![]() |
De Belbus van De Lijn.
1 Bijlage(n)
De belbus van De Lijn kost een bak geld voor de samenleving.
Arm of rijk, jong of oud, kan er beroep op doen. Zou dat niet beter worden afgeschaft ? Privatiseren, beroep doen op taxi's, is misschien een betere goedkopere optie voor de samenleving. Bijlage 116703 |
Afschaffen die belbussen. Er wordt te veel van geprofiteerd. Het kost te veel aan de belastingbetaler.
|
Ik ken er niet genoeg van, maar ik heb de indruk dat het voorzien van openbaar vervoer in landelijke streken economisch quasi onbetaalbaar is.
In principe ben ik voorstander om in die streken iets in te richten dat "bestelbaar is op tijdstippen die de klant wenst", in plaats van tweemaal per dag een of twee passagiers te vervoeren plus een hoop lucht. Welke zijn de redenen/oorzaken dat de belbus te duur is? |
Citaat:
Pas op van mij mogen ze die vervuilende diesel dinges die veel te traag rijden , files veroorzaken en altijd in de weg staan ook afschaffen . Maar ik wil maar even demonstreren dat het belze openbaar vervoer op geen kloten trekt. en dat derhalve dat riedeltje van iedereen met het OV natuurlijk stiere stront is. |
Citaat:
Dat stoort mij. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoeveel belbussen rijden er rond? En waar rijden ze?
|
Hier in de buurt is dat al jaren afgeschaft. Volgens mij is dat aan de gemeenten om te beslissen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je met drie passagiers deelt ben je maximum 4 euro kwijt. De vrouwen nemen 's nachts een taxi om veiligheidsredenen. Het moet zijn dat het taxibedrijf hiermee uit de kosten geraakt. Belbussen worden gebruikt om bijvoorbeeld ergens te gaan winkelen. De 65+ betalen bijna niets. De kosten worden betaald door de belastingbetaler. |
Citaat:
|
Citaat:
In landelijke locaties hoeft er niet noodzakelijk om het uur een lijnbus een traject af te leggen. Een of twee heen en een of twee terug. Mensen mogen zich wel eens aanpassen aan de uurregeling. |
Citaat:
elke trein van de nmbs, is zwaar gesubsidieerd. Edit: ik vergis me eventjes. Misschien zijn er bussen in echt-stedelijke omgevingen die zonder verlies rijden. Maar niet veel hoor! En wat betreft de trein: ik liet me ooit vertellen dat het traject Brussel-Zaventem-luchthaven het meest economisch rendabel is van gans de nmbs. Maar of het opbrengt ipv een klein beetje minder verlies te hebben, weet ik niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be