Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Autostraten in iedere stad. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265902)

Mambo 5 augustus 2022 09:49

Autostraten in iedere stad.
 
In tijden van chaos met krioelende mensen die als ierse setters over de rijbaan lopen en vuilgebekte fietsers die langs alle kanten verongelukken is het tijd voor autostraten in elke stad.

Straten middendoor het centrum, verboden voor fietsers en wandelaars.
Straten zonder vergunningen, uurroosters en parkeren 2 kanten voor de ganse lengte.

Zodat we altijd doorgang krijgen waar we recht op hebben.

Wij betalen rijtaks!

reservespeler 5 augustus 2022 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10008617)
In tijden van chaos met krioelende mensen die als ierse setters over de rijbaan lopen en vuilgebekte fietsers die langs alle kanten verongelukken is het tijd voor autostraten in elke stad.

Straten middendoor het centrum, verboden voor fietsers en wandelaars.
Straten zonder vergunningen, uurroosters en parkeren 2 kanten voor de ganse lengte.

Zodat we altijd doorgang krijgen waar we recht op hebben.

Wij betalen rijtaks!

Veel succes.

De Rode Willem 5 augustus 2022 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10008617)
In tijden van chaos met krioelende mensen die als ierse setters over de rijbaan lopen en vuilgebekte fietsers die langs alle kanten verongelukken is het tijd voor autostraten in elke stad.

Straten middendoor het centrum, verboden voor fietsers en wandelaars.
Straten zonder vergunningen, uurroosters en parkeren 2 kanten voor de ganse lengte.

Zodat we altijd doorgang krijgen waar we recht op hebben.

Wij betalen rijtaks!

Ik snap uw verzuchtingen
Doch dan zullen we van rechtse rakkertjes af moeten die net het tegenovergesteld doen en gans hun stad parkeervrij woonerf laten verworden tot een 20 km/uur kruipzone.
Als men al een paard zou hebben, zou het een kreupel moeten zijn om met de kar geen snelheidsovertreding te begaan.

Mambo 5 augustus 2022 10:04

Rechtse of linkse rakkers die in elkaars billen knijpen moeten er toch ooit eens uit.

Nieuwe rakkers kunnen op onze stemmen en alle handelaars hun stem rekenen en beginnen aanschuiven.

Micele 5 augustus 2022 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10008617)
In tijden van chaos met krioelende mensen die als ierse setters over de rijbaan lopen en vuilgebekte fietsers die langs alle kanten verongelukken is het tijd voor autostraten in elke stad.

Straten middendoor het centrum, verboden voor fietsers en wandelaars.
Straten zonder vergunningen, uurroosters en parkeren 2 kanten voor de ganse lengte.

Zodat we altijd doorgang krijgen waar we recht op hebben.

Wij betalen rijtaks!

Wandelaars verboden? Je bent toch al voetganger als je uitstapt of diegene die uitstapt.

Mambo 5 augustus 2022 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10008669)
Wandelaars verboden? Je bent toch al voetganger als je uitstapt of diegene die uitstapt.

Goede opmerking.

De schoofzak 5 augustus 2022 11:27

Nope, de melkkoe, die de auto is, moet nog leger gemolken worden.

Oma 5 augustus 2022 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10008617)
In tijden van chaos met krioelende mensen die als ierse setters over de rijbaan lopen en vuilgebekte fietsers die langs alle kanten verongelukken is het tijd voor autostraten in elke stad.

Straten middendoor het centrum, verboden voor fietsers en wandelaars.
Straten zonder vergunningen, uurroosters en parkeren 2 kanten voor de ganse lengte.

Zodat we altijd doorgang krijgen waar we recht op hebben.

Wij betalen rijtaks!

Discriminatie!

E-voertuigen betalen GEEN cént jaarlijkse rijtaks en wie wel elk jaar de alsmaar stijgende rijtaks betaalt voor gebruik van het hele belgische wegennet, die mag niet eens alle belgische wegen meer gebruiken: LEZ.
Wij betalen voor iets dat we niet meer mogen. :roll:

Onzijdig 5 augustus 2022 11:34

Wacht maar, dra gaan we nog moeten betalen om met de auto in de stad te mogen rijden.
Nu betaal je om je auto inde straat te zetten, doch er komen andere tijden. Geld, geld en nog eens geld!!!

