![]() |
Horeca Vlaanderen: BTW frisdrank op 6%!
Horeca Vlaanderen: "Overal witte kassa in ruil voor 6 procent btw op frisdrank" (PRESS)
Dat wilt zeggen in cafés, restaurants, frituren, ... overal witte kassa. De cafés zullen er blij mee zijn. Er zullen er nog sluiten. https://www.msn.com/nl-be/financien/...3db4f3ad0c5ee6 "Een witte kassa voor élke horecazaak, in ruil voor een blijvende btw-verlaging van 6 procent op niet-alcoholische drank." Dat maakt deel uit van het hervormingsplan dat Horeca Vlaanderen lanceert, schrijft Het Laatste Nieuws. |
Allee het is juist daar dat die snackbarrekes nog iets op verdienen, ... een camionete frisdrank halen uit Frankrijk en die aan het dubbel van de prijs onder den toog verkopen...
|
Oei, ik denk dat er wat dag- en nachtwinkeltjes gaan verdwijnen hier.
|
Citaat:
|
Of de eigenaars van nachtwinkels die in de Colruyt ganse karren drank kopen en dan verkopen in hun nachtwinkel.
Daar is geen enkele controle over. |
Citaat:
|
Citaat:
Men heeft de verplichting bedrijfsbeheer afgeschaft om de nachtwinkels te faciliteren. De enige controle dat die mensen in Antwerpen krijgen is om te zien of dat ze lange blaadjes verkopen om mee te rollen, want dat is streng verboden door BDW. Voor lang blaadjes moet je naar de GB en den Delhaize. Wanneer die ze verkopen is er niets aan de hand met de war on drugs... |
Citaat:
Maar het is wel zo dat je, als je meer dan een normale hoeveelheid koopt, een factuurkaart van de Colruyt moet hebben. Je krijgt dan een factuur. Een nachtwinkel krijgt dat dus ook. |
Citaat:
of hoeveel flessen sterken drank ? Er zit er hier zo ook eene nen helen avond in zijn winkelke, als daar 5 man en ne paardekop stopt om een pakske sigaretten te komen kopen en nen alcolieker of 3 voor een fles J&B of Bacardi, dan zal het veel zij. Nachtwinkel in een boerendorp... ik weet niet of dat zo een succesformule is. |
Citaat:
En 3 keer na elkaar de winkel doorkruisen, ook zo moeilijk nietwaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kopen zonder klantenkaart. Dat valt niet te traceren. |
Citaat:
|
Ik ben niet genoeg op de hoogte in deze materie.
Ik vind wel dat zeer algemeen gesproken, de belastingen op arbeid en inkomen moeten dalen, en eventueel de belastingen op verbruiksgoederen dan beperkt hoog mogen blijven. Maar horeca is een sector die nogal wat werkgelegenheid biedt. In Frankrijk is de btw op maaltijden 10 procent ! En om het nog moeilijker te maken: het begrip suikertaks. |
Citaat:
En ze had ook een mening over zwarte aankopen bla bla ... |
Op take away is er 6% btw.
Ik ken maar 1 iemand die dat toepast en dat is de chinees. Al de rest rekent evenveel aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be