Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
(Bericht 9985100)
... het vergeten.
Kennen jullie nog zo'n uitspraken?
|
Andersom denken velen net hetzelfde over Belgen denk ik.
Ik kocht enkele jaren geleden mijn motorfiets in Nederland.
Om die hier in Belgie ingevoerd en ingeschreven te krijgen had ik wat papierwerk van de vorige (Nederlandse) eigenaar nodig waaronder o.m. een verkoopscontract.
Gewoon een papier dus waarin hij (de verkoper) verklaarde de motorfiets (met vermelding van alle gegevens) aan mij (de koper) had verkocht. Vrij standaard denk ik bij de verkoop van een motorfiets (of auto).
Dat heeft daar meer dan een uur geduurd vooraleer hij zo'n papier wou ondertekenen (ik had het al klaargemaakt en afgeprint, er moesten enkel nog wat gegevens ingevuld worden en hij moest het tekenen).
Om één of andere reden vertrouwde hij dat niet. ("Waarom is dat nodig? Je hebt de motorfiets toch mee, samen met de papieren? Meer heb je toch niet nodig?").
Pas toen ik hem kon overtuigen even met de RDW te bellen ging hij (met nog steeds de nodige tegenzin) overstag.
(Overigens was ik toen zelf ondertussen ook op het punt gekomen dat ik het allemaal niet meer vertrouwde. Waarom zou iemand immers zo'n verkoopscontract niet willen tekenen? Was die motor toch niet gepikt ofzo?)
Dus ja, Hollanders denken blijkbaar ook van ons Belgen dat we hen constant in de zak willen zetten.
|