![]() |
Veel secondes laadstress, en dat in Duitsland
Herhaling: ik wacht nog even of full electric te gaan.
Hoe is dat mogelijk? Dingen in Duitsland die niet werken ?? titel: 85 per uur op de snelweg, en meer defecte laadpalen dan werkende: elektrisch naar Berlijn rijden wordt al snel een nachtmerrie link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038 Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt wel eentje voor binnen de provincie met 40 kWh batterijpack of bruikbare 37 kWh, en de ongelooflijk traag ladende snellader aan 46 kW DC max en enkel aan trage Chademo-laadpunten (geen CCS dus): Citaat:
![]() Proficiat, echt goed gekozen voor wat laadstress te krijgen. :lol: De 37 kWh versie is alvast uit de lijst getuimeld, de 62 kWh versie deed er 14 u 10 min over. |
Citaat:
Had ge daar gestaan met een Tesla, had ge het ook aan uw kloten gehad he, nu misschiien niet dat met uw prieze, maar die laadpaal was even kapot geweest. Nu los daarvan we hebben het over de electrische auto in t algemeen en ging er geen bloeiende tweedehands markt voor ontstaan ... :oops: Als ik zo van die dingen hoor als 3 keer uw deur open en toe doen om uw laadsequentie te reseten,... dan breekt het koud zweet mij al uit |
Wie ooit echt zelf met zo'n laadverslaafde batterij heeft rondgereden, weet dat dit horrorverhaal het enige echte juiste is als het er op aankomt met een elentrieken otto op reis te gaan.
Zoals ik veel heb moeten doen professioneel snel even naar Bazel, Colmar, Munster, Groningen....zit er echt niet meer in tenzij de baas er 14 dagen hotel voor over heeft. (of jijzelf want vertel maar als zelfstandige dat het 14 dagen duurt om naar een klant op expeditie te gaan) Al de rest zijn theoretische (op zijn best) promo-fantasie-verhaaltjes van dik betaalde reclamemensen. Zoals vroeger de autoboekskes, een totaal te negeren zooi reclame dus. |
Citaat:
voor de leken: https://nl.wikipedia.org/wiki/CHAdeMO Die stekker past dus niet hé. :lol: Al in het 1000 km-lijst gekeken waar de 2 enige Japanners staan? Helemaal onderaan of ze vallen van de lijst af... Citaat:
Ik weet dat je het technisch moeilijk begrijpt maar dat is niet zo erg, als je maar begrijpt dat Nissan Leaf heel lang en ook de eerste Renault Zoe's geen actieve vloeistofgekoelde batterijpacks hebben, dus die werden te warm bij warme temperaturen, zelfs in Noorwegen in de winter bij lange afstanden aan 90 kmu. Dus dat waren eigenlijk stadsEVs of voor korte afstanden. Op politics.be liepen daar al enkele draden over en werden de Leafs bijna met de grond gelijkgemaakt: https://forum.politics.be/showthread.php?p=8676337 post 2 3 en 4 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Op 3 jaar tijd al kompleet verouderd?
|
Citaat:
|
Citaat:
Zet daar gewoon ergens een kill switch die alles afzet, (want ja ge gaat die nodig hebben, vroeg of laat. ) omhooggevallen pipo's die een stijve krijgen van alles met een batterij in, gaan wel beweren van niet, maar ondanks mijn enorm povere technische kennis ter zake heb ik al genoeg gezien waarvan mijn broek afzakt. |
Citaat:
Dure grap he eigenlijk ? ge betaald +1000 euro voor een lulijzer en ge weet eigenlijk al dat ge die binnen 4 jaar in de vuilbak zwiert. |
Citaat:
Daarbij is een smartphone al lange tijd veel meer dan alleen maar een lulijzer. En is eentje van 1000 euro toch al redelijk topmodel. |
En over de plofwagens spreken we best niet als het over hun talrijke pannes gaat.
Het schijnt dat die nog gestart moeten worden. :lol: Met starter en brandstofpomp en ontsteking en zo van die 20-eeuwse dingen. |
Mijn conclusie blijft: ik moet nog wat de kat uit de boom kijken.
Mijn grote teleurstelling: waar blijft Europa om een dwingende norm op te leggen voor laadstations, laadkabels en zelfs nog wat "strakker" door exploitanten te verplichten defecte laadpalen langs grote wegen te herstellen binnen aanvaardbare termijnen, en/of door één (1) app te voorzien waar alles in real time actueel gehouden wordt zodat je weet waar je iets werkend kan opladen .... enz. enz. En kleinere teleurstelling: waarom voorzien de autofabrikanten geen laadpalen aan al hun verkooppunten, en dit voor alle merken van auto's? Desnoods met een kleine korting, wel voor het eigen merk, maar niet voor de concurrenten. |
Citaat:
Maar voor de digitale rest luisteren ze nog altijd niet naar Tesla. |
Citaat:
Maar het blijft een lulijzer. En niet helemaal off topic want die lulijzers, zo genoemd omdat het toch wel lulijzers zijn, moeten kunnen "connecteren" met den otto electrique en ook nog via die automobile electrique kunnen opladen...en dan gaat het rijbereik achteruit...of de veiligheid. |
Citaat:
Met verbrandingsmoteren maakt het niet uit of ik bij Shell, BP, of Total of LUK ga tanken. Mijn geld (cach ik betaal nooit met kaart) aanvaarden ze allemaal. |
Citaat:
https://www.wsj.com/articles/i-rente...ng-11654268401 Citaat:
|
Citaat:
Terugval verkoop nieuwe wagens vorig jaar en dit jaar bijna 50% Dealers geven er de brui aan. |
Citaat:
..welke baas gaat dat blijven betalen die oplaadtijden .....met een diesel bak vol op enkele minuten en je kan verder rijden geen verloren tijd voor baas . |
Citaat:
De grootste poespas dan nog met het simpelste aspect van de zaak: de betaling met allemaal verschillende laadpassen. Waarom niet de bestaande alom aanwezige kredietkaarten? En waarom geen max prijzen zoals voor benzine en diesel, per land. Tuurlijk verschil gemaakt voor traag, snel of heel snel laden. Waarom waarom??? Beseffen ze zelf dat het nog veel te vroeg is? |
Citaat:
Gisteren bij Dats 24 eens opgeladen 0,5 Euro per kWh prijs 1,37 Euro voor 2,72 kWh....ondertussen 48 min gewinkeld. Elektrisch rijden is goedkoop ? enkel als het van je eigenzonnepanelen komt . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be