![]() |
Roddelen
Roddelen betekent met genoegen praten over anderen, m.n. in ongunstige zin.
(aldus Van Dale). Ik word daar de laatste tijd al eens mee geconfronteerd. Facebook en Co zijn daarvoor de handigste tools. Voor zover mijn ervaring. Heeft iemand ervaring met roddelen. En hoe los je best roddelpraat op ? |
Rodelen is het omgekeerde van skeleton, maar dit is geheel naast de kwestie. ;-)
Mensen, wat is het warm. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Één toek en je zit in den bak. |
Citaat:
|
Je kan geen 'ervaring' met roddelen hebben zonder er aan mee gedaan te hebben.
Hoe herken je 't anders? Lijkt me toch nogal logisch. |
Citaat:
Die zelfde mensen werpen dan, via Facebook, hun eigen leven en dat van een ander op straat. Terwijl ze van u praten, zwijgen ze over een ander. Trek het je niet aan en doe er vooral niet aan mee. Je kunt de mensen hun mond niet dichtsnoeren. Spoedig vinden ze wel een ander slachtoffer om uit te kleden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zo'n roddelaar deed ooit eens een verhaal over mij tegen mijne beste kameraad (hij wist dat uiteraard niet). Kameraad vertelde mij dat terug. Roddellaar geconfronteerd met z'n roddels, jongens was dat nog een klein manneke. |
Citaat:
Nee hoor, met geweld los je niks op. |
Citaat:
Er werd over mij al zo vaak geroddeld. Het raakt mijn koude kleren niet meer. |
Citaat:
Ik was die hele dag gewoon op mijn werk :-) - Mijnen Albeir werd eens in't stad gezien met "een mooi jong meiske" Ne roddelaar vertelde mij dat achteraf. Ik heb hem geantwoord dat ik daarvan op de hoogte was. Zijn ogen sprongen bijna uit zijn hoofd en hij vroeg of ik daarmee akkoord was. Ik heb hem geantwoord dat ik daar geen enkel probleem mee had. Zijn gezicht was goud waard:-D Ik had hem niet verteld dat het mijn dochter betrof. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan breng je jezelf in de problemen namelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be