![]() |
'EU moet testcyclus voor plug-in hybride aanpassen', want "boerenbedrog"?
Oordeel zelf maar... ( bijtellingstarief = enkel NL)
De testcyclus voor plug-in hybrides zal wslk pas in 2025 deftig aangepast worden, die wagens rijden al pakweg +15 jaar hé. (Renault Kangoo sinds 2003) Citaat:
Maar die wagens genieten ondanks nog altijd van minder taksen omdat ze op basis van die onaangepaste-WLTP zelfs maar 1/3 van hun praktijkverbruik uitstoten. (ook ## ADAC-testen kan men overal googlen, die bevestigen dat) Citaat:
Citaat:
|
Uit de geciteerde link:
Wie de accu veel oplaadt en korte afstanden rijdt, doet dat inderdaad zuinig. Ziezo, dat komt overeen met het gebruik dat ik maak van mijn auto: zowel in Vlaanderen als in Spanje: korte afstanden. Ook zo tijdens andere vakantieverblijven. Maar het naar ginder rijden en terugkeren, wil ik zelf bepalen waar ik overnacht en waar ik tank. Komen er een fatsoenlijk aantal oplaadpunten bij (zoals ik elders al zei: min. de helft van alle parkeerplaatsen op de aires langs de autostrade, in zowat alle hotels één oplaadpunt per kamer ... bla bla ...), plus nog een beetje extra autonomie en een beetje lagere aankoopprijs, en ik ga overstag voor een full-electric. |
Citaat:
|
Wisten we al lang. Truc om zware auto's te verkopen.
|
Citaat:
Dat is nu net het punt: Bij een BEV is het 100% gegarandeerd dat die altijd bijlaadt, eender welke ritten of voor 100% van zijn jaarkilometers. Bij een PHEV richting 0%, want die kan eindeloos verder rijden op zijn ICE motor zelfs als zijn batterij versleten is of niet meer werkt. Soit ze moeten het zelf weten, als ze maar alle onterechte subsidies afschaffen voor PHEV, ze krijgen immers al vermindering op hun BIV en wegentaks. De landen hebben dat trouwens al begrepen. Citaat:
|
Citaat:
en een laadpaal per twee parkeerplaatsen op aires. Maar een kwartier in de file staan, om dan pas beginnen te laden ... dan verkies ik de postkoets, waar ik liever de paarden laat drenken en hen wat eten geef in een haverzak. |
Citaat:
Citaat:
Volgens FOD mobiliteit leggen PHEV-rijders gemiddeld zelfs meer dan 23.000 kms/jaar dat is dan >63 km/dag. In elk geval een lichtpuntje, de snelladers worden dan niet of veel minder bezet door PHEV maar enkel door BEV. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch raar dat er daarvoor veel goedkopere HEV bestaan die ook een EV-modus hebben en nooit kunnen opladen. :lol: |
Als bij een phev zijn batterij kapot is of er iets anders niet werkt zal de gewone motor stilvallen of in hoge veiligheid komen.
Het plezier zal weg zijn. En dat kan al vanaf 4 a 5 jaar zijn. Vervangen kost snel 5000€ of meer. |
Citaat:
Citaat:
Een batterijpack van 75 kWh kan men gebruiken tussen pakweg 10% en 80% en daartussen duurzaam opladen, zelden eens tot 100% als men een lange vakantierit doet. Men kan ze ook af en toe leegrijden, doet geen kwaad omdat er nog altijd 5% onbruikbare reserve op zit. Of men dat met een PHEV batterijpack van 15 kWh ook doet? • Een PHEV rijdt statistisch gemiddeld 63 km per dag, nemen we aan dat die 50 km per dag puur electrisch rijdt. Dus elke dag inpluggen. • Een BEV rijdt statistisch 52 km per dag, maal 7 dagen of met 364 km rijbereik laadt die dus eenmaal per week. • Als we uitgaan van 1.500 laadcyclussen tot een degradatie tot 75%/80 %: (kan ik met bronnen staven, daarvoor is die batterij helemaal niet stuk, maar het rijbereik verminderd navenant, er zijn er die tot 60% blijven rijden) - 1500/365 (elke dag laden, en meestal tot 100%) = na 4,1 jaar. - 1500/52 (elke week laden, bovendien duurzamer tot 80%) = 28,8 jaar Citaat:
Citaat:
|
De garantie dekt ook maar de batterij als die altijd correct is opgeladen en zo.
