Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Demir komt eindelijk tussen, ook al kan ze volgens Schoof zijn kloten kussen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265784)

De Rode Willem 27 juli 2022 14:32

Demir komt eindelijk tussen, ook al kan ze volgens Schoof zijn kloten kussen

Vooreerst sorry voor de onbeschofte titel. De verklaring ervoor volgt

Demir sleurt de VREG voor de rechtbank wegens het capaciteitstarief
Bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220727_94162089

Citaat:

Vlaamse minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) verzet zich tegen de plannen van de Vlaamse energieregulator Vreg om het capaciteitstarief ongewijzigd in te voeren. Ze trekt naar het hof van beroep.
Eindelijk eens geen loze extreem linkse kreten maar actie !
Go Zuhal Go
De verkiezingen glooien aan den einder en de n-va moet wat sociaal gaan doen, nu zeker ene Rousseau op weg lijkt zijn partij tot vergelijkbare grote van de N-VA op te stuwen.

En die titel dan…
Willem had de VREG reeds de mantel uitgeveegd op het forum omtrent het capaciteitstarief.
Een rechts rakkertje en N-VA fan was hierover zo verbolgen dat beleefdheid eventjes worst mocht wezen en er werd mij arrogantweg en zo onbeschoft mogelijk gezegd dat ik kloten mocht kussen
Bron : https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=57
Ondertussen zullen de debatfiches van de nva wel aangepast zijn en hetzelfde vertellen als Willem een weekje geleden.

reservespeler 27 juli 2022 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10002699)

Go Zuhal Go
De verkiezingen glooien aan den einder en de n-va moet wat sociaal gaan doen, nu zeker ene Rousseau op weg lijkt zijn partij tot vergelijkbare grote van de N-VA op te stuwen.

En die titel dan…
Willem had de VREG reeds de mantel uitgeveegd op het forum omtrent het capaciteitstarief.
Een rechts rakkertje en N-VA fan was hierover zo verbolgen dat beleefdheid eventjes worst mocht wezen en er werd mij arrogantweg en zo onbeschoft mogelijk gezegd dat ik kloten mocht kussen
Ondertussen zullen de debatfiches van de nva wel aangepast zijn en hetzelfde vertellen als Willem een weekje geleden.

Zuhal is altijd al tegen het capaciteitstarief geweest.
Vandaar dat we het al hebben kunnen uitstellen tot 1 januari 2023.
Zuhal zei maanden geleden al op het AB dat ze het capaciteitstarief zou aanvechten, nadien herhaalde ze het in de partijraad.

Dit heeft de kloten van Schoof te maken met de verkiezingen, maar alles met rechtvaardigheid en met rede.

TheFourHorsemen 27 juli 2022 14:51

Citaat:

Go Zuhal Go

En die titel dan…

Geef me 1 bron waaruit blijkt dat Vooruit ook maar in de BUURT van 20% komt (laat staan richting 25%)?

De Rode Willem 27 juli 2022 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10002704)
Vandaar dat we het al hebben kunnen uitstellen tot 1 januari 2023. .

Dat klopt
Is ook een van de zeer positieve standpunten van mevr Demir
Haar standpunt is dan ook helemaal het mijne !

Citaat:

Zuhal zei maanden geleden al op het AB dat ze het capaciteitstarief zou aanvechten, nadien herhaalde ze het in de partijraad.

Klopt ook.
En misschien heb ik inside info of ook niet…maar mevr Demir is ook niet echt gelukkig met de VREG lijkt mij.

Citaat:

Dit heeft de kloten van Schoof te maken met de verkiezingen, maar alles met rechtvaardigheid en met rede.

Dat durf ik minder te stellen
Haar verzet was in elk geval prachtig getimed toen Vivaldi wel iets deed (weinig) voor de burger.
Maar soit..’..
Demir doet wat ze moest doen volgens mij namelijk die verschrikkelijke VREG voor de rechtbank sleuren.

Laten wij het voor een keer eens zijn…Dit is een perfecte actie van Demir.

