![]() |
Vlaanderen goed investeringsklimaat, waarom hier wel wat in Wallonië niet gaat.
Record aan buitenlandse investeringen in Vlaanderen (2019)
81 bedrijven investeren in Vlaamse ondernemingen (2021) Record aan buitenlandse investeringen in Vlaanderen in 2019 woensdag, 22 januari 2020 In 2019 hebben buitenlandse bedrijven samen een totaalbedrag van 5,20 miljard euro in Vlaamse sites geïnvesteerd. Concreet gaat het over 258 nieuwe investeringsprojecten, waarmee 5.384 extra banen werden gecreëerd. Dat blijkt uit cijfers van Flanders Investment & Trade (FIT). https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...ankzij-brexit/ https://corporate.flandersinvestment...1%20naar%20189 |
Citaat:
60 % de schuld van FGTB straks 100 % de schuld van PTB |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach! Ze hebben nu Legoland in Charleroi.
Nu kunnen ze met de blokskens spelen in voorbereiding met de wederopbouw van Pepinster. Het kost hun wel 100 000 000 euro, die ze niet hebben. |
Citaat:
Het ging er om dat wij vooral goed zijn in het herverdelen van welvaart maar vergeten zijn hoe we welvaart moeten creëren (maar dan beter verwoord). |
Citaat:
|
Het Vlaamse gewest heeft havens, het Waalse gewest niet. Is dat de verdienste van de inwoners? Ik dacht het niet. Statistische vergelijkingen zonde randbemerkingen zijn dus lulkoek.
Ik las gisteren dat men in Wallonië Nederlands verplicht als tweede taal zou gaan invoeren in het Waalse onderwijs. Dat is wél iets dat de politici kunnen doen. Iets wat een groot positief effect kan hebben op de tewerkstelling en welvaart van de plaatselijke bevolking. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar vertel me eens waarom Wallonië niet kan zijn wat Luxemburg (het land, niet de provincie) is? Luxemburg is het perfecte voorbeeld. Het verschil tussen Belgisch Luxemburg en het Groothertogdom is enorm. |
Citaat:
Maar het is niet Belgisch/Waals geworden en het profiteert daar enorm van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Zwitserland zijn er trouwens ook rijker en armere kantons. Hoe komt dat? En daar is ook solidariteit tussen de verschillende kantons. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be