Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Veel Nederlanders in Belgische gevangenissen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265747)

reservespeler 25 juli 2022 06:46

Veel Nederlanders in Belgische gevangenissen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220725_91610613

Kwart meer Nederlanders in Belgische gevangenissen
In vier jaar tijd is het aantal Nederlanders in de gevangenissen in ons land met ruim een kwart gestegen. Momenteel zitten er 363 in Belgische cellen. In 2018 waren dat er nog maar 285. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag.

We wisten al langer dat de Nederlanders geen doetjes zijn.
Vooral in de grensstreek worden we daar nogal eens mee geconfronteerd.

Onze noorderburen moeten daarmee enkel Marokko (861 gedetineerden) en Algerije (509) laten voorgaan. Reden voor de stijging zou onder meer de opgevoerde strijd tegen de drugshandel zijn.

De totale gevangenisbevolking in ons land is ook aangegroeid, zo blijkt uit cijfers van minister van Justitie Van Quickenborne (Open VLD). Op 1 januari telde België 10.614 gevangenen, terwijl er plaats is voor 9.600 man.

“De toename komt vooral door operatie Sky, de grootste slag tegen georganiseerde misdaad van de laatste 20 jaar”, aldus de minister.

Rudy 25 juli 2022 13:14

"door de opgevoerde strijd tegen de drugshandel"
Goed ja, dat weten we dan ook.

De schoofzak 25 juli 2022 15:11

Dus de top 3 van vreemde nationaliteiten in onze gevangenissen is: Marokko, Algerije en Nederland.

Wel, in het kader van de diversiteit, zou ik die zeer goed mengelen in de cellen.

Pandareus 25 juli 2022 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10001216)
Dus de top 3 van vreemde nationaliteiten in onze gevangenissen is: Marokko, Algerije en Nederland.

Wel, in het kader van de diversiteit, zou ik die zeer goed mengelen in de cellen.

Kunnen we die hollanders niet uitwijzen zodat ze in in eigen land hun straf kunnen gaan uitzitten ?

reservespeler 25 juli 2022 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10001223)
Kunnen we die hollanders niet uitwijzen zodat ze in in eigen land hun straf kunnen gaan uitzitten ?

We kunnen mss een verdrag sluiten met Nederland.

maddox 25 juli 2022 16:04

Bontkraaghyenanederlanders?

Weyland 25 juli 2022 16:15

'Nederlanders' zeker.

Xenophon 25 juli 2022 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10000916)
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220725_91610613

Kwart meer Nederlanders in Belgische gevangenissen
In vier jaar tijd is het aantal Nederlanders in de gevangenissen in ons land met ruim een kwart gestegen. Momenteel zitten er 363 in Belgische cellen. In 2018 waren dat er nog maar 285. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag.

We wisten al langer dat de Nederlanders geen doetjes zijn.
Vooral in de grensstreek worden we daar nogal eens mee geconfronteerd.

Onze noorderburen moeten daarmee enkel Marokko (861 gedetineerden) en Algerije (509) laten voorgaan. Reden voor de stijging zou onder meer de opgevoerde strijd tegen de drugshandel zijn.

De totale gevangenisbevolking in ons land is ook aangegroeid, zo blijkt uit cijfers van minister van Justitie Van Quickenborne (Open VLD). Op 1 januari telde België 10.614 gevangenen, terwijl er plaats is voor 9.600 man.

“De toename komt vooral door operatie Sky, de grootste slag tegen georganiseerde misdaad van de laatste 20 jaar”, aldus de minister.

Neen, grof geschat zal Belgie minder dan drieduizend cellen hebben die wettelijk in orde zijn. Er is dus helemaal geen plaats voor 9600 man.

Verder, “De toename komt vooral door operatie Sky ..." is nog een grotere leugen, vermits we zeker al de laatste dertig al een populatie hebben van tussen de tienduizend en de twaalfduizend, lang voor operatie Sky begon.

Bhairav 25 juli 2022 18:13

Drugs legaliseren, of anders blijven dweilen met de kraan open.
Wie tegen is, geeft zijn morele steun aan de georganiseerde misdaad.

