Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Uitschelden rechts (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26569)

Geertje 22 december 2004 12:52

Uitschelden rechts

Er worden en werden van overheidswege heel veel maatregelen genomen zodat bepaalde groepen niet meer mochten gediscrimineerd worden en verbaal op de korrel genomen worden. Hierin lijkt toch altijd één uitzondering te worden gemaakt : rechts Vlaanderen mag gewoon uitscholden worden en beschuldigd worden van racisme, fascisme en verzuring. Of, iemand die bij een bepaalde politieke partij is kan zonder pardon uit de vakbond gezet worden.

Wat vindt u van deze uitzonderingsregels ?

Mitgard 22 december 2004 13:03

uitgescholden worden kan een compliment zijn, afhankelijk van wie de beledigingen uit.
voor mij mag alles tegen iedereen gezegd worden.
leve de verbale anarchie.

Andro 22 december 2004 13:12

Apen, na-apen lijkt me niet al te intelligent!

Haiduc 22 december 2004 13:15

De peiling spreekt blijkbaar voor zich..

DenMathias 22 december 2004 13:49

Citaat:

Wat vindt u van het gescheld op rechts ?
Geen probleem, diegene die ze uiten zijn simpele geesten
Het is wraakroepend dat rechts zo gediscrimineerd wordt
Dit is België, het is nu eenmaal zo dat niet iedereen gelijk is hier
Ik ben een linkiewinkie en vind het perfect dat rechts zo gediscrimineerd wordt
Ik ben een domme linkiewinkie en zie helemaal geen probleem
Ze moesten de leugens zoals hier verteld worden verbieden en alle rechtse jongens in de cel steken

Hmm... Moeilijke beslissing...
Rechts scheldt op links, en links scheldt op rechts. Kortom: geen probleem.
*klikt de voorlaatste optie aan*

instromaniac 22 december 2004 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
Hmm... Moeilijke beslissing...
Rechts scheldt op links, en links scheldt op rechts. Kortom: geen probleem.
*klikt de voorlaatste optie aan*

Dacht ik ook.
Dubbelzinnige polls die boekdelen spreken over de overtuiging van de auteur is hier duidelijk een traditie.

homer 22 december 2004 18:05

achach, links vlaanderen wordt toch ook voortdurend uitgescholden voor corrupt en te idioot om rond te lopen?

als je niet wil uitgescholden worden, blijf je eigenlijk maar beter weg van dit forum.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
rechts Vlaanderen mag gewoon uitscholden worden en beschuldigd worden van racisme, fascisme en verzuring.

Vlaanderen Boven 22 december 2004 19:57

Och, arme rechtsen. Ze schelden wel iedereen die geen VB'er is uit, maar kom.

Geertje 22 december 2004 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Dacht ik ook.
Dubbelzinnige polls die boekdelen spreken over de overtuiging van de auteur is hier duidelijk een traditie.

Als de VRT suggestieve enquetes mag houden, doe ik dat ook. 8)

Raf 22 december 2004 20:55

Citaat:

Als de VRT suggestieve enquetes mag houden, doe ik dat ook. 8)

Mijn held!

:roll:

big bad wolf 22 december 2004 21:46

viind het vooral jammer dat vele potentieel interessante discussies uitmonden in ofwel welles/nietes-spelletjes, of gewoon een rondje schelden van links naar rechts en omgekeerd

Raf 22 december 2004 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
viind het vooral jammer dat vele potentieel interessante discussies uitmonden in ofwel welles/nietes-spelletjes, of gewoon een rondje schelden van links naar rechts en omgekeerd

Ik vind het jammer dat sommige mensen op ALLES wat binnen hun gezichtsveld komt een etiketje "links" of "rechts" moeten plakken om hun wereldbeeld zin te geven. Ik kan me maar moeilijk verzoenen met dat simplistische zwart-witdenken zoals dat ook uit deze poll zeer duidelijk naar voor komt. Voor mij is er een klein beetje wit en een klein beetje zwart met héél veel grijs daar tussenin... Verder wordt er natuurlijk evenveel in beide richtingen gescholden, hetgeen deze poll er nog des te tendentieuzer op maakt.

big bad wolf 22 december 2004 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik vind het jammer dat sommige mensen op ALLES wat binnen hun gezichtsveld komt een etiketje "links" of "rechts" moeten plakken om hun wereldbeeld zin te geven. Ik kan me maar moeilijk verzoenen met dat simplistische zwart-witdenken zoals dat ook uit deze poll zeer duidelijk naar voor komt. Voor mij is er een klein beetje wit en een klein beetje zwart met héél veel grijs daar tussenin... Verder wordt er natuurlijk evenveel in beide richtingen gescholden, hetgeen deze poll er nog des te tendentieuzer op maakt.

VB-ers en NVA-ers worden toch heel rap uitgescholden voor (neo-)nazi, racist, fascist, bruine, zwarte, enkel voor het geven van een rationele mening

Raf 22 december 2004 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
VB-ers en NVA-ers worden toch heel rap uitgescholden voor (neo-)nazi, racist, fascist, bruine, zwarte, enkel voor het geven van een rationele mening

Dat is inderdaad jammer. Maar kijk ook eens welke koosnaampjes sommige mensen ter linkerzijde vaak naar het hoofd geslingerd krijgen. Ik weet waar ik over spreek, want ik was al meermaals aan the receiving end daarvan. Voor beide partijen geldt dat gelukkig niet iedereen zich er aan bezondigt, maar ook dat de ene partij zich er niet meer of minder aan bezondigt dan de andere...

PAJOT 22 december 2004 22:25

Het gescheld en getier van de Piano werkt mij soms ook op de zenuwen, maar voor de rest valt dat hier nog goed mee.

Mitgard 22 december 2004 22:28

er bloeit hier haast iets moois tussen bad wolf en raf. :oops:
kerstmis is de tijd van verzoening, mensen.
hoe schoon dat toch kan zijn.

Eternity 23 december 2004 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Och, arme rechtsen. Ze schelden wel iedereen die geen VB'er is uit, maar kom.

2nd

big bad wolf 23 december 2004 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
er bloeit hier haast iets moois tussen bad wolf en raf. :oops:
kerstmis is de tijd van verzoening, mensen.
hoe schoon dat toch kan zijn.

haha, heb met niemand last, tegenstrijdige meningen moeten absoluut kunnen, maar niet met "argumenten" als nazi of fascist

big bad wolf 23 december 2004 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het gescheld en getier van de Piano werkt mij soms ook op de zenuwen, maar voor de rest valt dat hier nog goed mee.

het is precies al een eindje geleden dat die nog gepost heeft, is ie gebanned of zo?

thePiano 23 december 2004 07:56

Citaat:

Er worden en werden van overheidswege heel veel maatregelen genomen zodat bepaalde groepen niet meer mochten gediscrimineerd worden en verbaal op de korrel genomen worden. Hierin lijkt toch altijd één uitzondering te worden gemaakt : rechts Vlaanderen mag gewoon uitscholden worden en beschuldigd worden van racisme, fascisme en verzuring. Of, iemand die bij een bepaalde politieke partij is kan zonder pardon uit de vakbond gezet worden.

Wat vindt u van deze uitzonderingsregels ?

Ze zijn er niet alleen van beschuldigd maar ook voor veroordeeld. Als gezond denkend Vlaanderen dan spreekt over de criminelen van het VB is dat helemaal geen gescheld maar een legale aanduiding die gestoeld werd op bewezen feiten.

Ps: ik vind 'linkiewinkie' een scheldwoord. :roll:

Ps2: kijk ook eens in deze topic van ene 'abi': linkse ratten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be