Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Straks in de verplichte otto-tuut electrique ergeren wij ons stilstaand een kriek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265562)

De Rode Willem 10 juli 2022 19:26

Straks in de verplichte otto-tuut electrique ergeren wij ons stilstaand een kriek
 
Wij weten al van andere draden dat het rijden met een otto-tuur electrique een leuke bezigheid is.
Wij weten, uit de praktijk en van internet dat het opladen aan laadpalen van die auto's een nachtmerrie is

Maar waar gaat al die electriciteit vandaan komen om die auto's echt te laten rijden.
Het wordt enkele graden warmer en er is al paniek dat de prijzen gaan ontploffen wegens te weinig electriciteit voor de 15 airco's die Vlaanderen rijk is.

https://www.hln.be/geld/warmer-weer-...tten~a8b656bf/

Citaat:

De komende weken wordt het aanhoudend droog en warm, en net zoals het kwik stijgt ook ons elektriciteitsverbruik. En in een krappe markt betekent dat dat elektriciteit flink duurder wordt.
Tja dan is het beleid van "niets vergunnen" van de Vlaamse overheid toch wel om te janken natuurlijk.

Micele 10 juli 2022 19:30

Warm weer is ideaal voor electrische wagens. Ook het snelladen gaat sneller.

De Rode Willem 10 juli 2022 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9992486)
Warm weer is ideaal voor electrische wagens. Ook het snelladen gaat sneller.

Als er geen electriciteit is ?
Of als die onbetaalbaar is ?

Een overdure otto die niet eens rijdt als het te warm is we omdat de 15 airco's in Vlaanderen alle niet meer te betalen electriciteit gebruiken ?

Micele 10 juli 2022 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9992489)
Als er geen electriciteit is ?
Of als die onbetaalbaar is ?

Een overdure otto die niet eens rijdt als het te warm is we omdat de 15 airco's in Vlaanderen alle niet meer te betalen electriciteit gebruiken ?

Er is electriciteit in overvloed voor electrische wagens.

15 TWh is slechts 6% van het totaal electriciteitsverbruik in een "groene waterstofeconomie" tegen 2050.



https://twitter.com/TobeSteel/status...89939537563655

En dat wordt alvast maar 3% tot 4% als er tegen 2050 meer BEVs vooral op zon rijden. En zuiniger worden die alvast elk jaar.

Wat als de benzine en diesel onbetaalbaar is? :-D Bel eens naar Vladimir en Salman.

De Rode Willem 10 juli 2022 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9992490)
Er is electriciteit in overvloed voor electrische wagens.

15 TWh is slechts 6% van het totaal electriciteitsverbruik in een "groene waterstofeconomie" tegen 2050.


En dat wordt alvast maar 3% tot 4% als er tegen 2050 meer BEVs vooral op zon rijden. En zuiniger worden die alvast elk jaar.

Wat als de benzine en diesel onbetaalbaar is? :-D Bel eens naar Vladimir en Salman.

Dus tussen 2030 en 2050 moeten wij ons niet verplaatsen ?
Bovendien zie ik nergens een vermelding over een explosieve meerproductie van electriciteit.
Alleen dat het verbuik explosief zou kunnen toennemen.

Ik had beter verwacht dan dit knip en plakwerk naast de kwestie dat alleen maar aanleiding geeft tot nog meer bezorgdheid over de bevoorradingszekerheid van electriciteit in een markt die steeds meer energiebeschikbaarheid eist.

Micele 10 juli 2022 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9992498)
Dus tussen 2030 en 2050 moeten wij ons niet verplaatsen ?

Waar staat dat? Het aantal EV in het wagenpark zal maar heel geleidelijk toenemen tot 2050. Dat kun je ook wel denken.

En dat ga ik niet plakken dat vind je overal.

Citaat:

Ik had beter verwacht dan dit knip en plakwerk naast de kwestie.
Dat is net wel de kwestie.

Ik had veel meer verwacht dan jouw FUD-draad.

Citaat:

Wij weten, uit de praktijk en van internet dat het opladen aan laadpalen van die auto's een nachtmerrie is
Bron? en wie is wij?

Citaat:

Maar waar gaat al die electriciteit vandaan komen om die auto's echt te laten rijden.
Waat gaat al die electriciteit vandaan komen als alle treinen electrisch rijden? :beard:

De Rode Willem 10 juli 2022 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9992501)
Waar staat dat? Het aantal EV in het wagenpark zal maar heel geleidelijk toenemen tot 2050. Dat kun je ook wel denken.

En dat ga ik niet plakken dat vind je overal.

Dat is net wel de kwestie.

Ik had veel meer verwacht dan jouw FUD-draad.

Waar staat dat ?
In uw eigenhandig hier gepleurd knip en plak figuurtje !!!!!!!
Ik mag uit uw reactie dus aannemen dat u die zeer rudimentaire grafiek dus niet echt begrijpt !

Bedrijven en gezinnen gaan meer verbruiken
Electrische auto's gaan meer verbruiken
Warmtepompen gaan meer verbruiken
En de productie van waterstof gaat enorm veel meer verbruiken
Dat zegt uw grafiek.

Maar waar dat vandaan gaat komen met het huidige energiebeleid wordt nergens gezegd.
Allicht gaat er wel ene of andere rechtse een handelsmissie naar Vladimir-town doen om zakjes electriek of wat ?

Micele 10 juli 2022 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9992503)
Waar staat dat ?
In uw eigenhandig hier gepleurd knip en plak figuurtje !!!!!!!

