Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikaanse basketspeelster moet 9 jaar de cel in in Rusland voor "drugssmokkel" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265896)

Zipper 4 augustus 2022 17:13

Amerikaanse basketspeelster moet 9 jaar de cel in in Rusland voor "drugssmokkel"

Tja, cannabis-olie voor electrisch roken. "Bad move" van Brittney Griner.

https://sporza.be/nl/2022/08/04/bask...innen%7Cteaser

gunter5148 4 augustus 2022 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10008232)
Tja, cannabis-olie voor electrisch roken. "Bad move" van Brittney Griner.

https://sporza.be/nl/2022/08/04/bask...innen%7Cteaser

Aan de schoolzone mag je ook maar 30 per uur. Dus hou je aan de regels, en dan kan er niets gebeuren. :twisted:

Bhairav 4 augustus 2022 17:29

Niet slim, maar wat een achterlijk kutland.
"Daar doen ze er tenminste iets aan" zullen conservatieve uilskuikens zeggen.

Zipper 4 augustus 2022 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10008234)
Aan de schoolzone mag je ook maar 30 per uur. Dus hou je aan de regels, en dan kan er niets gebeuren. :twisted:

Negen jaar voor wat cannabis is natuurlijk uitzonderlijk veel.

Pandareus 4 augustus 2022 17:41

Zelfs een kind zou moeten doorhebben dat ze gewoon in jail zit omdat ze een amerikaanse is, een bekende athleet is, en als symbool kan dienen van rusland om de VS te kloten voor hun hulp aan Oekraïne.

R. Kipling 4 augustus 2022 17:45

Wat men er ook van vindt, als in een land bepaalde regels gelden, dan volgt men die best als men geen problemen wenst te krijgen. Wanneer deze regels u niet aanstaan ga je toch gewoon naar een ander land waar er minder problemen van gemaakt worden.

Brittney heeft gewoon haar gat verbrandt, en moet nu op de blaren zitten: ze wist goed genoeg dat er in Rusland strenge straffen staan op drugsgebruik en het is haar keuze geweest om die regels te breken. Dat ze door dat risico te nemen tegen de lamp gelopen is, is bijzaak.

Het cynische is dat men om haar vrij te krijgen nu twee wapenleveranciers als pasmunt moet betalen, terwijl canabisgebruik in de V.S. in een hele hoop staten (waaronder Texas) ook illegaal is. Met andere woorden: was ze hiervoor in Texas gepakt kwam het ook voor de rechtbank, al zou de straf wel wat minder geweest zijn, en de omstandigheden waaronder de straf uitgevoerd wordt een stuk beter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Legali...%201970%20(CSA).

Pol Dolf 4 augustus 2022 17:45

de russen zijn streng , hier zijn de sossen slap als warme boter

Zipper 4 augustus 2022 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling (Bericht 10008238)
Wat men er ook van vindt, als in een land bepaalde regels gelden, dan volgt men die best als men geen problemen wenst te krijgen. Wanneer deze regels u niet aanstaan ga je toch gewoon naar een ander land waar er minder problemen van gemaakt worden.

Brittney heeft gewoon haar gat verbrandt, en moet nu op de blaren zitten: ze wist goed genoeg dat er in Rusland strenge straffen staan op drugsgebruik en het is haar keuze geweest om die regels te breken. Dat ze door dat risico te nemen tegen de lamp gelopen is, is bijzaak.

Het cynische is dat men om haar vrij te krijgen nu twee wapenleveranciers als pasmunt moet betalen, terwijl canabisgebruik in de V.S. in een hele hoop staten (waaronder Texas) ook illegaal is. Met andere woorden: was ze hiervoor in Texas gepakt kwam het ook voor de rechtbank, al zou de straf wel wat minder geweest zijn, en de omstandigheden waaronder de straf uitgevoerd wordt een stuk beter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Legali...%201970%20(CSA).

Als speelster voor een Russisch team, had ze idd best mogen weten hoe streng drugbezit in Rusland wordt gestraft.
Toen ik jong was, rookte ik ook af en toe een joint, maar ik heb die spullen nooit mee naar het buitenland genomen, zelfs niet in Europa. Veel te bang om gesnapt te worden bij grens- of douanecontrole op luchthavens.

fred vanhove 4 augustus 2022 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10008236)

Vooral in een land waar ze zich letterlijk kapot zuipen aan de al dan niet illegaal gestookte wodka.

Wat een hypocrisie.:|

Weyland 4 augustus 2022 18:35

Nu, ze zou niet weten hoe het in haar bagage is beland. Per ongeluk van in de rapte. Daarvoor betaalt ze nu de tol. Ze neemt het ook enkel medicinaal (logisch ook als je sport op dat niveau, een zware stoner kan je niet zijn dan).

