![]() |
Laadpaal in eigen buurt, aanvraag vanaf 1 september
De zero-emissie premie heeft de Vlaamse regering geschrapt per 1.1.2020, was toen tot 4000 €. (Particulieren, zelfstandigen, vzw's en aanbieders van autodelen)
Ze hebben toen meer laadpalen beloofd voor diegenen die geen plaatsmogelijkheid hebben. Men kan die vanaf morgen online aanvragen onder voorwaarden, dat laadpunt zou niets kosten voor de aanvrager. (uiteraard vallen de (toekomstige) eigenaars van BEV die al zelf voor hun laadpunt op de eigen oprit of "in huisgarage" g€zorgd hebben daar niet onder) Citaat:
|
Citaat:
Think before you buy. |
Citaat:
Koop jij maar een plofwagen, daar wordt helemaal niets voor uitgegraven. :lol: |
|
Citaat:
Het kost dus ook de aanvrager als belastingbetaler. Hoe noem je een "openbare dienst", betaald door alle belastingbetalers, voor persoonlijk gebruik door maar een beperkte groep gebruikers? :roll: |
Citaat:
Zoals ik al schreef de mensen met een oprit en een EV betalen hun laadpaal wel zelf. 46,5 % van de huishoudens doen/kunnen dat: Citaat:
|
Citaat:
Het belangrijkste ben je vergeten WATER .....en dat water laten ze verdampen -> de nodige rommel gaat mee de lucht in ( daar is het oorverdovend stil rond ) ......het restwater is kapot ...China is daarin de grootste vervuiler ....."bezoekers " niet toegelaten. |
Electrabel en Total dragen alle lasten voor de plaatsing. Als er grotere infrastructuurwerken nodig zijn, zijn die voor de wegbeheerder. Het contract met de twee bedrijven loopt twee jaar, met een mogelijke verlenging van een jaar. De exploitatie en de opbrengsten zijn twaalf jaar lang voor Electrabel en Total. Vier steden doen niet mee aan het Vlaamse plan. Het gaat om Antwerpen, Gent, Oostende en Genk.
|
Citaat:
Zij moeten de laadpaal zelf betalen en deze aanvragers niet, daarvoor wordt belastinggeld gebruikt waaraan ook de belastingbetalers met een oprit en een eigen laadpaal aan meebetalen, die betalen dus eigenlijk dubbel? Zowel voor eigen laadpaal als voor de "openbare" laadpaal. :roll: |
Als mijn buurman properder rond rijdt dan ikzelf, profiteer ik toch mee van de properdere lucht.
Herhaling: mijn politieke visie op milieu is dat we zo rap als economisch mogelijk, zo proper als mogelijk moeten zijn. Wetenschap en autobouwers blijken ons te vertellen dat het de moment is om ons wagenpark te elektrificeren. Dan moeten we dat maar doen hé. Dat mag wat kosten. Hoe snel alles moet of mag gaan, of hoeveel het mag kosten, daar kunnen we nog over redetwisten. |
Citaat:
Scholen Wegen De Post De NMBS De Lijn De dokter .... |
Citaat:
Wij hebben een privé laadpunt, gevoed door onze zonnepanelen. Op nog geen jaar terugverdiend Altijd beschikbaar Geen wachttijden Ik betaal voor zoveel mee dat ik niet of nauwelijks gebruik Ziekenhuizen, dokterskosten, werkloosheid, leefloners, scholen, gepensioeneerden, wegen, langdurig zieken,..... Dat de lucht die ik inadem een heel klein beetje zuiverder wordt, is een van de dingen waar ik niet om geef om mee voor te betalen. |
Citaat:
Toch door ambtenaren. Iets minder door werknemers en zelfstandigen. Toch maken we ons zorgen. Blijft het betaalbaar? Vooral met de plannen van de PS (en veel minder zorgen met de plannen van de SPa-vooruit) |
Citaat:
Ik denk zelfs terecht. En neen, niet omdat de PS een beetje sociaal wil zijn. Misschien zelfs dat beetje meer dan de PTB. Maar omdat na vele burgers nu ook massaal bedrijven beginnen hengelen naar steun. En zelfs dreigen met drama's over 100 000den werklozen als er geen compensatie voor de hoge energieprijzen komt. Zelfs Jambon (wie was een tijd geleden nu weer de baas van de N-VA ?) heeft burgers en bedrijven beloofd een betrouwbare partner te zullen zijn waarop ze kunnen rekenen om hen te steunen in deze crisis zoals ze gesteund zijn in de coronacrisis. Het geld "door deuren en ramen gooien" is nog niet gedaan. Ik vrees dat het zelfs maar aan het beginnen is. En neen, veel PS eisen hoor ik niet in deze.... Ik heb vandaag zelfs al een pleidooi gehoord (maar vind de bron niet terug) gehoord voor het los laten van het cijferfetisjisme op budgetair vlak. |
Citaat:
Kijken we dan eens naar Lithium of klopt dit ook allemaal van geen kanten? https://www.euronews.com/green/2022/...80Cag2y0onTIpA |
Citaat:
U hebt allicht liever de bruine vieze blubber ![]() |
Citaat:
Het ganse zero-emissie verhaal, de premies die er aan vasthangen, wordt steeds en altijd verkocht als een 100% puur groene, milieuvriendelijke oplossing ... terwijl daar niks van aan is ... Net zoals de politieke wereld die het in zowat de ganse wereld fiscaal interessant gemaakt voor hybride wagens, terwijl Total Life Time een hybride wagen in regulier gebruik steeds en altijd vervuilender is dan één met pure verbrandingsmotor. Ik heb zelf op TMME (Toyota Motor Europe) gewerkt, waar op team building activiteiten na een aantal glaasjes wijn de R&D ingenieurs ook bevestigden dat de productie en after life van een Pruis veel zwaarder doorweegt in de ecologische voetafdruk dan bij pakweg een Audi A3 TDI en dat de eerste slechts in heel uitzonderlijke omstandigheden (bij lage en constante gemiddelde snelheid e.d.) milieuvriendelijker kon genoemd worden dan de andere. Micele is in love and love makes blind ... |
Citaat:
|
Citaat:
Nu ben ik eens benieuwd naar uw mysterieuze bronnen. Altijd zero-emissie-voertuig-uitlaat hé : https://nl.wikipedia.org/wiki/Zero-emissions_vehicle Dan kunnen we hopelijk terug naar het topic gaan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be