![]() |
Brussels Airlines zit zonder geld
BA zit in een moeilijke situatie, de onrust is zeer ernstig.
Er is geen geld en er komen nog stakingen aan van het personeel. Voorlopig willen de grote vakbonden nog wat water bij de wijn doen, maar ze dreigen wel om meer acties te voeren. Ook in andere landen zijn er problemen door sociale onrust. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Brussels Airlines schrapt bijna 700 vluchten in juli en augustus om werkdruk te verlagen en stakingen te vermijden
Brussels Airlines schrapt nog eens 527 vluchten in juli en augustus om de werkdruk te verlagen en stakingen te vermijden. Eerder was al aangekondigd dat de luchtvaartmaatschappij al 148 vluchten zou schrappen in juli. |
Citaat:
Dat is allemaal de schuld van Verhofstadt |
Citaat:
|
Het wordt tijd dat alle Europese luchtvaartmaatschappijen hun piloten en ander personeel dezelfde barema's en vergoedingen gaan betalen,
met opwaarderingen naargelang het type vliegtuig, de leeftijd en opgedane ervaring, bv tweejaarlijkse loonsverhoging Geen ratrace naar onderbetaalde banen en slechte werkomstandigheden |
Automatiseer alles en geef ons bullshitjobs. Ik wel wat Oekraïense of Syrische weduwen leren fietsen of dansen ipv van voor niet te weten dat ik vanachter leef door de wisselende uren.
|
Luchtvaartmaatschappijen zijn zowat het rotste waarin een mens zou kunnen beleggen. Zelfs Ryanair heeft op dt ogenblik een negatieve Return on Capital Employed (ROCE).
|
Citaat:
De luchtvaarwereld is me wel bekend als insider van 1980 tot begin 2020. Het is (was) een enige bron van avontuur/adrenaline en later als SLF, van puur cattle-class transport tot beter en aangenaam luxueuzer tijdverdrijf dat je van A naar B brengt. Meer moet (mag) dat niet zijn. In de 'profit ervan' willen investeren is duidelijk te vermijden voor een zichzelf respecterende belegger. Behalve voor hen uit op verlies-maximalisatie. |
Citaat:
|
We lezen hoe ook elders in Europa de overblijfselen van de oude "flag carriers" in de problemen BLIJVEN zitten.Laatst ,alweer,SAS.
Kenmerk is dat deze vliegverenigingen bij ieder probleem staatsteun toegestopt krijgen.Hun zogezegde opname in grotere vliegverenigingen (bij SN is dat Lufthansa) is zelfs zorgvuldig zo gestructureerd dat ze kunnen blijven krijgen uit de Belgische Staatsruif en niet te veel aan de Duitsers gaan kosten die dan zelf hun eigen Staatsruif hebben om uit te oogsten) Desnoods worden Europese wetgevingen die dat verbieden even on hold gezet wegens "bijzondere omstandigheden"...Het is ondertussen wel duidelijk dat deze vliegverenigingen van de ene bijzondere omstandigheid in de andere rollen en gewoon geen overlevingskansen op zichzelf hebben... Eigenlijk weet iedereen wel wat moet gebeuren...:| |
Citaat:
|
Citaat:
Een bedrijf, er zouden klanten zijn, genoeg voor 700 vluchten (anders is die uitleg immers nep), maar om de werkdruk te verlagen en stakingen te vermijden, weigeren ze die klanten. Als er waar ik werk meer werk is, werven ze personeel bij aan. Kopen ze meer gereedschap, besteden ze taken uit, laten ze onderhoud helpen door derde firma's. Het precieze omgekeerde. |
Citaat:
Is dat nu zo moeilijk ??? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be