En er zouden ook gesprekken gaande zijn van een gevangenenruil. De Russen willen een zware crimineel en wapenhandelaar vrij in ruil voor deze onschuldige vrouw.

fred vanhove 4 augustus 2022 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10008243)
Als speelster voor een Russisch team, had ze idd best mogen weten hoe streng drugbezit in Rusland wordt gestraft.
Toen ik jong was, rookte ik ook af en toe een joint, maar ik heb die spullen nooit mee naar het buitenland genomen, zelfs niet in Europa. Veel te bang om gesnapt te worden bij grens- of douanecontrole op luchthavens.

Ik precies hetzelfde. Nog maar eens het bewijs van de absurde drugswetgeving die in veel gevallen goed uitkomt om onschuldige mensen uit de weg te ruimen.
Stel je voor ....wat cannabisolie in een land waar de wodka duizenden mensen per jaar vermoord.

fred vanhove 4 augustus 2022 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10008239)

Russen streng ? Cannabis groeit in gans Siberië gewoon in het wild. Maar die planten interesseren de aan wodka verslaafde Russen daar geen fluit.

fred vanhove 4 augustus 2022 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10008236)

Zelfs niet. Cannabisolie. Niet zelden op vele plaatsen gewoon te koop bij de drogist.

Bhairav 4 augustus 2022 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10008239)

Eigenlijk zou men cannabis moeten legaliseren gewoon om rechts conservatief kutvolk te kloten. Bende azijnpissers die het zelfs nog nooit geprobeerd hebben om erover te kunnen meespreken.

Gipsy 4 augustus 2022 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 10008271)
Eigenlijk zou men cannabis moeten legaliseren gewoon om rechts conservatief kutvolk te kloten. Bende azijnpissers die het zelfs nog nooit geprobeerd hebben om erover te kunnen meespreken.

Meer dan 40 jaar geleden twee keer geprobeerd en heb me 2 keer mottig gevoeld alsof ik in een matras in het stappen was en erger de tweede keer bij een schone koeketiene kon ik geen harde krijgen. Dan heb ik beslist nooit die vuiligheid meer.

Cocaine heb ik kans voor gehad en heb het zelfs niet willen proberen. Ben gewoon weg gegaan als 2 meisjes die hetero waren begonnen te muilen en te vingeren nadat ze streepjes hadden opgesnoven. Dat soort drugs is echt mijn ding niet.

Rudy 4 augustus 2022 20:12

9 jaar voor wat cannabisolie. Da's veel.
Dwaas eigenlijk om dat spul naar Rusland mee te smokkelen.

Dadeemelee 4 augustus 2022 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10008237)
Zelfs een kind zou moeten doorhebben dat ze gewoon in jail zit omdat ze een amerikaanse is, een bekende athleet is, en als symbool kan dienen van rusland om de VS te kloten voor hun hulp aan Oekraïne.

Uiteraard werd ze geviseerd, maar het was ook stom van haar om die cannabisolie over de grens te ‘smokkelen’, zeker gezien de politieke situatie.
Maar het komt wel in orde, binnen enkele weken of maanden is er een gevangenisruil.

Boduo 4 augustus 2022 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10008303)
Uiteraard werd ze geviseerd, maar het was ook stom van haar om die cannabisolie over de grens te ‘smokkelen’, zeker gezien de politieke situatie.
Maar het komt wel in orde, binnen enkele weken of maanden is er een gevangenisruil.

2 !

Gipsy 4 augustus 2022 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10008302)
9 jaar voor wat cannabisolie. Da's veel.
Dwaas eigenlijk om dat spul naar Rusland mee te smokkelen.

In Singapore riskeert ge zelfs de doodstraf, het staat zelfs gedrukt op de boarding pass. Het is de eerste niet die daar aan een koord bengelt. Als ge zo stom zijt om met die bucht te reizen verdiend ge feitelijk niet beter. Enkele jaren terug hebben ze er zo ook een dozijn in Indonesië afgemaakt.

De schoofzak 4 augustus 2022 20:51

Rusland is een harde tante.

Zo lang mevrouwtje leuk kon basketten zonder een politieke prooi te zijn, was ze daar een ster. Die simpele douaniertjes controleren daar geen mensen die vliegtuigen nemen, want die mensen zijn rijk, dus hoge apparatsjik.
Zelfs al wisten de inlichtingendiensten dat mevrouwtje vapet of zo.

Nu vond Poetin het wel nodig om wat Amerikaans vlees in de kuip te hebben, alleen maar om de usa te kloten.
Dan wordt dat even geregeld.

Ik ben nu wel eens benieuwd welke Vlaamse sporter nog naar Rusland zou gaan voor het grote geld ...

Eigenlijk zou je je ongerust moeten maken, als lid vb. van de Rosse Duivels, om een matchke te gaan spelen in Moskou, in de verre toekomst als dat weer mogelijk zal zijn.
Dus is dat even gearrangeerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be