Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Tour 2022 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265511)

De Rode Willem 6 juli 2022 16:36

Tour 2022

Nog geen halve week ver en de tour lijkt gereden.
Een fenomenale Pogacar geholpen door een fenomenale Stuyven.
En een super Wout die het ondanks zijn ploeg volledig alleen recht hield.

Kunnen wij nu eindelijk officieel besluiten dat het gesjeesde Sloveense skispringertje nu ook officieel een gebuisd pedaleurke van mijn voeten is ?

Onzijdig 7 juli 2022 10:11

Gaat deze topic over de tour of over het afkraken van een renner?

De titel is tour 2022, het bijhorend bericht is een aanval op een persoon.

Pol Dolf 7 juli 2022 10:26

zijn kommunisten nu ook al tegen wielrennen?

De Rode Willem 7 juli 2022 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9990657)

Waar val ik een persoon aan ?
Ik beoordeel zijn prestaties als sporter.
Misschien, en allicht is het een leuk mens om een koffie mee te gaan drinken en kan hij goed bloemschikken of pareltjes rijgen in competitieverband?

quercus 7 juli 2022 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9990316)

Kunnen wij nu eindelijk officieel besluiten dat het gesjeesde Sloveense skispringertje nu ook officieel een gebuisd pedaleurke van mijn voeten is ?

Maar kom kom zeg... op grond van wat kom jij hier nu chagrijnig meesmuilen omtrent een renner met uitdrukkingen zoals "een gebuisd pedaleurke van mijn voeten"??? Heb jij soms ook al "autoriteit" op dat vlak?

quercus 7 juli 2022 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9990657)

Ongelooflijk wat de betrokkene allemaal aan zurigheid uitbraakt... :roll:

De Rode Willem 7 juli 2022 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9990693)
Maar kom kom zeg... op grond van wat kom jij hier nu chagrijnig meesmuilen omtrent een renner met uitdrukkingen zoals "een gebuisd pedaleurke van mijn voeten"??? Heb jij soms ook al "autoriteit" op dat vlak?

Waar pretendeer ik autoriteit ?
Omdat ik mijn eigen persoonlijke mening op een forum zet ?
Mag het nog ?
Hoe zuur kan men worden als men mensen dat recht al gaat ontzeggen omdat die mening nu eenmaal niet exact dezelfde is als die van zichzelf ?

En ja ik vind het resultaat heel magertjes ondanks dat teveel andere renners veel te veel van hun kansen opgeofferd hebben voor die man.

quercus 7 juli 2022 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9990698)
Mag het nog ?
Hoe zuur kan men worden als men mensen dat recht al gaat ontzeggen omdat die mening nu eenmaal niet exact dezelfde is als die van zichzelf ?

En ja ik vind het resultaat heel magertjes ondanks dat teveel andere renners veel te veel van hun kansen opgeofferd hebben voor die man.

Wat jij uitkraamt is niet zo maar "een mening", maar veel meer een vulgaire scheldpartij die barst van vooroordelen.

De schoofzak 7 juli 2022 11:24

Citaat:

Je hebt er absoluut geen kaas van gegeten.

Ik ook niet. Zelfs al heb ik heel wat gezien van deze en andere wielerwedstrijden, met mijn maten van Vlaanderen Vlagt.

De Rode Willem 7 juli 2022 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9990713)
Je hebt er absoluut geen kaas van gegeten.

Ik ook niet. Zelfs al heb ik heel wat gezien van deze en andere wielerwedstrijden, met mijn maten van Vlaanderen Vlagt.

Beweer ik ook nergens.
Ik heb dan ook een gloeiende hekel aan al die "experten" die oeverloos emmeren (analyseren noemen ze dat) alsof sport een exacte wetenschap is.

Een wedstrijd moet gespeeld, een koers gereden.
Men is supporter voor de ene en verketterd dus de andere.
Voor Van Aert - weg met Van der Poel. Voor Van der Poel tegen Van Aert

Sport is passie - emotionaliteit
Als dat al niet meer mag en kan, zijn we echt wel een heel eind de verkeerde kant op.
Ik zou zeggen, geniet van de koers
Maar wees voorzichtig met de vlaggen....die dan toch wel soms een heel eigen en uniek kader geven aan een Vlaamse koers.

Zucht 7 juli 2022 12:18

Citaat:

Heb je 't nu over Roglic ? Die bij een val zijn schouder uit de kom sleurt, die er dan zelf terug in steekt en voort rijdt ?
Dat moet ik jou nog zien doen RW.

koe de poing 7 juli 2022 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9990734)
Heb je 't nu over Roglic ? Die bij een val zijn schouder uit de kom sleurt, die er dan zelf terug in steekt en voort rijdt ?
Dat moet ik jou nog zien doen RW.

een val en de tour van Pogacar kan voorbij zijn
Roglic is dan eens gevallen door een fout van de organisatie. Dat zou hem kwijtschelding van het tijdverlies moeten opleveren

De Rode Willem 7 juli 2022 15:54

Citaat:

Ondanks ik er geen zure kaas van gemeesmuild heb, heeft de realiteit mij vandaag niet tegengesproken.
De Tour lijkt gereden.

