Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Een ‘Indier’ als premier van het UK? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265545)

Dadeemelee 8 juli 2022 18:14

Een ‘Indier’ als premier van het UK?

Rishi Sunak stelt zich kandidaat om Boris Johnson op te volgen. Hij was een van de zwaargewichten die Johnson altijd gesteund heeft en zijn aftreden was de druppel die de emmer deed overlopen.

Maar gaan de Conservatieven zoiets dulden? Mijn mening: neen.

Gipsy 8 juli 2022 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9991544)
Rishi Sunak stelt zich kandidaat om Boris Johnson op te volgen. Hij was een van de zwaargewichten die Johnson altijd gesteund heeft en zijn aftreden was de druppel die de emmer deed overlopen.

Ik zie niet in waarom zijn Indische afkomst invloed zou hebben op zijn bekwaamheid. Voor het geld moet hij het in ieder geval niet doen. Hij weegt ongeveer 240 miljoen€.
https://www.bing.com/search?q=rishi+...ANSPA1&PC=LCTS

Dadeemelee 8 juli 2022 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9991569)
Ik zie niet in waarom zijn Indische afkomst invloed zou hebben op zijn bekwaamheid. Voor het geld moet hij het in ieder geval niet doen. Hij weegt ongeveer 240 miljoen€.
https://www.bing.com/search?q=rishi+...ANSPA1&PC=LCTS

Ik betwist zijn bekwaamheid niet (ik vind hem de aangewezen kandidaat), maar zijn financiële status zal hem wel geholpen hebben om het ‘gekleurde plafond’ van de Tories te doorbreken.

Maar of ze een ‘gekleurde’ premier gaan slikken is een andere zaak.

Gipsy 8 juli 2022 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9991572)
Ik betwist zijn bekwaamheid niet (ik vind hem de aangewezen kandidaat), maar zijn financiële status zal hem wel geholpen hebben om het ‘gekleurde plafond’ van de Tories te doorbreken.

Maar of ze een ‘gekleurde’ premier gaan slikken is een andere zaak.

Er is gekleurd en gekleurd, dit is geen bordenwasser in een Indisch restaurant. Hij ziet er in ieder geval meer geschikt uit dan Boris Johnson. Ik denk dat bijna iedereen zijn fratsen beu waren. Dit lijkt me toch een man van een ander niveau.

Zipper 8 juli 2022 20:08

Huidskleur an sich interesseert mij niet, maar t'is geen islamiet, en dat alleen pleit al in zijn voordeel. Heeft een verleden bij de univ's van Oxford en Stanford, en heeft nog voor Goldman Sachs gewerkt. Dat zijn dus serieuze adelbrieven.
Indiërs behoren trouwens tot de allerbeste ICT-ers ter wereld.
Meneer Sunak is imo dus zeker gene "pannekoek".

Karel Martel B 8 juli 2022 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9991544)

Waarom? Ze hebben wel Duitsers als Koninklijke Familie.

SDX 8 juli 2022 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9991599)
Waarom? Ze hebben wel Duitsers als Koninklijke Familie.

En 'n mohamedaan als burgemeester van de "City".

Dadeemelee 8 juli 2022 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9991590)
Huidskleur an sich interesseert mij niet, maar t'is geen islamiet, en dat alleen pleit al in zijn voordeel. Heeft een verleden bij de univ's van Oxford en Stanford, en heeft nog voor Goldman Sachs gewerkt. Dat zijn dus serieuze adelbrieven.
Indiërs behoren trouwens tot de allerbeste ICT-ers ter wereld.
Meneer Sunak is imo dus zeker gene "pannekoek".

Uiteraard is dat zo, op research niveau zijn er ook veel Indiërs topwetenschappers.

Mijn vraag is: gaan de conservatieve (eufemisme) Tories hem als premier steunen?

kelt 9 juli 2022 10:43

Hij heeft goede papieren,die Mr Rishi Sunak...
En vrijwel prompt na zijn ontslag startte een (social) mediacampagne en verscheen een website.

https://www.ready4rishi.com/

Detailtje misschien,de registratie van die naam zou al in december gebeurd zijn en het plotsklaps verschijnen van de campagne op de verschillende social mediakanalen wijst op......v o o r b e r e i d i n g...Dat DOE je allemaal niet eventjes in 24 uur hé? ;-)

Jaja,politici......

