar eigen falen aanpast nog enige legimiteit om verder te doen ? Het zoveelste falen van de Vlaamse regering....wat we zelf doen,...ach ja laat maar. Het is het janken en de schaamte voorbij die rechtse Vlaamse regering ! |
Het is inderdaad totaal idioot dat regeringen zich met zulke futiliteiten bezighouden, als excuus om burgers te pesten.
100 of 200 of 1000 verkeersdoden zijn belachelijk lage cijfers ; kortom, verkeersdoden zijn een absoluut non-probleem op maatschappelijk vlak. Vooral in een maatschappij waar er teveel volk rondloopt is het totaal waanzinnig om proberen de weinige doden die er gelukkig nog vallen, willen terug te schroeven. Dus ja, zo een belachelijke doelstelling is een schande voor een entiteit die zich "regering" wil noemen. |
Citaat:
U die zo voor geweld pleit als aanvaardbaar middel om een doel te bereiken zou toch moeten weten dat het een zeer natuurlijke werkwijze is, om zich te verenigen rond een leidersdier ? Het sterkste dier van de meute, om zo een nog grotere bully te kunnen zijn dan de andere bully's die de groep bedreigen ? Bij het kuddedier mens is zo de maatschappelijke ordening en dus de politiek ontstaan. Om als gemeenschap een middel te hebben om sterker te zijn dan de agressievelingen die de groep bedreigen. Tenzij u de menselijke en maatschappelijke evolutie miskent, moeten we constateren dat de vormen van agressivietieit veranderd zijn. Ook het verkeer is nu een factor die het recht van de sterkste opeist. En dus moeten de leiders van de maatschappij die agressieviteit beantwoorden en tonen dat de groep weldegelijk de sterkste is. En dus is een verkeersveiligheidsbeleid, zelfs in uw redenering een primordiale prioriteit van een leidersconvenant. Tenzij u nu pleit voor een nog asocialere rechtse koers en we evolueren naar een schrikdictatuur van de rechtse homo inempaticus. MAAR Dat geheel terzijde, want de rechtse Vlaamse probeert weldegelijk het woordje verkeersbeleid op zijn minst een keer per jaar te vermelden op hun vergaderingen. Het gaat erom dat de rechtse Vlaamse N-VA regering gewoon haar doelstellingen aanpast als ze ziet dat ze de oorspronkelijke doelen niet zal halen. Wie dat in de privé doet...is geen lange carrière beschoren. |
Citaat:
De reeds genomen, en de voorgestelde politiek gestuurde "maatregelen" maken dat persoonlijk transport minder persoonlijk en/of duurder wordt. Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begrijp totaal niet op wat de regering zich baseert om een cijfer te plakken op het aantal verkeersdoden. In de meeste gevallen is dat een persoonlijke keuze van de veroorzakers of zelfs van de slachtoffers van ongevallen. Dronken of onder de dope rijden, Met computer of GSM bezig zijn. Fietsers die zonder handen en al GSM'ent rijden zijn allemaal toestanden die de weggebruikers zelf in de hand hebben. Moest iedereen in het verkeer dezelfde discipline hebben dan met de vaccinatiecampagnes dan zouden er veel minder ongevallen gebeuren. Je weet nog wel dat er toen gepleit werd om niet gevaccineerden uit de verzekering te gooien en alle eventuele ziekte kosten zelf te betalen??
Niemand eist dat van verkeers delinquenten. Eigenaardig dat dit meer geaccepteerd word.. |
Citaat:
Dus die vele roden zitten dan logischerwijze bij de ambtenarij.... U zegt dus dat de zwakke, ruggegraatloze slappe wiezen van geel, oranje en blauwe politici niet op kunnen of willen tegen de karaktersterke rode ambtenaren die hun werk niet doen. Waarom hebben wij dan nog Vlaamse politici nodig ? Als ze toch niet de ruggegraat hebben om hun ambtenaarij aan te sturen en als ze hun eigen falen en dat van hun ambtenarij dan maar verdoezelen door de doelstellingen te verzwakken. De Vlaamse rechtse regering (geen rode partijkaarten daar) komen er alweer maar eens bijzonder zwak uit. Bekaaid. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar welke maatregelen onze politici ook nemen, het verbeterd niet, en maakt persoonlijk transport alleen maar onplezieriger. Rijbewijzen moeilijker. Geen verbetering (alleen dat de examencentra meer inkomen hebben). Flitspalen tot in de slaapkamer, helpt ook al niet zoveel. Vodka acties, ook maar een lauw resultaat. Snelheidsverlaging overal en nergens, onlogisch, infrastructureel of virtueel met verkeersborden, meer flitsboetes, en steeds meer gefrustreerde weggebruikers. Zelfs minder personenkilometers doet er niet veel aan. Vul maar aan mensen. |
Citaat:
Ik vertrouw er bijna blindelings op dat ze zichzelf geen nadeeltje bezorgen, en als er zakken gevuld worden, het niet die van het kiesvee zullen zijn. En ambtenaren komen in 2 vormen, de overwerkten die de job zelf moeten uitvoeren, en de papierduwers, die zichzelf belangrijk vinden, maar even nuttig zijn als een lucifer in de hel. |
Citaat:
Je kan altijd een "linkse" minderheidsregering proberen te vormen in Vlaanderen hé :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou men de gelden die zomaar of in zakken verdwijnen of verdwijnen naar landen of organisaties waar wij eigenlijk totaal geen boodschap aan hebben niet beter bijhouden op huidig ogenblik, misschien is dat wel een klein lichtje aan het einde van de 'lege' tunnel? Haal ik met enige graagte een overjarig artikel aan. :| België investeert 816 miljoen euro in nieuwe Europese ruimtevaartprogramma's Ik ben totaal niet tegen technologische vooruitgang als die ook zinvol te noemen valt. Toch ben ik van mening dat die gelden op huidig ogenblik beter anders/beter gebruikt zouden kunnen worden. Niet dat ik een groot fan ben van onze Waalse medeburgers maar die mensen zou men beter een handje toegestoken hebben na de zware overstromingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Verkeerspunten op zwarte lijst hadden 15 jaar geleden al weg moeten zijn, maar sommige zijn er nog steeds: “Altijd aangepakt met knip- en plakwerk |
Citaat:
Het bewijs staat vandaag nog maar eens in de krant. Op een invalsweg naar het stadscentrum kwam Marthe H., een 23-jarige fietsster uit Roeselare om het leven bij een verkeersongeval. De 24-jarige aanrijder was onder invloed van alcohol. |
Citaat:
Je kan best een groep vormen om sterker te zijn dan die daarbuiten, zonder de sjokkedijzen te likken van een "leider". Citaat:
Citaat:
Maar meer nog, waarom zou men er problemen mee hebben om wat meer verkeersdoden te hebben ? We willen toch ALLEMAAL meer doden ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be