![]() |
Miss België: Gehuwde vrouwen en moeders
1 Bijlage(n)
Momenteel is het nog niet aan de orde dat gehuwde vrouwen en/of moeders mogen deelnemen aan de verkiezingen Miss België.
Bij de verkiezingen Miss Universe denken ze daar momenteel anders over. Bijlage 116646 Een historische verandering. Miss Universe breekt met een traditie: vanaf volgend jaar mogen deelnemers getrouwd en/of moeder zijn. "Een persoonlijke beslissing mag niet in de weg staan van succes", klinkt de ommezwaai bij de internationale schoonheidswedstrijd. Bij Miss België wijzigt er - voorlopig - niets, reageert organisatrice Darline Devos. Bron: VRT NWS |
Raar wel het gegeven dat "De Miss Belgie" show mag discrimineren.
|
Ik vind dat de deelname van gehuwde vrouwen en/of moeders moet kunnen.
In het artikel lees je wat de gevolgen, de consequenties, zijn als winnares. Wat mij vooral opvalt is dat hierop nogal paternalistisch wordt gereageerd. |
Men kan zich dan afvragen of de beschrijving “Miss” dan nog accuraat is.
|
Welja...ook gehuwde vrouwen en moeders zouden staan te trappelen om als vlees gekeurd te worden door kwijlende marginalen die niks beters te doen hebben....:roll: een nadeel: de pedo's met macht in die kringen (zoals in de modellenwereld) die azen op jonge, groene en naïeve blaadjes hebben dan minder prooien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar daar ging het waarschijnlijk niet om. Miss België zal toch wel 18 zijn. |
Citaat:
|
En transvrouwen zouden ook in die line-up moeten staan.
Eigenlijk zouden er quota voor moeten komen.. 25% miss, 25% mrs, 25% milf en 25% trans.. Nee verkeerd: een derde miss, een derde mrs en een derde milf. En van elk van die derdes moet de helft trans zijn. Zoiets. Pff.. Misschien beter 'mens' gebruiken: Mens België |
Tis pure platte commerce. Meer kan ik er niet over zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn inziens gaat het niet zolang duren vooraleer ook hier de beperkingen in vraag worden gesteld. Het etiket "gehuwd" is totaal achterhaald. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be