Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Als een Nederlander je niet bezeikt heeft (is in het zak gezet), dan is hij ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265405)

reservespeler 28 juni 2022 11:22

Als een Nederlander je niet bezeikt heeft (is in het zak gezet), dan is hij ...

... het vergeten.

Kennen jullie nog zo'n uitspraken?

TV-verslaafde 28 juni 2022 11:38

Als een Belg de sfeer niet heeft verziekt, begint hij/zij waarschijnlijk te lachen.

:roll:

Henri1 28 juni 2022 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9985100)
... het vergeten.

Een waarheid als een koe is dat.

IJsboer 28 juni 2022 15:31

Citaat:

... het vergeten.

Een bus vol echte leuke losgelaten Hollanders. :lol:

reservespeler 28 juni 2022 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9985209)

:lol::lol::lol:

Rudy 29 juni 2022 19:16

Citaat:

... het vergeten.

Neen.
Over de Nederlanders zeg ik geen kwaad woord. Ik heb ze graag.
Idem eigenlijk wat Wallonië betreft.

Libro 29 juni 2022 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9985310)
Een bus vol echte leuke losgelaten Hollanders. :lol:

Aha, u kent uw klassiekers :lol:

Herr Flick 29 juni 2022 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9986086)
Neen.
Over de Nederlanders zeg ik geen kwaad woord. Ik heb ze graag.
Idem eigenlijk wat Wallonië betreft.

Het hangt er al van af waar je ze treft, ... .

In hun eigen biotooop vallen ze meestal wel mee, Maar als ze luidruchtig gaan doen op een vakantielocatie, heb ik er toch rap genoeg van. Zelfde met walen die enkel in eentalig Frans in Duitsland of Groot Britanie op verlof gaan, en dan raar staan te kijken dat ze daar geen frans kunnen. Ik heb dan maar gids gespeeld in die stokerij...

Libro 30 juni 2022 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9986212)

In hun eigen biotooop vallen ze meestal wel mee, Maar als ze luidruchtig gaan doen op een vakantielocatie, heb ik er toch rap genoeg van. Zelfde met walen die enkel in eentalig Frans in Duitsland of Groot Britanie op verlof gaan, en dan raar staan te kijken dat ze daar geen frans kunnen. Ik heb dan maar gids gespeeld in die stokerij...

De meeste Hollanders mijden dat soort Hollander.

quercus 30 juni 2022 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9985209)

Neen, een domme en foute veralgemening. Je kunt dergelijk soort praat op alle Europeanen gaan toepassen.

Rudy 30 juni 2022 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9986212)

Toen we nog jong waren en op reis gingen met de auto heb ik veel gehad aan de Nederlanders. Die weten alles, die hebben alles bij, en ze weten waar je het goeiekoopst je aankopen kan doen. Ze hebben ons dikwijls gedepanneerd.
Neen, geen kwaad woord over de Nederlanders.

Herr Flick 30 juni 2022 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9986683)
Toen we nog jong waren en op reis gingen met de auto heb ik veel gehad aan de Nederlanders. Die weten alles, die hebben alles bij, en ze weten waar je het goeiekoopst je aankopen kan doen. Ze hebben ons dikwijls gedepanneerd.
Neen, geen kwaad woord over de Nederlanders.

Ah maar ik ken er nogal wat hoor, vrienden, studiegenoten, ex collega's en af en toe wip ik eens de grens over.

Nee ook meestal goeie ervaringen met onze bovenburen/noorderburen

Adam Smith 30 juni 2022 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9986580)
De meeste Nederlanders mijden dat soort Hollander.

Zo verbeterd, nu klopt uw uitspraak;-)

Herr Flick 30 juni 2022 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9986771)

Ja dat ligt nogal gevoelig bij jullie, he, ... ;-) Als ge hollander zegt, weet ge dat ge gelijk nen hoop gezeik krijgt met zeeuwen, friezen, Brabanders, Limburgers en volk uit de Achterhoek. ;-)

Weyland 30 juni 2022 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9985118)
Als een Belg de sfeer niet heeft verziekt, begint hij/zij waarschijnlijk te lachen.

:roll:

"Ja lap, 't zen Hollanders. 't Was just gezellig." (met zuur gezicht terwijl die Hollanders genieten)

Libro 1 juli 2022 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9986771)

'k Wou ff de Vlaming uithangen ;-)

Weyland 1 juli 2022 09:21

Volgens mij wel ergens waar, maar verkeerd geïnterpreteerd. Een Nederlander/Hollander is niet geneigd de andere wang aan te bieden als hij je niet mag.

Jay-P. 1 juli 2022 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9986882)
Volgens mij wel ergens waar, maar verkeerd geïnterpreteerd. Een Nederlander/Hollander is niet geneigd de andere wang aan te bieden als hij je niet mag.

Toch wel: "de andere zijn wang"... ;-)

Henri1 1 juli 2022 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9986774)
Ja dat ligt nogal gevoelig bij jullie, he, ... ;-) Als ge hollander zegt, weet ge dat ge gelijk nen hoop gezeik krijgt met zeeuwen, friezen, Brabanders, Limburgers en volk uit de Achterhoek. ;-)

Nederlanders worden hier bij ONS in BELGIE haast altijd als HOLLANDER of OLLANDER aangeduid.

BigF 1 juli 2022 10:54

Citaat:

... het vergeten.

Andersom denken velen net hetzelfde over Belgen denk ik.

Ik kocht enkele jaren geleden mijn motorfiets in Nederland.

Om die hier in Belgie ingevoerd en ingeschreven te krijgen had ik wat papierwerk van de vorige (Nederlandse) eigenaar nodig waaronder o.m. een verkoopscontract.
Gewoon een papier dus waarin hij (de verkoper) verklaarde de motorfiets (met vermelding van alle gegevens) aan mij (de koper) had verkocht. Vrij standaard denk ik bij de verkoop van een motorfiets (of auto).

Dat heeft daar meer dan een uur geduurd vooraleer hij zo'n papier wou ondertekenen (ik had het al klaargemaakt en afgeprint, er moesten enkel nog wat gegevens ingevuld worden en hij moest het tekenen).

Om één of andere reden vertrouwde hij dat niet. ("Waarom is dat nodig? Je hebt de motorfiets toch mee, samen met de papieren? Meer heb je toch niet nodig?").

Pas toen ik hem kon overtuigen even met de RDW te bellen ging hij (met nog steeds de nodige tegenzin) overstag.

(Overigens was ik toen zelf ondertussen ook op het punt gekomen dat ik het allemaal niet meer vertrouwde. Waarom zou iemand immers zo'n verkoopscontract niet willen tekenen? Was die motor toch niet gepikt ofzo?)

Dus ja, Hollanders denken blijkbaar ook van ons Belgen dat we hen constant in de zak willen zetten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be