Alleen jammer dat ik een weekje geleden daarvoor onbeschoft moest afgebekt worden toen ik hetzelfde zei

De Rode Willem 27 juli 2022 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10002707)
Geef me 1 bron waaruit blijkt dat Vooruit ook maar in de BUURT van 20% komt (laat staan richting 25%)?

Niets met vreg of demir te maken

TheFourHorsemen 27 juli 2022 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10002711)
Niets met vreg of demir te maken

Euh...

U begon er zelf over hè:

Citaat:

Pandareus 27 juli 2022 15:08

Citaat:

Vandaar dat we het al hebben kunnen uitstellen tot 1 januari 2023.

De criadillos van de Schoof zijn echt een nationaal onderwerp geworden.

Ik hoop dat hij er bescheiden bij kan blijven.

De Rode Willem 27 juli 2022 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10002716)
Euh...

U begon er zelf over hè:

Omdat het een rol speelt in de nva reacties
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220521_92354385
Veel scheelt het niet meer

Herr Flick 27 juli 2022 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10002721)
De criadillos van de Schoof zijn echt een nationaal onderwerp geworden.

Ik hoop dat hij er bescheiden bij kan blijven.

Stel u voor dat Zuhal uit pure nieuwschierigheid besluit ze echt te kussen, ...

TheFourHorsemen 27 juli 2022 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10002724)
Omdat het een rol speelt in de nva reacties
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220521_92354385
Veel scheelt het niet meer

Dat is enkel Limburg... Totaal niet representatief dus. N-VA haalde in Limburg in 2019 sowieso veel minder dan het Vlaams gemiddelde en Vooruit haalde toen meer.

N-VA haalde in 2019 slechts 22% in Limburg (tegenover 25,6% over alle Vlaamse kieskringen).

Vooruit haalde in 2019 13,81% (tegenover 10,7% over alle Vlaamse kieskringen).

Met andere woorden: je kiest er een provincie uit waar N-VA 3% slechter dan gemiddeld scoort en Vooruit 3% beter dan gemiddeld.

Beetje oneerlijk hé.

De laatste grote peiling geeft 24,9% aan N-VA (ietsje slechter dan de 25,6% van 2019) en 14,8% aan Vooruit (wat wel duidelijk veel beter is dan de 10,8% van 2019).

De Rode Willem 27 juli 2022 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10002735)
Dat is enkel Limburg... Totaal niet representatief dus. N-VA haalde in Limburg in 2019 sowieso veel minder dan het Vlaams gemiddelde en Vooruit haalde toen meer.

N-VA haalde in 2019 slechts 22% in Limburg (tegenover 25,6% over alle Vlaamse kieskringen).

Vooruit haalde in 2019 13,81% (tegenover 10,7% over alle Vlaamse kieskringen).

Met andere woorden: je kiest er een provincie uit waar N-VA 3% slechter dan gemiddeld scoort en Vooruit 3% beter dan gemiddeld.

Beetje oneerlijk hé.

De laatste grote peiling geeft 24,9% aan N-VA (ietsje slechter dan de 25,6% van 2019) en 14,8% aan Vooruit (wat wel duidelijk veel beter is dan de 10,8% van 2019).

Geef mij één....
En U krijgt ze
Niets oneerlijk aan... U vroeg erom.
En kijk draaien en keren om toch maar eronder uit te komen dat Vooruit en N-VA niet zo heel ver meer uit elkaar liggen.

En dat is idd Limburg
Demir, ook toevallig uit Limburg, heeft dus alle redenen om in haar thuisbasis toch een beetjes sociaal uit de hoek te komen...

TheFourHorsemen 27 juli 2022 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10002739)
Geef mij één....
En U krijgt ze
Niets oneerlijk aan... U vroeg erom.
En kijk draaien en keren om toch maar eronder uit te komen dat Vooruit en N-VA niet zo heel ver meer uit elkaar liggen.

En dat is idd Limburg
Demir, ook toevallig uit Limburg, heeft dus alle redenen om in haar thuisbasis toch een beetjes sociaal uit de hoek te komen...

N-VA en Vooruit liggen meer dan 10% van elkaar af volgens de laatste peiling.