Rudy 25 juli 2022 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 10001317)

Legaliseren ? Ik denk niet dat het om softdrugs gaat.
Ik ken hier ondertussen toch wat voorbeelden van mensen die harddrugs gebruiken. Heb je ooit al eens met druggebruikers gepraat ? Ik bespaar je de details maar die vormen een serieuze overlast voor de omgeving, familie ..

Bhairav 25 juli 2022 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10001339)
Ik ken hier ondertussen toch wat voorbeelden van mensen die harddrugs gebruiken. Heb je ooit al eens met druggebruikers gepraat ? Ik bespaar je de details maar die vormen een serieuze overlast voor de omgeving, familie ..

Die lieten zich niet tegenhouden door een verbod.
Weet gij hoeveel mensen nodeloos gedood worden in de oorlog tegen drugs?
Drugkartels worden alleen maar groter als de repressie opgevoerd wordt; en ondertussen waait dat fenomeen over.

reservespeler 25 juli 2022 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 10001353)
Die lieten zich niet tegenhouden door een verbod.
Weet gij hoeveel mensen nodeloos gedood worden in de oorlog tegen drugs?
Drugkartels worden alleen maar groter als de repressie opgevoerd wordt; en ondertussen waait dat fenomeen over.

De straffen voor drugscriminelen zijn gewoon om mee te lachen.

Bhairav 25 juli 2022 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10001366)

Wat met de straffen voor iedereen die betrokken is bij de verkoop van alcohol?
Zelfs in landen met de doodstraf er op, helpt het niks.

maddox 25 juli 2022 19:52

Citaat:

Ongeveer even lachwekkend als de straffen die veroordeelde Belgische politici ondergaan.

Den Ardennees 25 juli 2022 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 10001317)

jaja, if you can't beat them, join them:roll:

Rudy 25 juli 2022 20:56

In de gevangenissen wordt er dus meer Nederlands gesproken.

fred vanhove 25 juli 2022 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10001339)

Je hebt het over Alcoholisten ? Die die ik ken beantwoorden inderdaad aan het beeld dat jij schetst.

Wat voor zin heeft het een onderscheid te maken tussen (hard)drugs wanneer die in sommige gevallen allemaal voor dezelfde ellende zorgen.

Ellende enkel en alleen wanneer het gaat over misbruik en de daaropvolgende verslaving.

Wie af en toe een lijntje coke snuift of een xtc pil neemt zorgt voor niet meer overlast dan iemand die af en toe 3 trappisten of gin tonics drinkt.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...rslavingskans/

fred vanhove 25 juli 2022 22:11

Citaat:

Zijn de paters Trappisten dan drugscriminelen ?

Ze staan op plaats 5 in de ranking met meest verslavende drugs:-)

Of zelfs op nummer 1 inzake schadelijkheid :roll:

Alcohol het meest schadelijk
Zaken als economische kosten, familieproblemen, misdaad, ongelukken, beschadigde relaties, drugs gerelateerde schade en schade aan het milieu zijn voorbeelden van andere factoren die, gezamenlijk, de échte schadelijkheid van een drug bepalen.

Nutt concludeert zijn onderzoek daarom met een simpele grafiek, die in één oogopslag laat zien welke stoffen de grootste maatschappelijke impact hebben. Hieruit blijkt dat alcohol veruit, ruim boven cocaïne, crack en heroïne, de meest destructieve werking op onze samenleving heeft:

https://www.afkickkliniekwijzer.nl/t...st-schadelijk/

Adam Smith 25 juli 2022 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10001230)
We kunnen mss een verdrag sluiten met Nederland.

De meeste Nederlanders vinden het prima dat ze in uw cellen zitten, dat is niet Belgje pesten, maar omdat onze cellen zowat hotels zijn geworden.... En wij hebben nu ook niet bepaald capaciteit.
Verder lijkt me hun criminele carrière relevant, als hij al zijn misdaden in uw land heeft begaan hoort hij of zij in jullie justitieel apparaat. Uitleveren hoort dan pas na een X% van de straf, dat heb je wel gezien bij Frank Masmeijer:?.

De schoofzak 26 juli 2022 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10001223)

Die komen terug man, die komen terug.
Als 't moet, verstopt in een kérrévén, maar die komen terug.

Bovendien ... zijn het niet altijd echte Hollanders. Weet ge, mocro-maffia en zo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be