![]() |
Vuiligheid uit lucht
Al een paar weken merk ik dat op mijn witte tuintafel, en op mijn paraplu om de zon wat buiten te houden, een grijsachtige, zanderig materieel ligt. Als we onder de paraplu zitten te eten, dan hoor je zelfs die “korrels” op de paraplu vallen.
Ik ben wat rond aan het zoeken geweest, en de structuur ervan lijkt wat op zilveroxide. Ik woon nergens dichtbij zware industrie, en kan niet verzinnen waarvan het goedje komt. Iemand een idee, of zelf ook al gemerkt? |
Clandestien afval stokende Vlaamse klootzakken?
|
Berkenstuifmeel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zilveroxide specifiek is vrij makkelijk uit te sluiten, dat is sterk oxiderend en kan brand of ontploffingen veroorzaken waarbij metallisch zilver vrijkomt. Dus vouw het in een papiertje, steek het aan, en als je niet schrikt was het geen zilveroxide.
(Juist omdat het een edelmetaal is, vergelijkbaar met dat waterstof zo makkelijk verbrand juist omdat water zo stabiel is, of omgekeerd als dat fijner redeneert.) Wat het wel is? Te weinig informatie. |
(Nou ja, zoiets dan toch, weet zonder een beetje serieus te googelen niet precies wanneer het wel en niet reageert.)
|
Citaat:
|
Ik heb dat een goed jaar geleden ook gemerkt.
Kleine blinkende metaalschilfers die verkleuren naargelang lichtinvalshoek. En idd samen met heel wat zand. Leg iets zwart blinkend op de tuintafel en je ziet het heel goed. |
2 Bijlage(n)
Citaat:
hierbij 2 foto's. De eerste, zoals ik het vond. Bestaat uit aaneengekoekte, bruin-grijs achtige "zand"korrels. De tweede foto wreef ik het lichtjes uit. Bijlage 116695 Bijlage 116696 Afgelopen weekend lag mijn tuintafel vol met die troep. En als ik onder de paraplu zit, dan horen wij die korrels er letterlijk opvallen. |
Er is geen vuiltje aan de lucht, trallalala!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Nu, het is van redelijk dichtbij gefotografeerd, in werkelijkheid was het brokje ong. 3mm diameter. Als je je vinger er op legt, voelt het droog aan, en valt het uiteen in wat mij zandkorrels lijken. Na op weekend te zijn geweest lagen er vele, misschien wel 100 van die "brokjes" op een witte tuintafel. Moeder de vrouw heeft dat natuurlijk meteen afgewassen ;-) dit is zilver-oxide. Het lijkt er wel wat om, maar volgens mij is het toch iets anders. Bijlage 116697 |
Zal wel iets van de bomen zijn dat compleet is uitgedroogd en daardoor meteen verpulvert wanneer je erop drukt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be