![]() |
Ambtenaren worden slapend rijk
Zo u rijk wil worden, kies er dan voor om ambtenaar te worden.
Zo word je slapend rijk, naast de werkzekerheid die je hebt, de vele vakantiedagen en de mogelijkheid om lekker vroeg op pensioen te gaan. Wat kan het leven toch mooi zijn! :-D https://www.hln.be/geld/uitkeringen-...mber~a2069757/ |
eigen pens eerst
|
het loon van elke werknemer is toch gekoppeld aan de index? Er is per sector afgesproken wanneer die verhoging er komt, maar ieders loon gaat omhoog.
|
Citaat:
ofwel ken je er niets van, en dan ga je je toch moeten inlichten. Want wat je schrijft, daar klopt geen kloten van. |
Ambtenaren afzeiken in 3-2-1....
|
Citaat:
in afwachting van uw antwoord ga ik ondertussen nog even een dutje doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is fijn ... om ambtenaar te zijn. In afwachting van uw antwoord ga ik mij nog eens omdraaien. |
Citaat:
Iedereen had ambtenaar kunnen worden maar er zijn er veel die vroeger anders beslist hebben. Dus nu niet komen m...en z... |
Citaat:
|
Citaat:
maar de titel van uw draad is misleidend leugenachtig. En dat, op dit hoogstaand forum !! |
Citaat:
|
Citaat:
Een ambtenarenjob biedt misschien wel een zekerheid binnen een lineaire loopbaan. Een vast joppeke zoals ze vroeger zeiden. Om rijk te worden doe je toch best iets anders. Wat niet wilt zeggen dat er geen vetbetaalde ambtenarenjobs bestaan. |
Citaat:
Bij de politie smeken ze om kandidaten. Ook bij defensie en nog andere sectoren. |
Citaat:
|
Citaat:
Er moet natuurlijk wel een economisch te verwachten voordeel zijn vanwege de overheid-werkgever. Zo van de laatste zes maanden even gaan werken voor de staat, dat kan niet. Maar ongefundeerde leeftijdsgrenzen zijn mijn inziens ongeoorloofde discriminatie en vooral zeer dom. |
Citaat:
Fysieke conditie is van belang, en bijgevolg ook de leeftijd. |
Citaat:
Kijk maar naar mij. Allez, tien jaar geleden toch. Voorbeeldje: een cipier moet nu werken (sla me dood als ik me vergis) tot 65, straks 67. Tot die leeftijd zijn er dus mannen en vrouwen die dat beroep kunnen uitoefenen. Wel, waarom zou een zelfstandige of een werknemer die 60 is, zich niet mogen aanbieden om door de selecties te geraken? |
Citaat:
In de geciteerde sectoren is jonge leeftijd van kapitaal belang omdat de kandidaten nog manipuleerbaar zijn. Dat is één. Twee. Juist ja, iemand van 50 of 60 kan nog in uitstekende fysieke conditie zijn, maar wat ga je er 10 jaar later mee doen. In een bureau steken ? De jongere collega's vinden dat niet leuk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be