![]() |
Regering wil kerncentrales uitbaten, ook de afbraak?
Volgens Engie is het technisch niet mogelijk om de centrales langer open te houden, nu dat de regering eventueel de uitbating samen wil doen dan kan het opeens wel.
Nu moeten we opletten wat we allemaal gaan moeten betalen, het radioactief materiaal zou op kosten van Engie blijven maar wat met de opkuis en afbraak van de centrale? Kostprijs over de 50 miljard en de centrales zijn al ferm over datum, het komt er dus sowieso aan. Ik hoop dat de regering zich niet in de luren laat leggen voor een keer, ijdele hoop waarschijnlijk. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220720_93537408 |
Citaat:
|
Citaat:
Het loopt daar allemaal fout. Of is dat gewoon typisch rechts ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Technisch gezien is het prima te doen om de kerncentrales langer te gebruiken, maar dan moet wel uitgesteld (achterstallig) onderhoud per direct uitgevoerd worden, en dat kost klauwen vol geld. Geld dat Engie niet wil uitgeven. Zij zijn geen vragende partij meer sinds 2018. En dan nu nog de oprispingen binnen Groen! dat Engie volledig moet opdraaien voor de opslag van het kernafval dat ze met de verlening maken, ik zie Parijs nogal springen voor die afspraak... |
Citaat:
CHECK - Nieuwe Ineosfabriek stoot niet minder stikstof uit dan groot landbouwbedrijf, maar doet beter dan gascentrale |
dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
Verafstoot en verder vooral groen enz. hebben ons bij den aap gezet. We hebben de keuze: riskeren op zwaar en veel uitvallen van het licht, of vet betalen. |
Citaat:
Zeebrugge hallo ooit van de LNG terminal gehoord ? |
Citaat:
Geen goed woord over Groen, maar liegen is ook niet nodig. Ik heb duidelijk deze middag duidelijk horen zeggen dat de deur open staat voor het doorschuiven van het beheer van het kernafval na de verlenging in de nek van de belastingsbetaler zal worden gedraaid. En ook de afbraak van de kerncentrales zal "de regering" op zich nemen. Zie ik daar al een regeringsvergadering waar ze rondgaan met de hoed om die sluiting te betalen...of zal ik mij maar al klaarhouden om die afbraak ook nog maar eens mee te betalen ? https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...e-3/ar-AAZMs2A Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat de regeringsmedewerkers van Groen! dat blatant eisten van Engie, alhoewel dat perfect mogelijk was. |
Citaat:
Citaat:
Ik heb geen moeite gedaan om een recenter cijfervoorbeeld te zoeken, maar geeft een idee wat het belang van de LNG terminal was voor de crisis Citaat:
|
Citaat:
Crooke die met een grote smile op zijn bakkes komt zeggen dat ze voor een akkoord staan, Dan even later wat geneuzel over de afbraak en finaciering daarvan (de groen natuurlijk... ) Dan al eerder ergens een ballonetje opgelaten van nationaliseren, .... Die fransozen zijn niet stoem he, zeker niet vergeleken met belze politiekers .... Mede eigenaar zie, en op het einde van de rit, kuist den boel maar op. |
Citaat:
Als men de campus van Doel wil terug omvormen in een weide, en dat kost 50 miljard, dan koopt men de duurste weide van gans Europa. Die campus is 80 hectare. We zouden dus bijna een half miljard gaan uitgeven voor een hectare. (want Tihange zit er ook in die 50 miljard). Dat is 50 000 Euro de vierkante meter. Dat is van de orde van de grond prijs in Tokyo. Als men daar die centrales gewoon laat staan (eens de nucleaire delen weggenomen), dan kost dat "een weide", en zelfs daar kan men nog iets mee doen waarschijnlijk. |
Citaat:
Trouwens, waarom zou men het niet-nucleaire gedeelte van die centrales moeten gaan weghalen ? Zelfs in een definitief sluitingsplan lijkt me dat zinloos. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be