![]() |
Fietser (19) komt om het leven bij ongeval met vrachtwagen in Mollem
Fietser (19) komt om het leven bij ongeval met vrachtwagen in Mollem
Het gaat mij in deze niet zozeer over het ongeval, wel heb ik een vraag over de verslaggeving. Wat klopt hier niet? "Uit de vaststellingen van de verkeersdeskundige blijkt dat de fietser reglementair reed op het fietspad en dat hij bij het oversteken gegrepen werd door de vrachtwagen", staat in een persbericht van het parket van Halle-Vilvoorde. "Daarnaast is ook gebleken dat de vrachtwagenbestuurder niet te snel reed en dat hij nog heeft geprobeerd te remmen en uit te wijken. De vrachtwagenbestuurder heeft een negatieve ademtest afgelegd." |
Via google ben ik de verkeerssituatie gaan bekijken. Ik weet wel niet of die nog actueel is. Het lijkt dat er een fietsoversteekplaats is. Dat kan je beschouwen als fietspad. Maar het zicht is zo te zien erg beperkt.
Zoveelste bewijs van gevaarlijke weginrichting in dit land. https://www.google.com/maps/@50.9194...7i16384!8i8192 |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad. |
Los van dit specifieke geval valt het me in het algemeen op dat fietsers het verkeersreglement niet zo goed kennen (en soms straalweg negeren). Ze gaan er nogal makkelijk van uit dat ze altijd wel voorrang zullen hebben.
Zelf heb ik trouwens nooit leren auto rijden. Ik heb dus ook nooit een fatsoenlijk examen moeten afleggen over de wegcode. Sinds ik weer ben gaan fietsen heb ik wel een paar dingetjes opgezocht waarmee ik op mijn vaste routes wordt geconfronteerd. Verder erger ik automobilisten vooral door over-voorzichtig gedrag: toch maar voorrang verlenen als het eigenlijk niet moet (uit onzekerheid). :-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Sommige fietsers denken zelfs dat ze voorrang hebben als ze fietsend oversteken op een zebrapad.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://wegenenverkeer.be/werken/vri...inrooi-centrum Die rotonde werd dus aangepast van aanliggend naar vrijliggend fietspad vanwege de veiligheid: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een bord met witte omgekeerde driehoek en rode rand + witte driehoeken op de grond. |
Citaat:
|
Citaat:
PS dat is dat rond punt dat niet veel groter is dan een punaise? |
Citaat:
|
Citaat:
In de regel vind men grote rotondes met vrijliggende fietspaden altijd buiten de bebouwde kom of toch op plaatsen met genoeg bouwruimte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be