![]() |
Electrische zeeglijders tot 300 kmu en 300 km "vliegbereik"
(was net even in het nieuws, moest ik toch ff googlen)
Maar het zijn officieel geen watervliegtuigen. Citaat:
|
|
Mooi, dat technisch vernuft en die ontwikkeling.
We houden geduldig de verdere evolutie in het oog. Want the proof of the pudding ... |
'k dacht eerst "wtf is dat nu weer, zeeg-lijders".
Nog niet goed wakker blijkbaar. |
Citaat:
|
Het mini-prototype is reeds live gepresenteerd in Miami, met echte foto en ook een test.
Maar vooral de verzekerde financiëring (onder voorwaarde dat het werkt) speelt een rol, en dat reeds in april ondertekend. Citaat:
Citaat:
https://www.regentcraft.com/seagliders/viceroy **Bij dit testfilmpje van april komt de mini-glider alvast niet echt uit het water: https://www.regentcraft.com/video/re...totype-foiling Verder heb ik niet gezocht. Wordt vervolgd. Mss dit nog van verleden maand: Citaat:
|
Citaat:
Dit gaat over de Russisische Ekranoplan, die staan daar het verste mee, ... maar dat is dan wel met conventionele fuel zuipende straalmotoren. https://www.globalsecurity.org/milit...ekranoplan.htm Om dat goed te laten werken moeten er heel wat systemen ingebouwd worden om de stabiliteit te houden. Het grondeffect waarvan sprake bevindt zich dus ergens tussen de hoogte van de lengte van de vleugels. Wat dus maakt dat als je gaat bochten nemen (banking) dat allemaal nogal secuur moet verlopen om geen lift te verliezen. Vandaar de computer power die nodig is om zoiets in de lucht te houden. Ik zie dat hij ook een hydrofoil heeft, het is dus meer een kruising tussen het spul van de russen en een draagvleugel boot (hydrofoil / jetfoil) we hadden er hier zo eentje jaren varen tussen Oostende en Dover, was een cool machine. met 90 per uur over de zee. https://www.youtube.com/watch?v=D0O18pQUzS8 is een kleine demonstratie van wat ik bedoel,... maar dan met een B52. (Banking dat verkeerd gaat door gebrek aan lift) |
Citaat:
Citaat:
|
De jetfoil van Boeiing (gebouwd ergens in de jaren 70) zoop fuel, maar het was geweldig om daar het kanaal mee over te steken.
Snel en super comfortabel, maar bij hogere zeegang moesten ze die dus binnen houden. ![]() |
Citaat:
Een oude: Citaat:
![]() Voor rustige wateren, dus meren waar weinig wind heerst. |
Nee dat is hun probleem dat wil ik gewoon even doorgeven. Vermoedelijk is dat wel iets waaraan gewerkt zal zijn. Maar uw "boot" kan dus maar op een maximum hoogte zitten anders neemt het grond effect af en verliest ie dus lift. Dus als uw golven te hoog zijn, dan heb je een probleem.
Dat is ideaal voor op meren, binnenzeeen (die niet te wild zijn) etc... Het concept op zich is mooi, rimpelloos u over het water verplaatsen, maar het lukt alleen niet altijd. Dat is ook de reden waarrom de Russen er mee gestopt zijn en je dus nog heel weinig commerciele toepassingen van het systeem ziet. Stevig slurpende motoren in combinatie met niet altijd inzetbaar. De Amerikanen hebben nog hovercrafts voor amfibische operaties. Maar de laatste hovercrafts die over het kanaal gingen zijn al een eeuwigheid geleden geslooopt. ook machtige machines, heb er zo eens eentje zien en vooral horen vertrekken, ... |
Ach die Russen. Maken de Russen überhaupt electrische wagens? Of bussen?
Ik heb ooit een grote (stealth) speedboot mogen bewonderen in een militaire haven in Zweden. Lijkt me een betere oplossing om wat onder de militaire radar te blijven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be