![]() |
Terug bomen op de parking?
Vroeger, in lang vervlogen tijden, hadden de meeste parkings bomen staan.
Je kon dan je auto als eens een beetje in de schaduw zetten. Wat vindt u er van? Zou dat verplicht moeten worden door de overheid? Het zorgt enerzijds voor meer groen en anderzijds voor meer schaduw. Als je gaat winkelen, staat je auto in de snikkendhete zon, daar moet je dan levensmiddelen in vervoeren die eigenlijk in de koeling thuishoren. Iemand? |
Jaja, allemaal ne elektrieken Otto met eircondition kope. Uiteraard met ne frigobox in't koffer.
Ne boom dat is voor de vogels, laat den Otto maar een uurke onder ne boom staan op de parking. Shit zeg. |
Citaat:
Mag de overheid zich dan ook bemoeien met wat jij verplicht op/langs je oprit MOET planten? Wie moet opdraaien voor de aanleg/aankoop? Wie moet opdraaien voor het onderhoud? Wie moet opdraaien bij schade aan derden? |
Neen, de overheid zou er enorme lappen zonnepaneel over moeten hangen om die schaduw te "veroorzaken". Dan hebben de gebruikers van een Lightyear reden om "overheidsstroom" te kopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze moeten ervoor zorgen dat het water ter plaatse kan infiltreren. Een boom, die niemand in de weg staat en zorgt voor extra schaduw, wat is daar mis mee? |
Ik ben ook voor bomen.
Zo van die hoge slanke canadese populieren. Goed voor de vogels. Ik zie graag vogels. Goed voor schaduw. Goed tegen harde wind. En we hebben hout op reserve. |
![]() Heerlijk toch! |
![]() |
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
De klant natuurlijk. Want al die kosten worden doorgerekend. En om dezelfde winstmarge te behouden, moet de kost 'zwaarder' worden doorgerekend. En op die doorgerekende kost betaal je nog eens 0%, 6%, 12% of 21% BTW op. En wat bij schade? Moet de supermarkt jou vergoeden wanneer een tak op jouw auto valt? Nochtans wil jij dat die boom er staat om er zelf gewillig onder te parkeren. De verzekering moet dat maar oplossen? Maw, je wil de baten, maar niet de nadelen. |
Citaat:
Van WIE is die parking? WIE draait op voor de kosten? Laat de eigenaar van de parking zelf beslissen. |
Citaat:
Supermarkten (kijk naar Lidl en Aldi) hebben de laatste jaren winkels, die nog in goede staat waren, afgebroken om er nieuwe te zetten. Wie betaald dat? Nieuwe winkels met parking hebben nu al bepaalde verplichtingen. Waarom die beperken tot nieuwe winkels? Onderhoudskosten? Nu platen ze lage struiken, hoge bomen onderhoude zal niet veel meer kosten. Afvallende takken? Van wie krijgt u een vergoeding als er tak van een boom afvalt die naast de weg staat? Als ik u goed begrijp, moeten we best alle bomen omzagen, er moest maar eens een tak op een auto vallen. |
Citaat:
Het is ook niet relevant in dit debat, ik laat gewoon enkele voorbeelden zien van parkings met bomen. |
Citaat:
Citaat:
|
Bomen naast een parking, dan krijgt de eigenaar wel schadeclaims van boomsapspettertjes die de €XXXXK multimetalicparelmoerclearcoatextreemmilieuvriende lijkwatergedragenLGBTQgoedgekeurde lak van de Tesla een paar GU heeft laten zakken
|
Citaat:
Zou je het zien zitten dat de overheid die ideale waterhuishouding oplegt? Of gaat het huilen zijn en verwijzen naar de riolering? Dat de waterhuishouding en eventuele wateroverlast in de eerste plaats een gemeentelijke verantwoordelijkheid is? |
Citaat:
Ik heb daarvoor, met vergunning, grachten gegraven. Het opgevangen water wordt gebruikt voor toiletten en douches. Het gebruikte water gaat naar een sloot waarin riet geplant is. BTW: ik heb onlangs zelf 300 bomen en struiken geplant. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be