![]() |
Abortustermijn van 20w = ethisch onverantwoord
Neen, dit is niet de “zoveelste” noch een dubbel draad.
Om de tweedracht en misleiding die liberalen en groenen zaaien op te splitsen, wil ik het in dit onderwerp alleen over de termijn hebben. Wie hieraan deelneemt is evenzeer moreel verplicht (imho) te kijken naar de gedeelde link en dan te oordelen welke termijn het beste is. Nogmaals: oproep/vriendelijk verzoek het enkel bij de termijn te houden. https://m.youtube.com/watch?v=ehr5jiGUiaE&t=900s |
Voor sommigen is een post natale abortus nog te laat.
|
abortussen tussen 12 en 20 weken vinden plaats wegens medische noodzaak. Diegenen die dat om andere redenen doen, doen dat voor 12 weken. Ge maakt een probleem van niks
|
Citaat:
Een medische/levensbedreigende situatie is anders dan de abortustermijn van 12w naar 20w op te drijven waar geen medische reden is. Zag je de film van de OP? |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen beweren vaak dat het kind er niets van merkt en “een hoopje levensloze cellen is.” maar ik zie daar een kind hevig protesteren tegen de abortus en geen mensenrechten hebben. Mag dit anders en toch rekening houden met het lijden van het kind? Wat zijn vrouwenrechten teuten bovendien waard, wanneer het gevaar, trauma en leed voor alle partijen alleen maar toeneemt naarmate de termijn stijgt? |
Citaat:
|
Citaat:
Rekening houdende met de rechten van het kind, is er wel sterke aanwijzing dat ze protesteren tegen de abortus en zich van de procedure bewust zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
een spermacel is ook nog lang geen kind er is, voor de foetus, inderdaad geen verschil tussen 12 of 20 welken Er is wel een verschil voor de moeder, zij krijgt bv meer bedenktijd. of dat zo veel verschil zou uitmaken in het aantal abortussen weet ik ook niet feit is wel dat: hoe beter de seksuele voorlichting, hoe beter de toegang tot voorbehoedsmiddelen, betere toegang tot gezondheidszorg, een correcte regeling rond abortus, ... in die landen ligt het aantal abortussen het laagste. dus willen de religekken in de Vs zo weinig mogelijk abortussen dan weet je wat ze moetne doen |
Citaat:
Zie de film, de enige die zichzelf voorliegt/fantaseert zijt gij door de feiten te negeren Het kind spartelt tegen en de hartslag stijgt. Dus? |
Ge zou moeten weten hoeveel die spermacellekes tegenspartelen wanneer ze in een vagina spetteren.
|
Abortus moet mogelijk zijn tot aan de geboorte. Bij abortussen na de 20ste week moet daarentegen de moeder wel daarna onder dwang worden gesteriliseerd.
|
Citaat:
Ik vind ook dat abortus moet kunnen tot aan de geboorte (behalve dat de laatste 2 maanden of zo, dat kan vervangen worden door een vroegtijdige bevalling). Maar dat is een normale manier van doen vind ik, ik zie niet in waarom dat niet gewoon routine is. |
Citaat:
|
Wel interessant, die woorden ethiek en moraal. En een mensenleven waarde toedichten.
Als ik die "dingen" nu eens zou kunnen meten of wegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Moreel inferieur moet tot steriliteit leiden" pas je dus inconsequent toe. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be