Het is nog lang en er mag niet gevallen worden.
Wij kijken naar morgen of er dan gemuilde meeskaas van tafel valt of dat Willem ook morgen nog gelijk zal blijken te hebben.

fox 8 juli 2022 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9990698)
Mag het nog ?

Hoe zuur kan je zijn om iemand die net gevallen is door een fout van iemand anders een pedaleurke van mijn voeten te noemen. Je mag gerust je mening verkondigen maar stellen dat anderen zuur zijn na dergelijke reactie is wel nogal hypocriet.

Citaat:

Waar val ik een persoon aan ?
Ik beoordeel zijn prestaties als sporter.
De quote hieronder gaat helemaal niet over het beoordelen van zijn prestaties als sporter. Het is een persoonlijke aanval op een "skispringertje" en een "pedaleurke van mijn voeten". Nergens zie ik een beoordeling van zijn prestaties. Zijn prestaties spreken voor zich. 2 keer de vuelta, Olympisch kampioen, 2e in de tour. Winnaar van Luik bastenaken Luik en tal van rittenwedstrijden van 1 week. Dat is een palmares waar 99% van het peloton alleen maar van kan dromen, terwijl hij de eerste keer op een fiets zat op zijn 22 jaar. Fantastische wielrenner en een voorbeeld van doorzettingsvermogen. Alleen maar respect.

Citaat:

het gesjeesde Sloveense skispringertje nu ook officieel een gebuisd pedaleurke van mijn voeten is

De Rode Willem 8 juli 2022 16:16

Ik heb er dan wel geen gemuilde zure meeskaas van gegeten...maar ik mag toch bij mijn bewering blijven dat de Tour gereden lijkt.

En dat pedaleurke van mijn voeten ontgoocheld weer maar eens als "mogelijke tourwinnaar". Los uit de wielen gereden. 12 seconden verliezen op 150 meter.

Is het echt geen zonde dat een hardwerkende Vlaming zolang geknecht is geweest en zijn krachten moest transfereren naar zo'n uitzichtloos geval dat op geen enkel moment ooit maar de indruk geeft de tour te kunnen winnen. Nu niet en in het verleden ook al niet.

fox 8 juli 2022 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9991496)
Ik heb er dan wel geen gemuilde zure meeskaas van gegeten...maar ik mag toch bij mijn bewering blijven dat de Tour gereden lijkt.

En dat pedaleurke van mijn voeten ontgoocheld weer maar eens als "mogelijke tourwinnaar". Los uit de wielen gereden. 12 seconden verliezen op 150 meter.

Is het echt geen zonde dat een hardwerkende Vlaming zolang geknecht is geweest en zijn krachten moest transfereren naar zo'n uitzichtloos geval dat op geen enkel moment ooit maar de indruk geeft de tour te kunnen winnen. Nu niet en in het verleden ook al niet.

Het gaat natuurlijk niet over de bewering dat pogacar de tour gaat winnen. Als hem niets overkomt is die kans groot. Het gaat over uwe zure reactie aan het adres van Roglic. Een fantastische coureur die uw etiketjes en zuurheid niet verdient.

En uw opmerking over het verleden is al helemaal belachelijk. Hij stond ooit op 1 rit van de overwinning. Toen had iedereen de indruk dat hij ging winnen. Alleen jij had toen blijkbaar gezien dat Pogacar hem in extremis nog ging overvleugelen.Je maakt jezelf belachelijk door een Olympisch kampioen een pedaleurke van mijn voeten te noemen. Jij mag overigens eens die 150m rijden. Ale rijden. Je staat gewoon te voet.

Nu ja, zure mensen herken je aan het feit dat ze meer plezier halen uit de nederlaag van iemand in plaatse van een zegevierder. Jij bent er zo eentje.

koe de poing 9 juli 2022 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9991496)

het is me werkelijk onduidelijk welk punt ge denkt te maken ?
Of is dit een attention whore topic ?

De Rode Willem 13 juli 2022 16:09

Dus ja, ik heb mij vergist in Pogacar
Of is het eerder, maar dan positief in Vingegaard ?
Hoe dan ook de Tour was nog niet gereden toen ik toeterde

Maar
Over dat pedaleurke van mijn voeten moet ik niets terug nemen
11 minuten 31
En daarvoor heeft een Vlaamse superman zich weer geknecht ?

Dadeemelee 13 juli 2022 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9994361)
Dus ja, ik heb mij vergist in Pogacar
Of is het eerder, maar dan positief in Vingegaard ?
Hoe dan ook de Tour was nog niet gereden toen ik toeterde

Maar
Over dat pedaleurke van mijn voeten moet ik niets terug nemen
11 minuten 31
En daarvoor heeft een Vlaamse superman zich weer geknecht ?

Was wel niet normaal wat er met Pogacar gebeurde. Het was ook geen ‘normale’ rit, Pogacar heeft gedurende de koers moeten gas geven en niet alleen op het eind en dat is blijkbaar niet zijn ding.

koe de poing 13 juli 2022 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9994391)
Was wel niet normaal wat er met Pogacar gebeurde. Het was ook geen ‘normale’ rit, Pogacar heeft gedurende de koers moeten gas geven en niet alleen op het eind en dat is blijkbaar niet zijn ding.

Vooral de extreme hoogte is zijn ding niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be