Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Franstalige kasbon in Delhaize van Izegem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266142)

Witte Kaproen 26 augustus 2022 15:42

Franstalige kasbon in Delhaize van Izegem

1 Bijlage(n)
De verfransing reikt al tot Izegem :roll:

De Izegemse Delhaize vond het gepast een Franstalig kasticket aan zijn klant mee te geven.:roll:

Zie je al een Nederlandstalig kasticket in de Delhaize van Charleroi verschijnen ?

Hoogste tijd voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan zal dit soort "vergissingen " tot het verleden behoren.

DucDEnghien 26 augustus 2022 16:34

Ik zie meer Engels staan dan Frans: recycled, boost, tube, cup

Witte Kaproen 26 augustus 2022 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10022409)

"Bon de reduction " staat er herhaaldelijk op.
Dat is geen Engels maar Frans.

Witte Kaproen 26 augustus 2022 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10022409)

"Bon de reduction " en staat er herhaaldelijk op evenals ."reduction s/article"
Dat is geen Engels maar Frans.

Welk voordeel denkt Delhaize hier mee te bekomen ?:roll:

Dadeemelee 26 augustus 2022 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022387)

De Izegemse Delhaize vond het gepast een Franstalig kasticket aan zijn klant mee te geven.:roll:

Zie je al een Nederlandstalig kasticket in de Delhaize van Charleroi verschijnen ?

Hoogste tijd voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan zal dit soort "vergissingen " tot het verleden behoren.

Klant had ‘Franstalige’ reductiebons, ze scannen en dan komt het op het ticket in het Frans.
Zo simpel is het.

Maar blijf gerust geloven dat het een complot is. :silly:

Witte Kaproen 26 augustus 2022 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10022417)
Klant had ‘Franstalige’ reductiebons, ze scannen en dan komt het op het ticket in het Frans.
Zo simpel is het.

Maar blijf gerust geloven dat het een complot is. :silly:

Dus als ik met een Nederlandstalige reductiebon in de Delhaize van Charleroi zou kopen ,zou dat er in het Nederlands op het kasticket komen ?

Dat zou ik toch eerst nog eens willen zien.:roll:

Dadeemelee 26 augustus 2022 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022418)
Dus als ik met een Nederlandstalige reductiebon in de Delhaize van Charleroi zou kopen ,zou dat er in het Nederlands op het kasticket komen ?

Doen Witte, geef ze lik op stuk.

Tand om tand. :twisted:

BWarrior 26 augustus 2022 17:03

Citaat:

Wat maakt dit uit? Laat winkels toch eens zelf beslissen of ze klanten in het Nederlands, Frans, Arabisch of Chinees bedienen.

Witte Kaproen 26 augustus 2022 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10022420)
Doen Witte, geef ze lik op stuk.

Tand om tand. :twisted:

In Charleroi vallen ze nog liever dood dan één woordje Nederlands op hun kasticket te printen.

Hun Printer blokkeert op volle kracht zodra die een Nederlandstalig woordje scant.

"Error ;langue inconnue" verschijnt er dan in het rood en geel op hun scherm.

jad°relen°ir 26 augustus 2022 17:07

Gelukkig staat 't totaal vermeld in 't Nederlands eh..

Maar goed, 't moet echt vreselijk zijn zo een bon te ontvangen.. onbegrijpelijk én onvergeeflijk dat men niet wat meer rekening houdt met die keuterboerkes van Izegem.. zeg nu zelf: die zijn vaak nog niet eens in staat een deftig woord Nederlands uit te spreken.. dus ik begrijp vaneigens de ophef en eis tot onafhankelijkheid bij het zien van wat Franstalige woorden die voor Nederlands-onkundigen absoluut niet te begrijpen zijn.. alé nu, reductie versus reduction.. DRAMA..!! Hier moet onmiddellijk een spoedraad bijeen geroepen worden..

De Rode Willem 26 augustus 2022 17:10

die cijfers zijn toch Vlaams ?
Of zie ik niet goed ?
Ik vrees, na zulk enorm drama, dat de zon morgen niet meer opkomt.
De gletsjers gaan terug aangroeien, de aarde stopt met draaien en god zendt een zondvloed op de onverlaten in dit aardse Franse tranendal.

Geeuw....wat een onzindraad.
Alweer.

Witte Kaproen 26 augustus 2022 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 10022427)
Gelukkig staat 't totaal vermeld in 't Nederlands eh..

