Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Immanente gerechtigheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265469)

De Rode Willem 3 juli 2022 11:30

Immanente gerechtigheid

ofte loontje krijgt zijn welverdiende loontje.
Ik moest er aan denken toen ik dit las

Citaat:

Jager die graag pronkte met trofeeën van wilde dieren zelf doodgeschoten in Zuid-Afrika
https://www.hln.be/buitenland/jager-...rika~afd440ed/

Hebben jullie ook zulke voorbeelden waar doorverotte smeerlappen tegen de muur van immanente gerechtigheid botsen ?
Laat het hier weten.

quercus 3 juli 2022 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9988253)
ofte loontje krijgt zijn welverdiende loontje.
Ik moest er aan denken toen ik dit las

https://www.hln.be/buitenland/jager-...rika~afd440ed/

Hebben jullie ook zulke voorbeelden waar doorverotte smeerlappen tegen de muur van immanente gerechtigheid botsen ?
Laat het hier weten.

Moord blijft natuurlijk moord. Maar voor dergelijke bastaarden kan ik geen medelijden opbrengen.

Xenophon 3 juli 2022 11:58

Hier worden de moorden niet alleen vergoelijkt, maar openlijk toegejuicht.

quercus 3 juli 2022 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9988277)
Hier worden de moorden niet alleen vergoelijkt, maar openlijk toegejuicht.

Ik juich die moord niet toe. Maar wanneer je jezelf er rekenschap van geeft dat het hier gaat om een figuur die zelf bekend stond als moordenaar van de op zichzelf reeds bedreigde fauna dan hoeft u van mij niet te verwachten dat ik voor die man zijn dood veel emo-gevoelens kan opbrengen.

Xenophon 3 juli 2022 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9988347)
Ik juich die moord niet toe. Maar wanneer je jezelf er rekenschap van geeft dat het hier gaat om een figuur die zelf bekend stond als moordenaar van de op zichzelf reeds bedreigde fauna dan hoeft u van mij niet te verwachten dat ik voor die man zijn dood veel emo-gevoelens kan opbrengen.

Dieren worden vermoord?

Dus mogen alle werknemers uit de slachthuizen en beenhouwerijen afgemaakt worden want zij plegen moorden op dieren.

quercus 3 juli 2022 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9988361)
Dieren worden vermoord?

Dus mogen alle werknemers uit de slachthuizen en beenhouwerijen afgemaakt worden want zij plegen moorden op dieren.

Daar gaat het om dieren die door de mens speciaal voor de slacht worden gekweekt. In Afrika dieren afmaken die behoren tot de bedreigde fauna is een heel andere zaak.

maddox 3 juli 2022 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9988365)
Daar gaat het om dieren die door de mens speciaal voor de slacht worden gekweekt. In Afrika dieren afmaken die behoren tot de bedreigde fauna is een heel andere zaak.

Dus een Palestijnse kampbewoner vermoorden is meer aanvaardbaarder dan het afmaken van een "vrije neger" in België?

De schoofzak 3 juli 2022 15:08

Citaat:

Ik denk niet dat ze dat doen, daar in Zuid-Afrika. Tenzij stropers natuurlijk.

Normaal ben ik niet pro-jacht. Het wildbeheer zou niet moeten gebeuren door "plezierjagers", maar door boswachters.
Nu haalt Zuid-Afrika daar wel veel geld mee in het laatje, waar onder andere dierenbescherming- en behoud goed mee is.

't Leven is nie simpel.

kelt 3 juli 2022 15:20

Het maakt de jacht des te spannender als er snipers en stropers in de natuur zitten....

Ook de populatie aan "Showy"-rijkerds moet enigszins onder controle gehouden worden middels afschot.

quercus 3 juli 2022 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9988374)
Dus een Palestijnse kampbewoner vermoorden is meer aanvaardbaarder dan het afmaken van een "vrije neger" in België?

Indien ik meen begrepen te hebben dat uw visie is dat die Palestijnse kampbewoners "gekweekt" werden voor de slacht... 8O en dat die "vrije neger" die bij ons rondloopt kan neergeknald worden flink betalende jagers... 8O, tja... dan heeft u gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken 8-)

maddox 3 juli 2022 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9988411)
Indien ik meen begrepen te hebben dat uw visie is dat die Palestijnse kampbewoners "gekweekt" werden voor de slacht... 8O

De Palestijnse Vluchtelingenkampen zijn kwekerijen voor subsidies en VN geldfuiken. Dat er regelmatig geslacht wordt staat ook buiten kijf.

Citaat:

in ieder geval dat die "vrije neger" die bij ons rondloopt kan neergeknald worden flink betalende jagers... 8O, tja... dan heeft u gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken 8-)
Dat klinkt als een geniaal plan. Iedereen met geldige papieren in Europa krijgt een chip ingeplant, en die chip zorgt ervoor dat vergunde jagers hun wapen niet kan afgaan indien een chipdrager in de vuurlijn komt.

Jagers die illegalen willen schieten, die moeten dus hun vuurwapen laten aanpassen, en een jachtlicentie kopen+ kopgeld betalen.

Overheid, 3 vliegen in 1 klap. Minder illegalen, minder ontevreden jagers en meer geld in kas om te verspillen.

quercus 3 juli 2022 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9988426)
De Palestijnse Vluchtelingenkampen zijn kwekerijen voor subsidies en VN geldfuiken. Dat er regelmatig geslacht wordt staat ook buiten kijf.

Daar hebt u gelijk in. En die subsidies blijken ze graag te gebruiken voor het kopen van cement, kwestie van hun tunnels te versterken.

Henri1 3 juli 2022 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9988411)
Indien ik meen begrepen te hebben dat uw visie is dat die Palestijnse kampbewoners "gekweekt" werden voor de slacht... 8O en dat die "vrije neger" die bij ons rondloopt kan neergeknald worden flink betalende jagers... 8O, tja... dan heeft u gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken 8-)

Dat is vele malen erger dan oproepen om te vergassen.

Xenophon 3 juli 2022 19:04

Citaat:

Die mensen betalen veel geld aan de staat om de vergunningen te krijgen om reglementair op die dieren te jagen. Het laten klinken alsof het stropers zijn die de laatste leeuw op de wereld doodschieten uit boosaardigheid is wat te simpel.

Xenophon 3 juli 2022 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9988452)

Het vergoelijken van mensen vergassen, wat gaan we hier nu nog allemaal horen?

maddox 3 juli 2022 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9988452)

Waarom?

cookie monster 3 juli 2022 19:56

Werkongeval ??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be