reservespeler |
16 augustus 2022 06:23 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
(Bericht 10015088)
Bij me om de hoek is een centrum voor jeugdzorg. Door corona zijn de wachtlijsten voor jeugdzorg enorm lang, 425 keer slapen voor je aan de beurt komt. Er gebeuren rampen. Groot is dan ook mijn verbazing dat in dat centrum voor jeugdzorg enkel minderjarige vluchtelingen zitten, vooral uit Afghanistan en omgeving. Misschien zijn de onze onzichtbaar, want er werken wel erg veel sociaalwerkers ed., meer dan er minderjarige vluchtelingen verblijven heb ik de indruk. Worden er budgetten voor de eigen bevolking misbruikt voor vluchtelingen om zo de werkelijke kostprijs voor onze wir-schaffen-dass-refugees-welcome-politiek lager te houden dan ze werkelijk is ? Hoe kan dat gebeuren, net daar waar de nood zo hoog is.
|
Dat komt door het akkoord van Dublin dat zegt dat je erkende asielzoekers moet behandelen zoals je eigen inwoners.
De asielindustrie, ja zo mogen we het noemen, heeft er alle baat bij dat hun pappenheimers het zo goed mogelijk hebben.
Eén onderdeel hiervan, de mensensmokkelaars, hebben er baat bij dat de asielzoekers zoveel mogelijk krijgen, want dat is reclame voor hen. En waarschijnlijk zal een niet onaanzienlijk bedrag besteed worden aan of gestuurd worden naar nieuwe asielzoekers.
Vooral bij minderjarigen is dit een groot probleem.
|