![]() |
Krimpflatie
Wie de bedenker is van het woord "krimpflatie", weet ik niet.
Steeds meer producenten passen deze tactiek toe. De prijzen worden niet verhoogd, u krijgt gewoon minder voor hetzelfde geld. Ferrero deed dit een hele tijd geleden al met Nutella. Dasch deed dat met waspoeder. Nu zijn er steeds meer fabrikanten die zich aan deze praktijken wagen. Een consument, die iet of wat prijsbewust is, vergelijkt steeds in prijs per liter of per kilogram. Onlangs merkte ik het ook al op bij een doosje aarbeien, het doosje bevatte 400 gr. i.p.v. de verwachte 500 gr. In Duitsland stromen de klachten van de consumenten binnen. https://www.msn.com/nl-be/financien/...9cd8aa4b53dd2c |
Citaat:
|
Dat is al eventjes bezig.
|
Citaat:
Maar je betaalt die kleinere verpakkingen dan vaak wel heel wat duurder en dus ja, je krijgt veel minder dus is de prijs wel verhoogd. Volksverlakkerij zoals alles tegenwoordig. |
Citaat:
Een zak Milky way's kost meer, en er zitten er minder in. Ze blazen er zelfs een of ander soort gas in, zodat je, stijl ballon, het niet kan voelen. Je merkt het thuis, wanneer je de zak open doet. |
Citaat:
Dat het nog eens spotgoedkoop is in vergelijking met andere opties, maakt het onweerstaanbaar voor de industrie. |
Bof, ik kijk altijd naar prijs per kilo/liter. Dat is de enige echte manier om zeker te vinden.
|
Citaat:
Iets minder meter wc papier op een rol, en zo. Je krijgt tegenwoordig ook minder naft voor hetzelfde geld. |
Citaat:
De chocopasta van Ferrero al meer dan 2 jaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is wegens prijsstijging. Je betaald meer voor hetzelfde. Bij krimpflatie betaal je hetzelfde voor minder. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be