Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   MR komt nu ook met wit konijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265617)

Infowarrior 15 juli 2022 11:14

MR komt nu ook met wit konijn

De Coup d'état van België is al een tijdje aan de gang, maar dit slaat echt nergens op!

https://businessam.be/le-mr-sort-une...es-etrangeres/

Hadja Lahbib, journaliste bij de RTBF, gaat Sophie Wilmes vervangen op Buitenlandse Zaken, omdat Wilmes voor haar doodzieke echtgenoot wil zorgen.

Begrip voor de gezinssituatie van Wilmes, maar totaal geen begrip voor de "opgedrongen" keuze om een journaliste (met Algerijnse roots) op een superbelangrijke post als Buitenlandse zaken te zetten!

Een onervaren persoon in deze functie duwen (ze was zelf verrast), getuigd van een onmeetbare dedain van de politieke kaste ten overstaan van zijn burgers!

Zij zal dus de verantwoordelijk zijn, en hou u nu vast, voor;

- Buitenlandse Zaken
- Europese Zaken (nooit van gehoord)
- Buitenlandse Handel

Eeennnn... [b]Federale Culturele Instellingen[b]!! (nooit van gehoord!!)

Als nu alle alarmbellen niet afgaan binnen de Vlaamse regering, breekt mijn klomp (en ik doe die niet elke dag aan hé!).

Zipper 15 juli 2022 11:17

De islamisering blijft dus on schedule

DIBO 15 juli 2022 11:27

bruin konijn dus

Het Oosten 15 juli 2022 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9995454)
De islamisering blijft dus on schedule

Hadja Lahbib werd geboren in de Borinage en is boeddhiste. Haalde haar diploma in de journalistiek aan de U.L.B. .

Xenophon 15 juli 2022 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9995452)
De Coup d'état van België is al een tijdje aan de gang, maar dit slaat echt nergens op!

Hadja Lahbib, journaliste bij de RTBF, gaat Sophie Wilmes vervangen op Buitenlandse Zaken, omdat Wilmes voor haar doodzieke echtgenoot wil zorgen.

Begrip voor de gezinssituatie van Wilmes, maar totaal geen begrip voor de "opgedrongen" keuze om een journaliste (met Algerijnse roots) op een superbelangrijke post als Buitenlandse zaken te zetten!

Een onervaren persoon in deze functie duwen (ze was zelf verrast), getuigd van een onmeetbare dedain van de politieke kaste ten overstaan van zijn burgers!

- Buitenlandse Zaken
- Buitenlandse Handel

Als nu alle alarmbellen niet afgaan binnen de Vlaamse regering, breekt mijn klomp (en ik doe die niet elke dag aan hé!).

Als zelfs de N-VA geen onafhankelijk Vlaanderen wil, wat is er dan nog Vlaamse aan die plaatselijke Vivalidi regering?

Xenophon 15 juli 2022 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9995461)
Hadja Lahbib werd geboren in de Borinage en is boeddhiste. Haalde haar diploma in de journalistiek aan de U.L.B. .

Dus, totaal ongeschikt.

Pandareus 15 juli 2022 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9995461)

:lol:

"maar het had kunnen waar zijn"

Pandareus 15 juli 2022 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9995452)

- Buitenlandse Zaken
- Buitenlandse Handel

Wat heeft dit met de Vlaamse regering te maken ? :?

Infowarrior 15 juli 2022 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9995477)
Als zelfs de N-VA geen onafhankelijk Vlaanderen wil, wat is er dan nog Vlaamse aan die plaatselijke Vivalidi regering?

Ge hebt mijn punt niet begrepen? Of ge hebt zodanig veel onverdoofd schapenbloed in uw ogen gekregen dat ge de realiteit niet meer onder ogen kunt zien?

Mijn punt is dat ze een journaliste, met totaal geen kennis van zaken, op één van de belangrijkste ministerposten van dit land droppen! Snappie?!

CUFI 15 juli 2022 12:18

De roots maken geen hol uit. Maar een niet verkozene vervangen door een nog minder verkozene is weer een tragische ontwikkeling in onze samenleving.
Nuja, niet dat het uitmaakt want het gros laat zich toch door den tv beïnvloeden in hun stemgedrag... Monkeys see monkeys do.

Dadeemelee 15 juli 2022 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9995478)
Dus, totaal ongeschikt.

Als ik haar carrière bekijk is ze goed vergelijkbaar met Rudy Vrancks. Als journaliste en reportagemaker vooral aktief in het buitenland. Dus waarom zou zij minder geschikt zijn dan een jurist of een licentiaat communicatiewetenschappen of geschiedenis.

Infowarrior 15 juli 2022 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9995491)
Wat heeft dit met de Vlaamse regering te maken ? :?

Dus gij vindt deze manier van handelen normaal?! Volledig karrewiet of gewoon trollen?

Dadeemelee 15 juli 2022 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9995492)
Ge hebt mijn punt niet begrepen? Of ge hebt zodanig veel onverdoofd schapenbloed in uw ogen gekregen dat ge de realiteit niet meer onder ogen kunt zien?

Mijn punt is dat ze een journaliste, met totaal geen kennis van zaken, op één van de belangrijkste ministerposten van dit land droppen! Snappie?!

Wat zijn volgens u de vereisten voor een minister van Buitenlandse Zaken?

Infowarrior 15 juli 2022 12:21

Allez! Ik mijzelf nog eens quoten voor de niet (willen) verstaanders:

- Buitenlandse Zaken
- Buitenlandse Handel

vlijmscherp 15 juli 2022 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9995498)

- Buitenlandse Zaken
- Buitenlandse Handel

Welke ervaring was voldoende voor jou?

Dadeemelee 15 juli 2022 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9995498)

- Buitenlandse Zaken
- Buitenlandse Handel

Iemand die nog nooit minister van Buitenlandse Zaken geweest is, is ongeschikt volgens u.
Zo gaat het moeilijk worden.
Moeten we Reynders terughalen? :lol:

vlijmscherp 15 juli 2022 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9995503)
Iemand die nog nooit minister van Buitenlandse Zaken geweest is, is ongeschikt volgens u.

Een journaliste die de hele wereld heeft afgereisd, lijkt me nog het meest geschikt voor deze job.

Xenophon 15 juli 2022 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9995492)

Ze moet incompetent zijn om te beginnen, dat is een vereiste, anders kan men haar toch niet bespelen zoals men dat met marionetten doet.

Infowarrior 15 juli 2022 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9995503)

Awel, bij nader inzien was dat nog de betere keuze geweest!

vlijmscherp 15 juli 2022 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9995506)
Ze moet incompetent zijn om te beginnen, dat is een vereiste, anders kan men haar toch niet bespelen zoals men dat met marionetten doet.

ok, jij kent die dus blijkbaar wel. Waarom is ze volgens jou incompetent? Heb je documenten of artikels die dat aantonen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be