De schoofzak 9 juli 2022 12:22

In Londen zal zijn kleurke zeker niet spelen,
en naar mijn vermoeden zal het in de rest van de UK amper spelen.

Jay-P. 9 juli 2022 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9991602)
En 'n mohamedaan als burgemeester van de "City".

Gij vergist je: Vincent Keaveny is de mayor van de "City".

-De gebruikelijke vergissing en mix-up tussen London en de City is je vergeven, al is ze van levensbelang in de hele financiële (en legale) wereld.-

kelt 9 juli 2022 14:23

De huidige Minister van Defensie,Mr Ben Wallace reed eigenlijk een goed parcours totnogtoe.

Hij stond ook al hoog aangeschreven als kandidaat Premier...

Hij heeft echter al medegedeeld niet mede te gaan dingen naar de post...
Een rivaal minder,maar misschien een minister meer-, voor Mr Sunak...

Bach 9 juli 2022 14:37

1 Bijlage(n)
Met een Brit met Indische roots pogen Indië over de streep te halen haar eigen belang opzij te zetten om het westers hegemonie project te steunen. Zouden de Indiërs daarin trappen?

Bijlage 116424

patrickve 9 juli 2022 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9991616)
Uiteraard is dat zo, op research niveau zijn er ook veel Indiërs topwetenschappers.

Mijn vraag is: gaan de conservatieve (eufemisme) Tories hem als premier steunen?

Het probleem van te denken dat iedereen die geen moslimknuffelaar en/of sos is, een huidskleur racist zou zijn, maakt dat men een zodanig mistekend beeld heeft van de wereld dat men telkens de gebeurtenissen niet begrijpt.

patrickve 9 juli 2022 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9991983)
Met Brit met Indische roots pogen Indië over de streep te halen haar eigen belang opzij te zetten om het westers hegemonie project te steunen. Zouden de Indiërs daarin trappen?

Denk jij nu echt dat mochten ze in China een blanke als dictator hebben, dat Europa zou overhalen om ginder naar hun pijpen te dansen ?

Bach 9 juli 2022 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9991987)
Denk jij nu echt dat mochten ze in China een blanke als dictator hebben, dat Europa zou overhalen om ginder naar hun pijpen te dansen ?

Het gaat er eerder om wat de westerse suprematie Britten denken. Ik zie ze inderdaad dit spelletje spelen. Maar ik denk dat de Indiërs ondertussen wel wat zelfrespect aan het tonen zijn. Ze weerstaan tot nu toe aan de druk en intimidaties van het westen om hun land zonder goedkope Russische grondstoffen te zetten.

SDX 9 juli 2022 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9991902)
Gij vergist je: Vincent Keaveny is de mayor van de "City".

-De gebruikelijke vergissing en mix-up tussen London en de City is je vergeven, al is ze van levensbelang in de hele financiële (en legale) wereld.-

Pak van m'n hart.

patrickve 9 juli 2022 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9991988)
Het gaat er eerder om wat de westerse suprematie Britten denken. Ik zie ze inderdaad dit spelletje spelen.

Wat heeft een Brit met een Indisch kleurtje nu te maken met "Indie" als politieke machine ?

Men zou het eerder andersom kunnen denken: in de mate dat die gast nog "Indische sympathieen" zou hebben, is dat gevaarlijk voor de Britten. Maar in de mate dat die man een echte Brit is, zal dat het geval niet zijn, en heeft die ook niks te maken met "Indie" als staat he.

Zipper 9 juli 2022 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9991986)
Het probleem van te denken dat iedereen die geen moslimknuffelaar en/of sos is, een huidskleur racist zou zijn, maakt dat men een zodanig mistekend beeld heeft van de wereld dat men telkens de gebeurtenissen niet begrijpt.

2!!

DucDEnghien 9 juli 2022 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9991986)

Er zijn mensen/individuen aan wie je geld kan verdienen en er is de rest. Welke religie ze hebben maakt niets uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be