In geval phev kunnen ze uitlezen dat je bv nogal graag eens met een lege batterij reed. In dergelijk geval, of ander aantoonbaar geval is het bye garantie. Nu ze rijden al een tijd rond en opkopers kijken uit ervaring goed uit met zulke auto's. Ze beginnen het te kennen. |
Citaat:
Of ik probeer het anders met retorische vragen: Zouden er echt mensen zijn die een BEV kopen en niet kunnen omgaan met hun real-time route- en laadplanner van hun wagen of een appje op hun smartphone? Laad-Apps kun je ook inladen op de routeplanner van je EV. Of die geen smartphone bezitten? Je weet toch al real-time ruim op voorhand of je uitzonderlijk op weg bent naar laadpunten die allemaal bezet zijn? Een link van bijna 2 jaar oud, bron Mazda. (de apps zijn in de regel gratis) Citaat:
Kijk ik kan ook beweringen schrijven zoals jij, maar dan licht aangepast: Maar tot 1 uur aanschuiven, om dan pas beginnen te tanken ... dan verkies ik de postkoets, waar ik liever de paarden laat drenken en hen wat eten geef in een haverzak. En die bewering kan ik willekeurig staven: Citaat:
|
En al een hele week naar de laadpost(en) omgeving Riva del Garda ....telkens 2 laadmogelijkheden één bezet ....ander heb ik aangeslagen .
Tesla's of plug-in ( Max. 22kW ) ik was snel weg .....Tesla's kregen niets sneller . Vandaag naar Monte Bondone vertrokken met volle lading -> altijd bergop en airco aan boven ( Vason ) op nul % wandeling terug vertrekken en beneden voorbij Drena richting Lago Cavedine -> naar Pietramurata met 15% toekomen ......gaan eten ...terug naar hotel en toekomen op 5% helemaal elektrisch. Met een BMW plug-in natuurlijk ....volledig elektrisch de weg afgelegd. |
Het ganse verhaal waarmee dit draadje begon is een mooie illustratie van hoe overheden met geld zitten gooien richting technologien waarvan ze,evident,niks kennen.
De reglementen zijn geschreven met de pen vastgehouden door politci en lobbyisten. Nu het bedrog uitkomt wil men niet diegenen die die zeverwetten en subsisieregelingen opgesteld hebben bestraffen maar de technologie afschaffen... Begrijpe wie kan.... :? Nog eens,het probleem zit NIET in "plug-in-hybrides",het probleem zit in subsidieregelingen! Schaf die af en het "probleem" BESTAAT zelfs niet meer. |
De mild hybride wat is dat de besparing op verbruik ......NIKS die geeft "kort" bijstand bij het optrekken .
En subsidie voor een Plug-in ik heb die dan toch niet ontvangen . |
Citaat:
Duitsland gaat de PHEV subsidies einde 2022 volledig afschaffen (6250 €), je gaat ze als een steen zien vallen. https://www.automobielmanagement.nl/...opt-eind-2022/ Of zelfs tot 6750 € : https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...bonus)%20geben. De BEV subsidies blijven daar nog tot 2025 maar worden ook elk jaar afgebouwd. Vanaf 2023 tot 4000 € en 2024 nog 3000 €. |
Citaat:
Maar het is onzin. Binnen een paar jaar zijn al die batterijen kapot en te duur om te vernieuwen. Met de techniek die ze ons opdringen zullen alle auto's puur wegwerp producten worden na een korte levenscyclus. |
En nu blijken de laadpalen ook al een groot probleem te zijn.
https://www.google.com/amp/s/busines...palen/%3famp=1 |
Citaat:
Toch ambetant dat jij niets kunt aantonen. |
Citaat:
Geen nieuwe batterij. Maar een paar cellen. En wie er buiten valt kijkt tegen prijzen aan die oplopen tot ver in de 30000€. U leest het goed. https://auto55.mobi/nieuws/34096-bat...jk-duur-is-het |
Citaat:
Ik citeer: Citaat:
Citaat:
Grappig, je hebt wel een link van pure EVs, dit topic gaat over (plug-in) hybrides of hybrides. Dat gaat hier nog leuk worden. Vanaf 4000 € bij een Twizy, die heeft een 6,1 kWh batterijpack. Eens in verhouding zetten bij een Twizy: Een HEV heeft pakweg 2 kWh. Dus rekenkundug delen door 3 = 1333 € Een PHEV heeft pakweg 12 kWh. Dus rekenkundig maal 2 = 8000 € Maar enkel op een Twizy baseren is statistisch niet correct, de vuistregel is altijd minstens een gemiddelde van 3 voorbeelden of nog veel beter 10 voorbeelden. Er zijn nog andere BEVs met kleine batterijpacks die veel goedkoper zijn per kWh, spotgoedkoop zelfs, de eerste 10 plak ik. Ik zet de ontbrekende / kWh erachter. Citaat:
Citaat:
Met uw context en uw link over BEV maak je dus helemaal geen indruk, integendeel je bevestigt dat batterijpacks van hybrides helemaal niet duur zijn, een domme nieuwe dieselroetfilter zal ongeveer hetzelfde kunnen kosten als een klein batterijpack van een HEV. ff snel googlen op de juiste links met context • Hybrides of HEV: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be