![]() |
Hitte en overleven
2 dagen wat zomer en men spreekt in de media al van tips om te overleven. Stel je voor zeg Overleven.
Moeten we nog geen schuilkelders bouwen ? Blijkbaar is overdrijven nu de nieuwe trend in de journalistiek. Voor de rest gaat iedereen zijn oude dag doorbrengen daar waar altijd de zon schijnt en bij 30 graden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220717_97162391 |
Citaat:
|
Eindelijk wat zomer en de mensen beginnen weer te zagen.
#hetisnooitgoed |
rk
Vanmorgen al om 8u gaan fietsen door het nationaal park. Daar was het nog lekker fris.
In mijn mancave is het nu 21° C. Deze namiddag daar nog wat sleutelen, met één oog sporza kijken en een koel drankje bij de hand. Geen airco nodig. En ondertussen hier op het forum ook nog eens komen piepen, Om te zien wat al die moderne jonge mensen, zonder kelder, allemaal moeten uitvinden om het koel te houden. BTW in 1976 zat ik met das en stofjas aan achter een zonnig venster te werken. Onze afkoeling: een fles drank die een beetje koel gehouden werd door ze in een emmer water onder de kraan met lopend water te leggen. Airco en frigo waren niet ter beschikking. |
Citaat:
|
Vanmorgen was het buiten 15°C, slapen met het raam wagenwijd open.
Binnen 22°C Voor het vertrekken de, in de schaduw liggende, zandbak van de lama's eens goed nat gespoten om 5.40 Op het werk, airco Onderweg, airco Thuis, airco en als ik buiten ben regelmatig eens in 't zwembad. Het water is 29°C, zalig. Overleven? :-P |
Citaat:
Toen ik in Bredene als jobstudent 7 dagen op 7 aan de friteuse stond bestond er zelfs nog geen airco. |
Citaat:
En daar wordt in gewerkt hoor. Weliswaar aan een meer gezapig tempo maar toch. Maar bon ik moet zeggen als het in tropische gebieden eens uitzonderlijk onder de 15 graden celsius zakt het ook lijkt of ze gaan allemaal doodvriezen:-) |
Citaat:
|
Meh, ik ga niet zeggen dat het leuk was, maar in de afvalverbrandingsinstallatie van Nederoverheembeek in augustus 2003 , daar was wel wat heet werk te doen. Tussen 2 ovens in de smeerronde doen, om 6u 's ochtends, waarbij er aan elke kant van de gang een collega klaar stond om je weg te trekken als je het niet haalde.
Of in Dubai, waar het 's ochtends om 6u 43°C was in de ongeventileerde motorruimte, en 's avonds, 63°C... Neen, ik vind dit weer niet leuk, maar als ik er aan dood val, so be it. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil geen doden door een legionella spuwende koeltoren, ik wil geen dode vijver/beek omdat een waterzuiveringsinstallatie faalt, ik wil geen tonnen bedorven voedsel omdat de koelinstallatie niet kan volgen. En dat het me wat discomfort bezorgt, so be it. Ik ken het verschil tussen rechten en plichten, en die zelf opeisen. |
Citaat:
|
Buiten 32° in de schaduw, in de living met de airco volle bak 25°.
|
Citaat:
Voorbereiding, goede isolatie en ventilatie. |
Citaat:
Bien cuit! |
Citaat:
Rolluiken aan de zonzijde tijdig naar beneden laten doet veel, heel veel. |
Citaat:
de werkplaats/veranda word onleefbaar overdag, maar met gesloten binnendeuren duurt het nog wel een paar dagen voor het "irritant warm" binnen gaat zijn. |
Citaat:
Tussen de machines was de temperatuur wekenlang tussen de 50° en 60° Celcius en in het ploegenlabo was zo'n ouderwetse airco om de temperatuur van het geconditioneerd lokaal op 23 ° celsius te houden.... De hele ploeg lang was het voordurend overheen lopen ,ging je buiten dan werd je door de warmte haast versmacht ,ging je terug binnen was het alsof je in een ijskoude poolstorm terecht kwam en kreeg je het gevoel dat het zweet op je lichaam bevroor.... En met de regelmaat van de klok viel die airco dan telkens weer uit waarbij het binnenwerk veranderde in een grote ijsklomp... Citaat:
|
Citaat:
Hier ook 24° in de living en de keuken , in de garage is het 27° ,als ge van de garage in de keuken gaat voel je dat verschil wel... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be