![]() |
Ongevallen met speedpedelecs nemen fors toe
Ongevallen met speedpedelecs nemen fors toe: “Horen in bebouwde kom op straat”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220630_95788847 Brussel - De verkoop van speedpedelecs boomt, maar ook de ongevallen nemen fors toe. Vooruit wil dat de Vlaamse regering actie onderneemt. “Speedpedelecs horen binnen de bebouwde kom op straat, niet op het fietspad.” Ik vind dart Vooruit hier een punt heeft. We moeten hier dringend een debat over durven voeren. |
Speedeleks zijn Brommers classe B, maar met een andere gashendel.
Zelfde regels als voor brommers dus. Maar da's te moeilijk voor onze politici. |
Citaat:
Alle gemotoriseerde ‘dingen’ tot 25 km/u = Klasse A Tot 45 km/u = Klasse B Zo simpel is het. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat iemand een exoskelet heeft, waardoor hij sterkere benen heeft, en dus zonder problemen op een gewone fiets 45 km/u gaat rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
Geef iemand die normaal is van 20 per uur te rijden een speedpedelec en die rijdt zonder enige moeite aan 45 per uur. Die heeft echter niet de vaardigheid van een doorwinterde wielertoerist. Die kan ook de 45 per uur halen op een drukke weg, dat kan je als wielertoerist absoluut niet. Speedpedelecs aan 45 per uur vergelijken met een wielertoerist aan 45 per uur gaat echt niet op, geloof mij. Ik vind die pedelecs levensgevaarlijk tussen andere fietsers. Dat zijn brommers, zo simpel is het. |
Citaat:
|
Citaat:
Doorgaans in stad zijn de fietsers al super agressief maar dit is nog vele graden erger. |
speedelec in een fietsstraat, mag ook maar maximaal 30km/u rijden;:lol: is er hier eentje van zijn step geplukt en geverbaliseerd en step aangeslagen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
https://www.nicematin.com/faits-dive...sa-mere-778112
In Nice deze week op de Promenade des Anglais langs de zee is een jongetje van 5 doodgereden onder de ogen van zijn moeder door een roekeloze man aan hoge snelheid met zijn speedelec. De Oekraïense moeder was met haar kind de oorlog ontvlucht dat zo nog aan een wreed einde komt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be