![]() |
Vlaanderen gaf vorig jaar 7 miljard uit aan subsidies
Waarom we steeds geld tekort hebben niettegenstaande al die belastinginkomsten?
https://www.hln.be/binnenland/vlaand...top~a2087e84c/ |
Citaat:
Verder 2,5 miljard naar vzw's. Ook prima toch... |
Citaat:
|
Die susbsidiekwaal is ronduit misselijkmakend. Ik ga hier nu niet beweren dat ze allemaal de schop op mogen, maar wat mij betreft mag er toch wel eens een fijne luizenkam door gehaald worden.
|
Citaat:
Ook met subsidies aan bedrijven zijn er vroeger in de Vlaamse regering al wel eens zeeer vreemde dingen gedaan. Herinner je toen Kris Peeters een gigantische subsidie goedkeurde aan een stomme manège. Dat is gewoon uitdelen van faveurkes hee. En het subsidie débacle rond Kaouakibi kent ook iedereen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom dat controle van die subsidies inderdaad gewenst is. Maar op zich is het cijfer niet belachelijk groot. Dat is alles wat ik wilde duiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben ook kritisch tegenover subsidies.
Subsidies zijn nodig en erg nuttig voor welbepaalde doeleinden, die wel eens transparant afgesproken en afgeklopt zouden mogen worden. Zeker research, wetenschappelijk onderzoek, invoeren van moderne en nuttige innovaties ... En al de rest mag genadeloos afgeschaft worden. Mijn haren rijzen ten berge als ik hoor dat men 50 euro betaalt voor een kaartje opera, maar dat via subsidies er daar 200 euro bovenop moeten komen om dat spel economisch overeind te kunnen houden. |
Citaat:
Je moet er haast om lachen als je bepaalde berichten ziet en je denkt dan: Wij leven toch in een rijk land!!! De vraagstelling op zich: waarom we steeds geld tekort hebben??? Misschien blijft er ergens ten velde wat aan vingers plakken? :roll: |
Citaat:
bron : https://forum.politics.be/showpost.p...21&postcount=1 |
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De VLD levert de premier en heeft een hele legislatuur de kans gehad om de subsidies af te schaffen. Maar zoals het altijd gaat bij de VLD kwam ook daar niks van in huis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be