Pandareus |
4 augustus 2022 19:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland
(Bericht 10008280)
Bwa, mij kan het eerlijk gezegd weinig schelen wat er waar van is. Het is alleen een tendens die ik opmerk bij Belgicisten. Ze zijn geen nationalist, maar verdedigen België alsof ze het toch wel zijn. En veel Vlaams-gezinden zijn evenzeer wereldburger. Beetje een semantisch spelletje.
Er is ook nog Nederland. Dat is een realistischer toekomstscenario dan Vlaanderen nog, denk ik. Ondanks wat men nu gelooft.
Geen rancune en ik ben evenmin de zuiverste persoon, hoor, niet gespeend van 'jeugdzonden'. Eerder nieuwsgierigheid. Uiteraard heb ik ook zwakke momenten bovendien en kan ik me niet altijd even diplomatisch uiten. Het heeft voor- en nadelen. Vooral (kortetermijns-)nadelen voor mij, maar dat is een andere discussie. ;-)
Zowel Albrecht als jij kunnen verschillende personen zijn, maar jullie bijdragen zijn zeker zo interessant om te lezen en jullie hebben veel gemeen is al. Dat zullen meerderen wel opgemerkt hyebben. Ik ben gewoon wat direct is al.
Ik geef toe dat ik het er oneens mee ben, maar voel je zeker niet geremd om te posten.
|
Wat jij totaal over het hoofd ziet, bewust of onbewust, is dat er een heel grote groep is die gewoon moet lachen met dat 'Vlaams-nationalisme' en dat fenomeen eerder bekijkt zoals een sideshow.
Er is een gigantisch verschil tussen de online wereld en de 'echte' wereld.
Kijk naar dit forum, dat hoort over politiek te gaan. Dan zou je verwachten dat er een stratificatie is bij de deelnemers die overeenkomt met de poiltieke realiteit zoals die blijkt uit verkiezingen.
In realiteit zijn er hier nog maximum 2 extreem linksen van pvda strekking actief, zij het zeeeer vanop afstand, maximum nog 5 vooruit stemmers, minder zelfs Groen fanaten en de laatste CD&V'er heeft het licht al meer dan een jaar geleden uitgedaan omdat hij het gehoon beu was. Een vijftal liberalen en al de rest is ofwel extreem-rechts met fixatie op de makak (Blok) ofwel N-VA adepten waarbij je er zelfs niet kunt naast kijken dat er enkelen daarvan in de partijorganen zetelen.
Vanuit extreem-rechtse hoek is er zelfs ene die erin slaagt om op vaste tijden promo te (mogen) maken naar het aantwaarps schotblaadje waar hij aan meewerkt...
Als een buitenlander met wat helicopter view deze online voorstelling bekijkt dan gaat hij ongetwijfeld denken dat Vlaanderen een deelgebied van België is waar 1/3 van de kiezers extreem-rechts zijn, 1/3 separatist is, en politiek al de rest samen die niet in die eerste 2 groepen past ook 1/3 vormt. :lol:
|