Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
(Bericht 10012757)
Ik weet dat niet: in sommige van die landen, worden westerlingen als een soort van goden aanzien, én behandeld.
|
Ik ben in sommige van die landen geweest. Zolang kennis en kunde goed genoeg is, gecombineerd met bleek velleke, ben je een technologische halfgod die met respect behandeld moet worden.
€3K op 13 werkdagen netto, extra bovenop het €3K "Belgische basis maand-nettoloon. "
Zo goed willen tapijtkoppers betalen om ervoor te zorgen dat de aardolie blijft vloeien.
Ik zag hoe ze hun "import" slaven behandelden, en ik voelde ook hoe ze "deze bleekscheet dhimmie" eigenlijk verfoeiden, maar wisten dat zonder die bleekscheten , hun hele systeem terug zou gaan naar 18de eeuwse kamelententenkampen in de enorme zandbak.
Ironisch eigenlijk. In Dubai is er een klein museum gebaseerd rond een Brits fort langs de kreek (formaat "het Steen"). Er ligt een dhow in de zandbak voor het fort, en de rest van het museum zit onder de grond.
Elke referentie "Pre-Islam", is puur natuur-historisch, beestjes en planten.
De Islam periode, die er sinds de 8ste eeuw is, geeft alleen wat groezelige foto's en schetsen die Britse "ontdekkers" en "Fort bewakers" gemaakt hebben sinds de 19de eeuw. Het was namelijk een belangrijke "kolenopslag" voor de Britse vloot in die regio. En raad eens wat de hoofdmoot van de afbeeldingen zijn van de autochtonen uit die tijd en regio. Tenten en kamelen, met een paar mannen rond een kampvuur.
Het is vanaf de vroege jaren 60 dat er veel meer informatie gegeven word, en dat voornamelijk de technologische groei van de stad, het opvullen van de zoutwatermoerassen rond de kreek, en het opbouwen van de stad Dubai die we nu kennen als toeristenval en onderduikadres voor Belgisch dubbelnationaliteitige drugbaronnen.
En dat mijn beste Ardenees, is maar 1 grabbel uit mijn persoonlijke ervaringen uit tapijtkoppiestan. En dat dan nog uit 1 van de meer "gematigde" regio's.