Dadeemelee |
5 augustus 2022 18:08 |
Ray-Ban Stories, gevaar voor de privacy?
De Google Glasses zijn terug onder de vorm van Ray-Ban Stories. Een bril die toelaat foto’s en videos te maken. Facebook/Meta zit mee in het project en is bezig met reclame om het acceptabel te maken (privacy).
https://www.demorgen.be/nieuws/stiek...tten~b6f3fff8/
Citaat:
Misschien is het u donderdag ook opgevallen, toen u de papieren versie van De Morgen dichtsloeg. Op het einde pronkte een paginagrote ‘gids voor slimme brillen’, die uitlegt dat er een ledlampje brandt wanneer iemand een foto of video maakt via zijn montuur. In bijna elke Belgische krant kon u gelijkaardige advertenties terugvinden. Want dat zijn ze, ook al zien ze eruit als een informatiecampagne van de overheid. “Een bericht van Meta & Essilorluxottica”, heette het, de moederbedrijven van respectievelijk Facebook en brillenmerk Ray-Ban
|
Citaat:
Wie iets kent van advertentiebudgetten, weet dat zo’n brede campagne een flinke duit kost. En dat Meta-CEO Mark Zuckerberg dus kosten noch moeite spaart om u iets te vertellen: als u zo’n bevel hoort, of merkt dat een vinger naar een montuur glijdt of een lampje ziet branden, dan is uw privacy misschien wel in gevaar. “Dit is geen reclame maken, maar de vlucht vooruit nemen”, zegt Fauconnier. “Ziezo, wij hebben onze rol gespeeld.”
|
Dus je moet maar iedereen in het oog houden om te zien of hij/zijnzijnnbril niet aanraakt of iets zegt.
Gevaar voor de privacy of niet?

|