![]() |
Wedden dat het prijs is: water hamsteren
Zo'n berichtje in de consumenten-economische sfeer is genoeg.
Ik voorspel dat domkoppen gaan hamsteren. titel: Aldi worstelt in aantal winkels met drinkwatervoorraad, andere ketens zien geen tekorten link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220808_95423992 Citaat:
|
L’histoire se répète. Zeker nu het in de krant staat. En als er geen flessenwater is dan drink je toch gewoon kraanwater.
|
Citaat:
|
Ik koop nooit water in flessen.
Lekker fris uit de kraan en veel goedkoper. Ook nog gezonder trouwens. Ik zag onlangs een docu over water is plastic flessen; na een tijdje begint dat plastic te schilferen/ af te breken. Schol zeg! |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, je gebruikt toch geen flessenwater om te koken of koffie te zetten ? |
Citaat:
|
Ik laat jaarlijks het bronwater ontleden.
Dit dient om te douchen en voor de toiletten, maar omdat er occasioneel ook van kan gedronken worden, laat ik het ontleden. Voor de grap stuurden wij eens twee stalen, het flessenwater was drinkbaar, maar was van een veel slechtere kwaliteit dan het bronwater. |
Citaat:
De prijs steeg en het aanbod was zo goed als nul (als wij gingen winkelen), ondertussen is de prijs weer gedaald en kunnen we olie kopen. Dat er steeds mensen zijn die menen dat ze moeten hamsteren, niet te geloven hé. |
Citaat:
Hamsteren doe je door op het juiste moment het juiste product in voldoende hoeveelheid aan te kopen. En met het internet kan je echt wel een paletje "X" voor een appel en een ei op de kop tikken. Word nog eens aan de deur geleverd ook. |
Citaat:
In het leger krijg je chloortabletten om in je drinkfles te doen. Ooit al eens geproefd ? Maar ok, ik begrijp dat om wat voor reden ook er in bepaalde gemeentes meer chloor in het water zit. Niet bepaald smakelijk. In Mechelen hebben we dat probleem niet. Het leidingwater is zuiver, reukloos, en smaakloos. Perfect. In Oostende zit er nogal wat kalk in het leidingwater, zo te zien aan installaties zoals verwarmingselementen. Maar het is niet toxisch. |
Citaat:
De loden buizen zijn toch al 30 jaar geleden vervangen? |
Citaat:
Ik heb vorig jaar nog een niet meer gebruikt stuk uit de muur gehaald hier. En in 2000, toen ik hier introk, ging alle drinkwater nog via loden buis vanaf de meter. Dat heeft niet lang geduurd. |
Citaat:
Bestaan er tellingen over, of op wat baseer je je voor die talloze oude woningen met loden drinkwaterbuizen? Hoe dan ook: er zal gehamsterd worden met flessenwater, of er zal niet gehamsterd worden. |
Citaat:
Waarom noemt het anders drinkwater Heeft ons al heel veel uitgespaard...aan geld en plastic afval |
Citaat:
Is een fabeltje. Tenzij in hele oude huizen met nog loden leidingen Maar zelfs dan, bij voldoende doorstroom is het gehalte lood in het water verwaarloosbaar. Die chloor wordt tegenwoordig meer en meer door peroxiden vervangen...dus ook niet echt een probleem. |
Citaat:
Ook heb ik weet van minstens 1 herenhuis in Antwerpen waar de eigenaar niks wil veranderen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be