![]() |
Amerikaanse basketspeelster moet 9 jaar de cel in in Rusland voor "drugssmokkel"
Tja, cannabis-olie voor electrisch roken. "Bad move" van Brittney Griner.
https://sporza.be/nl/2022/08/04/bask...innen%7Cteaser |
Citaat:
|
Niet slim, maar wat een achterlijk kutland.
"Daar doen ze er tenminste iets aan" zullen conservatieve uilskuikens zeggen. |
Citaat:
|
Zelfs een kind zou moeten doorhebben dat ze gewoon in jail zit omdat ze een amerikaanse is, een bekende athleet is, en als symbool kan dienen van rusland om de VS te kloten voor hun hulp aan Oekraïne.
|
Wat men er ook van vindt, als in een land bepaalde regels gelden, dan volgt men die best als men geen problemen wenst te krijgen. Wanneer deze regels u niet aanstaan ga je toch gewoon naar een ander land waar er minder problemen van gemaakt worden.
Brittney heeft gewoon haar gat verbrandt, en moet nu op de blaren zitten: ze wist goed genoeg dat er in Rusland strenge straffen staan op drugsgebruik en het is haar keuze geweest om die regels te breken. Dat ze door dat risico te nemen tegen de lamp gelopen is, is bijzaak. Het cynische is dat men om haar vrij te krijgen nu twee wapenleveranciers als pasmunt moet betalen, terwijl canabisgebruik in de V.S. in een hele hoop staten (waaronder Texas) ook illegaal is. Met andere woorden: was ze hiervoor in Texas gepakt kwam het ook voor de rechtbank, al zou de straf wel wat minder geweest zijn, en de omstandigheden waaronder de straf uitgevoerd wordt een stuk beter. https://en.wikipedia.org/wiki/Legali...%201970%20(CSA). |
de russen zijn streng , hier zijn de sossen slap als warme boter
|
Citaat:
Toen ik jong was, rookte ik ook af en toe een joint, maar ik heb die spullen nooit mee naar het buitenland genomen, zelfs niet in Europa. Veel te bang om gesnapt te worden bij grens- of douanecontrole op luchthavens. |
Citaat:
Wat een hypocrisie.:| |
Nu, ze zou niet weten hoe het in haar bagage is beland. Per ongeluk van in de rapte. Daarvoor betaalt ze nu de tol. Ze neemt het ook enkel medicinaal (logisch ook als je sport op dat niveau, een zware stoner kan je niet zijn dan).
En er zouden ook gesprekken gaande zijn van een gevangenenruil. De Russen willen een zware crimineel en wapenhandelaar vrij in ruil voor deze onschuldige vrouw. |
Citaat:
Stel je voor ....wat cannabisolie in een land waar de wodka duizenden mensen per jaar vermoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Cocaine heb ik kans voor gehad en heb het zelfs niet willen proberen. Ben gewoon weg gegaan als 2 meisjes die hetero waren begonnen te muilen en te vingeren nadat ze streepjes hadden opgesnoven. Dat soort drugs is echt mijn ding niet. |
9 jaar voor wat cannabisolie. Da's veel.
Dwaas eigenlijk om dat spul naar Rusland mee te smokkelen. |
Citaat:
Maar het komt wel in orde, binnen enkele weken of maanden is er een gevangenisruil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Rusland is een harde tante.
Zo lang mevrouwtje leuk kon basketten zonder een politieke prooi te zijn, was ze daar een ster. Die simpele douaniertjes controleren daar geen mensen die vliegtuigen nemen, want die mensen zijn rijk, dus hoge apparatsjik. Zelfs al wisten de inlichtingendiensten dat mevrouwtje vapet of zo. Nu vond Poetin het wel nodig om wat Amerikaans vlees in de kuip te hebben, alleen maar om de usa te kloten. Dan wordt dat even geregeld. Ik ben nu wel eens benieuwd welke Vlaamse sporter nog naar Rusland zou gaan voor het grote geld ... Eigenlijk zou je je ongerust moeten maken, als lid vb. van de Rosse Duivels, om een matchke te gaan spelen in Moskou, in de verre toekomst als dat weer mogelijk zal zijn. Dus is dat even gearrangeerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be