Ach had je een figuurtje nodig per jaar? :lol:

Citaat:

Ik mag uit uw reactie dus aannemen dat u die zeer rudimentaire grafiek dus niet echt begrijpt !
Oh helemaal wel, groene waterstofeconomie gaat eerder waanzin zijn.

EVs gaan dan namelijk al helemaal verwaarloosbaar zijn. :lol:

De Rode Willem 10 juli 2022 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9992504)
Oh helemaal wel, groene waterstofeconomie gaat eerder waanzin zijn.

EVs gaan dan namelijk helemaal verwaarloosbaar zijn. :lol:

Idd omdat er niet genoeg electriek is om de waterstof te maken zoals blijkt uit uw verbruiksfiguurtje.

Micele 10 juli 2022 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9992506)
Idd omdat er niet genoeg electriek is om de waterstof te maken zoals blijkt uit uw verbruiksfiguurtje.

En als we hypothetisch bij 81 TWh blijven is 15 Twh nog altijd maar 18,5% (bovendien is 15 TWh te hoog gerekend zelfs bij 5 miljoen BEV kom ik aan 11 TWh rekening houdend met de technologische vooruitgang)

Dus jij neemt aan dat we niet geleidelijk veel meer electriciteit gaan maken dan 81 TWh in 2050? Plak er toch eens *** TWh op met je duim. 2030-2040-2050. Doe maar.

De Rode Willem 10 juli 2022 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9992507)
En als we hypothetisch bij 81 TWh blijven is 15 Twh nog altijd maar 18,5% (bovendien is 15 TWh te hoog gerekend zelfs bij 5 miljoen BEV kom ik aan 11 TWh rekening houdend met de technologische vooruitgang)

Dus jij neemt aan dat we niet geleidelijk veel meer electriciteit gaan maken dan 81 TWh in 2050? Plak er toch eens *** TWh op met je duim. 2030-2040-2050. Doe maar.

Als als als hypothetisch….bla bla bla
Er is nu al electriciteit tekort als het een graadje warmer wordt en het handvol Vlaamse airco zullen draaien
En het door u gepost plaatje gaat er van uit dat het electriciteitsVERBRUIK meer dan gaat verdubbelen in de toekomst
Maar uw knip en knutselwerk zegt niet waar die elctriciteit vandaan moet komen.
Verder hoeft er niets over gezegd
Dat wordt stilstaan met die electrische wagens

Neen die verdubbeling of meer zit er niet in met winddraaiers en zonneschijners
Daarvoor zijn er 7-8 kerncentrales nodig, alleen al in Belgie
En neen die komen er niet

Micele 10 juli 2022 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9992511)
Als als als hypothetisch….bla bla bla

Zoals uw draadstarter.

Citaat:

Er is nu al electriciteit tekort als het een graadje warmer wordt en het handvol Vlaamse airco zullen draaien
Waarom die FUD-praat?

Er is nu geen electriciteitstekort want België is al 3 jaar netto-exporteur van electriciteit: https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit

Citaat:

En het door u gepost plaatje gaat er van uit dat het electriciteitsVERBRUIK meer dan gaat verdubbelen in de toekomst
Ja zeker zelfs nog iets meer dan verdubbelen"in de toekomst", en?

Citaat:

Maar uw knip en knutselwerk zegt niet waar die elctriciteit vandaan moet komen.
Die twitterlink zegt dat wel, een post eronder van
Tobe Steel @TobeSteel Redacteur Energie @Tijd. Niet gezien?. Sorry voor het plakken maar dat is uw eigen fout, lol

Stond ook in De Tijd: https://www.tijd.be/dossiers/de-grot.../10302414.html


En Energyville zegt dat ook wel.

Citaat:

Verder hoeft er niets over gezegd
Dat wordt stilstaan met die electrische wagens
ja wat is daarmee?

Citaat:

Neen die verdubbeling of meer zit er niet in met winddraaiers en zonneschijners
Daarvoor zijn er 7-8 kerncentrales nodig, alleen al in Belgie
En neen die komen er niet
Download studies en scenarios Energyville, die plakken er 132 TWh op in 2030 (onderaan).

Dus blabla FUD-draad en nog altijd geen cijfers, en ik vraag me af waarom je er EVs moet bijsleuren dat zal nog de kleinste verbruiker worden zelfs nog veel minder dan 10%. Alvast nog minder dan warmtepompen.

Industrie zal sowieso de grootste verbruiker worden.

Reken eens uit wat hypothetische 5 miljoen EVs verbruiken aan 14 kWh/100 km (inclusief verliezen) als ze 15.000 km/jaar afleggen. Vandaag haalt een BEV bij slechte omstandigheden al 13 kWh/100 km bij 90 kmu en het zal pakweg 10 jaar duren dat daar nog 20% vanaf gaat. Prototypes geraken namelijk onder 10 kWh/100 km, tel daar nog laadverlies bij.
Wat gaat dat in 2050 zijn?

Citaat:

The WLTP rating for this model is up to 448 km (278 miles), but is it really able to go so far? No, according to the rest results, however - the test conditions were not the best, as temperatures were at just 10°C and it was windy.

Results at 90 km/h (56 mph):
range of 391 km (243 miles)
energy consumption of 130 Wh/km (209 Wh/mile)

https://insideevs.com/news/501789/20...el3-srp-range/

Vlad 11 juli 2022 12:19

De minderbegoeden gaan door de hogere prijzen onrechtstreeks meebetalen aan de airco's van de meerbegoeden ... wat een wereld ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be