Ongetwijfeld zullen er wel gemeenten zijn waar Vooruit hoger scoort dan N-VA, maar dat is gewoon totaal irrelevant. Dat is puur cherry-picking.

Pandareus 27 juli 2022 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10002727)
Stel u voor dat Zuhal uit pure nieuwschierigheid besluit ze echt te kussen, ...

:lol:

De Rode Willem 27 juli 2022 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10002742)
N-VA en Vooruit liggen meer dan 10% van elkaar af volgens de laatste peiling.

Ongetwijfeld zullen er wel gemeenten zijn waar Vooruit hoger scoort dan N-VA, maar dat is gewoon totaal irrelevant. Dat is puur cherry-picking.

Peilingen zijn maar peilingen
U vroeg één (1) bron...en u kreeg ze.
Cherry picking of niet....toch goed dat Demir in de Limburg actief is en dat Vooruit daar toch een beetje in de rug duwt. Wij zouden er een minder asociaal capaciteitstarief kunnen door krijgen.

TheFourHorsemen 27 juli 2022 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10002745)
Peilingen zijn maar peilingen
U vroeg één (1) bron...en u kreeg ze.
Cherry picking of niet....toch goed dat Demir in de Limburg actief is en dat Vooruit daar toch een beetje in de rug duwt. Wij zouden er een minder asociaal capaciteitstarief kunnen door krijgen.

Toen ik om een bron vroeg, impliceerde dat uiteraard dat ik een deftige / representatieve bron wou.

Een peiling afgenomen in Zelzate, zal doen uitschijnen dat Vooruit minstens 3 maal zoveel stemmen haalt als N-VA.

Om daar dan te gaan uit afleiden dat Vooruit op weg lijkt tot vergelijkbare grootte te komen als N-VA, is absurd.

De Prof 27 juli 2022 16:08

Citaat:

In feite is het capaciteitstarief een goede zaak.
Door uw verbruik meer te verdelen ipv te laten pieken op bepaalde momenten. Ga je minder moeten betalen dan nu.

Alleen...er is één groot probleem. Je moet er een digitale meter voor hebben.
Ander past men een forfait tarief voor dat nadelig is voor kleine verbruikers.

De oplossing is dus: vanaf je een DM hebt dien je gebruik te maken van het capaciteitstarief.

Het zou in deze dan ook goed zijn om kleine verbruikers eerst te voorzien van een digitale meter.

Ik zou zelfs zeggen, laat iedereen zijn DM gewoon aanvragen ipv ze nu systematisch te plaatsen.

Karel Martel B 27 juli 2022 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 10002752)

Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe het ineen zit.

Als iemand s'nachts 8 Kilowatt verbruikt, is dat niet hetzelfde als iemand die overdag 8 kilowatt verbruikt.

Boduo 27 juli 2022 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10002761)
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe het ineen zit.

Als iemand s'nachts 8 Kilowatt verbruikt, is dat niet hetzelfde als iemand die overdag 8 kilowatt verbruikt.

's Nachts en overdag: wat is het verschil ? 0,0000 kilowat ?

reservespeler 27 juli 2022 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 10002752)
Door uw verbruik meer te verdelen ipv te laten pieken op bepaalde momenten. Ga je minder moeten betalen dan nu.

Alleen...er is één groot probleem. Je moet er een digitale meter voor hebben.
Ander past men een forfait tarief voor dat nadelig is voor kleine verbruikers.

De oplossing is dus: vanaf je een DM hebt dien je gebruik te maken van het capaciteitstarief.

Het zou in deze dan ook goed zijn om kleine verbruikers eerst te voorzien van een digitale meter.

Ik zou zelfs zeggen, laat iedereen zijn DM gewoon aanvragen ipv ze nu systematisch te plaatsen.

Het capaciteitstarief is puur boerenbedrog.
Gaan we op ieder moment van de dag de meter in de gaten moeten houden? Is dat leefbaar? Heeft de werkende man / vrouw echt niets anders te doen?

reservespeler 27 juli 2022 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10002766)
's Nachts en overdag: wat is het verschil ? 0,0000 kilowat ?

U stond ook nie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be