Maar goed, 't moet echt vreselijk zijn zo een bon te ontvangen.. onbegrijpelijk én onvergeeflijk dat men niet wat meer rekening houdt met die keuterboerkes van Izegem.. zeg nu zelf: die zijn vaak nog niet eens in staat een deftig woord Nederlands uit te spreken.. dus ik begrijp vaneigens de ophef en eis tot onafhankelijkheid bij het zien van wat Franstalige woorden die voor Nederlands-onkundigen absoluut niet te begrijpen zijn.. alé nu, reductie versus reduction.. DRAMA..!! Hier moet onmiddellijk een spoedraad bijeen geroepen worden..

Een Nederlandstalig kasticket in Wallonië zou anders niet lang het daglicht zien.Wees daar maar zeker van .

Er zijn er voor minder twee aan twee gebonden, in de Maas geworpen.

jad°relen°ir 26 augustus 2022 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022430)
Een Nederlandstalig kasticket in Wallonië zou anders niet lang het daglicht zien.Wees daar maar zeker van .

Geen enkel kasticket ziet bij mij lang daglicht. Even controleren of de hoeveelheden kloppen, of de kortingsbonnen werden meegeteld en of ze niet weer witte pompelmoezen als meloenen aanrekenden.. en dan gaat dat ticket de vuilbak in.

Ik denk dat er wel wat belangrijkere dingen zijn dan de taal op een kasticketje.. maar goed -al wil ik er niet te autistisch over doen- ik ga akkoord: in Vlaanderen mag dat in 't Nederlands worden opgesteld.

Witte Kaproen 26 augustus 2022 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10022429)
die cijfers zijn toch Vlaams ?
Of zie ik niet goed ?
Ik vrees, na zulk enorm drama, dat de zon morgen niet meer opkomt.
De gletsjers gaan terug aangroeien, de aarde stopt met draaien en god zendt een zondvloed op de onverlaten in dit aardse Franse tranendal.

Geeuw....wat een onzindraad.
Alweer.

De verfransing begint steeds klein
.Geef ze een vinger en ze pakken een arm.
Eerst een Franstalig kasticket,
daarna Franstalige folders ,dan een Franstalige jobstudent en voor je het weet enkel nog Franstalig personeel kan je niet meer in het Nederlands terecht in de Delhaize.

Kijk maar naar Brussel ,daar kan je in de Delhaize winkels al lang niet meer in het Nederlands terecht voor een inlichting.

Witte Kaproen 26 augustus 2022 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022433)
De verfransing begint steeds klein
.Geef ze een vinger en ze pakken een arm.
Eerst een Franstalig kasticket,
daarna Franstalige folders ,dan een Franstalige jobstudent en voor je het weet enkel nog Franstalig personeel en kan je niet meer in het Nederlands terecht in Uw Delhaize.

Kijk maar naar Brussel ,daar kan je in de Delhaize winkels al lang niet meer in het Nederlands terecht voor een inlichting.

Dadeemelee 26 augustus 2022 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022387)

Citaat:

Dat ticketje komt uit promojagers.

https://www.promojagers.be/webshop/delhaize

Dat zijn gasten die kortingsbons uitwisselen. Ik zie daar bv promo-boost staan. Dat is iets dat in Vlaanderen niet bestaat. Nogal wiedes dat het dan ook enkel in het frans in hun computer staat.

De Rode Willem 26 augustus 2022 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10022444)

Dat zijn gasten die kortingsbons uitwisselen. Ik zie daar bv promo-boost staan. Dat is iets dat in Vlaanderen niet bestaat. Nogal wiedes dat het dan ook enkel in het frans in hun computer staat.

Begrijp ik dat goed
Valse voorwendselen om een zuurzeikdraad te starten ?

Witte Kaproen 26 augustus 2022 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10022444)

En heb je dan ook een Nederlandstalig kasticket van een Waalse Delhaize gevonden?

Dat zou ik graag eens zien.

Dadeemelee 26 augustus 2022 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022447)
En heb je dan ook een Nederlandstalig kasticket van een Waalse Delhaize gevonden?

Dat zou ik graag eens zien.

Het ticket is Nederlandstalig, enkel de Franstalige promo- en reducties staan in het Frans.

Ke Nan 26 augustus 2022 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10022430)

Oelalaa, dus moeten we Franstalige kastickets in de Maas gooien? Dat is sluikstorten!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be