Oma 5 augustus 2022 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10008702)
Wacht maar, dra gaan we nog moeten betalen om met de auto in de stad te mogen rijden.
Nu betaal je om je auto inde straat te zetten, doch er komen andere tijden. Geld, geld en nog eens geld!!!

Hoezo "dra"? Dat is nu al het geval...je mag vervuilen binnen de LEZ als je maar betaalt...:roll:

De Rode Willem 5 augustus 2022 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10008712)
Hoezo "dra"? Dat is nu al het geval...je mag vervuilen binnen de LEZ als je maar betaalt...:roll:

Klopt
en het was het "rechtse" A'pen van De Wever die hier in Vlaanderen deze onzin als eerste invoerde. Diezelfde partij die in Hasselt een 20km/uur parkeerloze kruipzone heeft ingericht

Wat een inconsequent denken...tegen 20km/uur in eerste 25-30 liter verzuipend...en dan 100 km verder een LEZ inrichten. Alsof in Hasselt de lucht niet schoon moet zijn.

Die rechtse rakkertjes doen er alles aan om ons te pluimen en ons leven zo moeilijk mogelijk te maken.

Mambo 5 augustus 2022 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10008702)
Wacht maar, dra gaan we nog moeten betalen om met de auto in de stad te mogen rijden.
Nu betaal je om je auto inde straat te zetten, doch er komen andere tijden. Geld, geld en nog eens geld!!!

Lichte vrachtjes type berlingo met nog een eurotje 4 of 3 betalen nu bijna 1000€ extra in 1 stad als gent om er te mogen rijden.
En meestal krijgen ze geen vergunningen ook nog zodat ze slechts nog hier en daar een beetje kunnen rijden.

Goed zot dat maffia gedoe.

Wij eisen terug doorgang.

En gratis zonder gezever.

Mambo 5 augustus 2022 13:08

Parkeren 10 euro voor 3 uur.

Reken dat eens uit op een gans jaar met volle werkdagen?

7000 euro of meer?

Iemand die dat kan missen?

Zucht 5 augustus 2022 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10008784)
Parkeren 10 euro voor 3 uur.

Reken dat eens uit op een gans jaar met volle werkdagen?

7000 euro of meer?

Iemand die dat kan missen?

Heb je poen, stem dan groen!

De schoofzak 6 augustus 2022 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10008730)
Klopt
en het was het "rechtse" A'pen van De Wever die hier in Vlaanderen deze onzin als eerste invoerde. Diezelfde partij die in Hasselt een 20km/uur parkeerloze kruipzone heeft ingericht

Wat een inconsequent denken...tegen 20km/uur in eerste 25-30 liter verzuipend...en dan 100 km verder een LEZ inrichten. Alsof in Hasselt de lucht niet schoon moet zijn.

Die rechtse rakkertjes doen er alles aan om ons te pluimen en ons leven zo moeilijk mogelijk te maken.

In beide gevallen kan de kiezer binnenkort zijn gedacht zeggen.
En zelfs in Gent ook.

In Brussel ook, maar 'k versta geen Arabisch.

Mambo 7 augustus 2022 11:12

Waar de auto verdwijnt, de horeca verschijnt.

We zien het in Gent.
Niet veel anders dan nieuwe pintjes of crème zaakjes worden nog geopend.

Of dat economisch een goede zaak op termijn zal worden is nog maar de vraag. Want eenmaal de toeristen weg blijft men doorgaans met lege stoelen achter.

Dat zien we al lange tijd in de kuststeden aan de playa ook.
Zomers vol, winters leeg.

En het zijn doorgaans ook vuile onverzorgde straten en meestal ook geen kindvriendelijke omgevingen.

Gent ligt meestal ook vuil. In de fietsparkings ligt het vuil op de grond centimeters dik aangekoekt met tonnen lege mc donald doosjes en ander papierkes.

