![]() |
Overal zone dertig in bebouwde kom?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...-bebouwde-kom/
Binnenkort overal 30 km/u in bebouwde kom? Vooruit en Groen voorstander, minister van Mobiliteit (Open VLD) niet Vooruit en Groen komen met een voorstel om dertig kilometer per uur de norm te maken in de bebouwde kom. Nu is dat vijftig kilometer per uur. De partijen willen zo het aantal dodelijke slachtoffers bij voetgangers terugdringen. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) is geen fan een snelheidsverlaging in heel Vlaanderen. "Ik blijf pleiten voor lokaal maatwerk", zo reageert ze. Sarah Van Genechten Update zo 31 jul 16:04 zo 31 jul 13:42 Vorig jaar hebben in Vlaanderen 32 voetgangers het leven verloren na een verkeersongeluk in de bebouwde kom. Dat is een verdubbeling in vier jaar tijd. De partijen Vooruit en Groen pleiten daarom nu voor een algemene verlaging van de snelheid in de bebouwde kom. Nu is de regel dat je maximum vijftig kilometer per uur mag rijden in de bebouwde kom. Hier en daar geldt per uitzondering dertig kilometer per uur. De partijen Groen en Vooruit willen die regel in Vlaanderen nu omdraaien. "Wij vragen dertig kilometer per uur in de bebouwde kom als algemene regel", zegt Vlaams Parlementslid van Vooruit Annick Lambrecht. "Vijftig kan als de verkeersveiligheid gegarandeerd is, als er bijvoorbeeld brede, mooie voetpaden zijn." In het Brussels Gewest is zone dertig al langer de norm. Wat is de volgende stap? Bebouwde kom verbieden voor autoverkeer? |
jurgen verstrepen
??@verstrepen?? 32 voetgangers in 1 jaar overleden in het verkeer op 6,6 miljoen Vlamingen. Reactie #vooruit #groen ? Overal #zone30 .. 'We moeten ingrijpen!' Flauwekul tuurlijk, gewoon politiek opportunisme. Hoeveel van die voetgangers waren: onvoorzichtig, dronken, roekeloos? .. Cijfers? #dtv 31/07/2022 14:22 En dan vergeet ie er nog bij te schrijven: Gebruik van oortjes als voetganger. Gebruik van GSM door voetganger. |
Citaat:
bron : https://www.hln.be/hasselt/overzicht...rond~a068cea2/ Rare jongens die rechtse rakkertjes. |
Citaat:
|
Citaat:
veel smalle straatjes, amper ruimte voor degelijke voetpaden, ... dan is het invoeren van een woonerf (20 km/u) wenselijk. ik ben voorstander van max. 30 km/u tenzij de breedte van de weg ruim genoeg is voor fietspaden en degelijke voetpaden, dan mag 50 km/u. in de gehuchten mag 50 km/u blijven. dat doen ze ook in Frankrijk, Nederland en ik denk ook zelfs Duitsland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een onzin om een ganse binnenstad als woonerf te gaan klasseren En wat een hypocresie om dan een voorstel voor een veralgmeende zone dertig (een dom voorstel welliswaar) te gaan afkraken als de eigen partijrakkertjes een veralgemeende zone 20 effectief gaan doorvoeren. |
Citaat:
Niets uitzonderlijks. |
Dankzij Groen en de Vooruit staan we binnenkort allemaal stil.
Misschien toch maar een paard en kar kopen? |
Logische evolutie. Zoals in Hasselt dient men onderscheid te maken tussen de binnenstad bebouwde kom en daarbuiten waar er ook doorgaand verkeer is.
Belgen zijn helaas nogal een achterlopend volkje en hebben het moeilijk met baanbrekende evoluties zoals het gebruik van het condoom. De tijd dat iedereen met de auto heel de stad moest doorkruisen om vervolgens op het centrale marktplein te parkeren, is voorbij en maar goed ook. Tot spijt van zij die in de jaren '60 - '70 zijn blijven steken. |
Citaat:
![]() Die moeten dan wel begrenst worden. 45km/uur is nog steeds 15 km/uur te snel. |
Citaat:
Dankzij Groen en Vooruit kruipen wij binnenkort vooruit Dankzij de rechtse N-VA staan ze in Hasselt nu al daadwerkelijk zo goed als stil. Dankzij de N-VA zult u in Hasselt een kreupel paard nodig hebben om niet te snel vooruit te komen. |
Citaat:
Aanvaard dan ook logischerwijs uw nakend falliet als zijnde een gezonde evolutie. |
En hoeveel van die doden waren er veroorzaakt door vrachtwagenmanoeuvres ? 50%
Antwerpen al zeker 2 kindjes doodgereden op zebrapad toen ze overstaken . |
Citaat:
Citaat:
|
Volledig voorstander van zone 30 in de hele bebouwde kom. Alleen al om het lawaai te minderen. 30 of 50 maakt een serieus verschil wat betreft omgevingslawaai, ongeacht of het om elektrische of brandstof aangedreven wagens gaat. Het zijn vooral de banden die over het wegdek scheuren die daar voor zorgen. Hoe hoger de snelheid hoe meer lawaai. Mensen die van voor niet weten dat ze vanachter leven hebben daar geen last van maar open en gevoelige mensen worden voortdurend aangerand.
Er dienen ook overal serieuze geluidsmuren langs de snelwegen te komen. Men kan dat desnoods door Poolse bedrijven laten doen ipv met Europese subsidies geluidsmuren langs Poolse snelwegen tussen de koebeesten te bouwen. |
.
|
meer autos dan mensen
|
En hoe zit dat met emissies van NOx, fijn stof enz... ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be