![]() |
Straks in de verplichte otto-tuut electrique ergeren wij ons stilstaand een kriek
Wij weten al van andere draden dat het rijden met een otto-tuur electrique een leuke bezigheid is.
Wij weten, uit de praktijk en van internet dat het opladen aan laadpalen van die auto's een nachtmerrie is Maar waar gaat al die electriciteit vandaan komen om die auto's echt te laten rijden. Het wordt enkele graden warmer en er is al paniek dat de prijzen gaan ontploffen wegens te weinig electriciteit voor de 15 airco's die Vlaanderen rijk is. https://www.hln.be/geld/warmer-weer-...tten~a8b656bf/ Citaat:
|
Warm weer is ideaal voor electrische wagens. Ook het snelladen gaat sneller.
|
Citaat:
Of als die onbetaalbaar is ? Een overdure otto die niet eens rijdt als het te warm is we omdat de 15 airco's in Vlaanderen alle niet meer te betalen electriciteit gebruiken ? |
Citaat:
15 TWh is slechts 6% van het totaal electriciteitsverbruik in een "groene waterstofeconomie" tegen 2050. ![]() https://twitter.com/TobeSteel/status...89939537563655 En dat wordt alvast maar 3% tot 4% als er tegen 2050 meer BEVs vooral op zon rijden. En zuiniger worden die alvast elk jaar. Wat als de benzine en diesel onbetaalbaar is? :-D Bel eens naar Vladimir en Salman. |
Citaat:
Bovendien zie ik nergens een vermelding over een explosieve meerproductie van electriciteit. Alleen dat het verbuik explosief zou kunnen toennemen. Ik had beter verwacht dan dit knip en plakwerk naast de kwestie dat alleen maar aanleiding geeft tot nog meer bezorgdheid over de bevoorradingszekerheid van electriciteit in een markt die steeds meer energiebeschikbaarheid eist. |
Citaat:
En dat ga ik niet plakken dat vind je overal. Citaat:
Ik had veel meer verwacht dan jouw FUD-draad. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In uw eigenhandig hier gepleurd knip en plak figuurtje !!!!!!! Ik mag uit uw reactie dus aannemen dat u die zeer rudimentaire grafiek dus niet echt begrijpt ! Bedrijven en gezinnen gaan meer verbruiken Electrische auto's gaan meer verbruiken Warmtepompen gaan meer verbruiken En de productie van waterstof gaat enorm veel meer verbruiken Dat zegt uw grafiek. Maar waar dat vandaan gaat komen met het huidige energiebeleid wordt nergens gezegd. Allicht gaat er wel ene of andere rechtse een handelsmissie naar Vladimir-town doen om zakjes electriek of wat ? |
Citaat:
Citaat:
EVs gaan dan namelijk al helemaal verwaarloosbaar zijn. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Dus jij neemt aan dat we niet geleidelijk veel meer electriciteit gaan maken dan 81 TWh in 2050? Plak er toch eens *** TWh op met je duim. 2030-2040-2050. Doe maar. |
Citaat:
Er is nu al electriciteit tekort als het een graadje warmer wordt en het handvol Vlaamse airco zullen draaien En het door u gepost plaatje gaat er van uit dat het electriciteitsVERBRUIK meer dan gaat verdubbelen in de toekomst Maar uw knip en knutselwerk zegt niet waar die elctriciteit vandaan moet komen. Verder hoeft er niets over gezegd Dat wordt stilstaan met die electrische wagens Neen die verdubbeling of meer zit er niet in met winddraaiers en zonneschijners Daarvoor zijn er 7-8 kerncentrales nodig, alleen al in Belgie En neen die komen er niet |
Citaat:
Citaat:
Er is nu geen electriciteitstekort want België is al 3 jaar netto-exporteur van electriciteit: https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit Citaat:
Citaat:
Tobe Steel @TobeSteel Redacteur Energie @Tijd. Niet gezien?. Sorry voor het plakken maar dat is uw eigen fout, lol Stond ook in De Tijd: https://www.tijd.be/dossiers/de-grot.../10302414.html En Energyville zegt dat ook wel. Citaat:
Citaat:
Dus blabla FUD-draad en nog altijd geen cijfers, en ik vraag me af waarom je er EVs moet bijsleuren dat zal nog de kleinste verbruiker worden zelfs nog veel minder dan 10%. Alvast nog minder dan warmtepompen. Industrie zal sowieso de grootste verbruiker worden. Reken eens uit wat hypothetische 5 miljoen EVs verbruiken aan 14 kWh/100 km (inclusief verliezen) als ze 15.000 km/jaar afleggen. Vandaag haalt een BEV bij slechte omstandigheden al 13 kWh/100 km bij 90 kmu en het zal pakweg 10 jaar duren dat daar nog 20% vanaf gaat. Prototypes geraken namelijk onder 10 kWh/100 km, tel daar nog laadverlies bij. Wat gaat dat in 2050 zijn? Citaat:
|
De minderbegoeden gaan door de hogere prijzen onrechtstreeks meebetalen aan de airco's van de meerbegoeden ... wat een wereld ...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be