Micele 7 augustus 2022 21:54

Gent is al morsdood. :lol:
Of heb ik mij vergist?

Op een goed jaar van een van de leefbaarste steden, Gent is top 5, naar "morsdood"?

Citaat:

https://www.logic-immo.be/nl/blog/wo...-steden-2-7291

Wonen in veilige en leefbare steden

Geschreven door Logic-Immo.be 24 februari 2021

Brugge, Hasselt en Leuven meest leefbare steden

Een onderzoek naar leefbare steden heeft onlangs uitgewezen dat Brugge, Hasselt, Leuven, Genk en Gent de meest leefbare steden van België zijn. Om tot dit resultaat te komen, werden de inwoners van Brussel en 10 Vlaamse en 10 Waalse steden aan het woord gelaten over de leefkwaliteit in hun stad.

24 feb. 2021

Onveiligheid en criminaliteit bedreigen de leefbaarheid in steden

In het onderzoek rond leefbare steden werden in totaal meer dan 2.700 inwoners eerst en vooral ondervraagd over de huisvesting in hun stad, gevolgd door veiligheid en criminaliteit. Daarna kwamen mobiliteit en vervoer aan bod. Op de vierde plek kwam werkgelegenheid en tenslotte gezondheidszorg.

Voor het merendeel van de inwoners vormen onveiligheid en criminaliteit de hoogste bedreiging voor de leefbaarheid in de steden. Dit blijkt zelfs het meest negatieve aspect te zijn voor 38 % van de Brusselaars, de Mechelaars en de Kortrijkenaars, alsook voor 36 % van de inwoners van Charleroi. Die laatste stad vormt samen met Vilvoorde, Verviers en Luik het kwartet waar een matig tot laag veiligheidsgevoel wordt gerapporteerd. Brugge, Hasselt, Leuven en Marche-en-Famenne worden als vrij veilige steden ervaren.

Winkels en dienstverlening positief voor leefbare steden

Voor de inwoners van vijf steden hebben vooral winkels en dienstverlening een positieve invloed op de leefbaarheid in steden. Postkantoren, banken, supermarkten, apotheken, geldautomaten, restaurants enz. maken het leven van heel wat stedelingen een pak gemakkelijker. Maar niet voor iedereen in dezelfde mate. Hasselaren menen dat de mobiliteit meer bijdraagt tot een leefbare stad dan de winkels. En in Brugge en Bergen kennen de inwoners de meeste waarde toe aan het historisch erfgoed in hun stad. Cultuur, sport en ontspanning hebben een zeer positieve invloed op de leefkwaliteit van de Genkenaren en de Gentenaren.

Mobiliteit en verkeer meest storend voor leefbare steden

In het algemeen worden mobiliteit en verkeer als storende factor voor leefbare steden genoemd. In slechts drie steden vormen nog andere factoren de grootste bron van ergernis, namelijk vervuiling in Antwerpen en huisvesting in Leuven en Aarlen.

Gevraagd naar de evolutie van hun denkbeeld over hun stad in de loop van de laatste vijf jaar, antwoorden de meeste ondervraagde inwoners dat er niet zo veel veranderd is. Hier en daar blijkt de stad toch van haar pluimen verloren te hebben: in Verviers vindt 63 %, in Charleroi 61 % en in Brussel 53 % van de inwoners dat de leefkwaliteit er de laatste vijf jaar op achteruit is gegaan. zijn volgens het onderzoek de Waalse stad Marche-en-Famenne, gevolgd door Kortrijk en Mechelen.

Mambo 7 augustus 2022 23:11

Je mag de berichtgeving niet geloven micele, dat is propaganda.

Bv zo berichte stad Gent dat 35000 fietsers in de Gentse feesten gebruik maakten van de fietsparking.

Maar geen woord over mogelijks 35000 auto's van ongeregistreerde buitenlandse auto's die 150€ boete hebben gekregen omdat ze onze stad bezochten. Of de duizenden euro te weinig in de stad verdwaalden.

Enz.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be