![]() |
Accijnsverhoging benzine 95 in de pijplijn.
Als de benzineprijs onder de 1;70 euro komt, treedt het cliquetsysteem terug in werking.
Dit wilt zeggen dat de helft van de prijsdaling omgezet wordt in hogere accijnzen. Tja, ne 1,70 euro is nog steeds veel geld, zeker in combinatie met al die andere prijsstijgingen. |
Citaat:
of net aan de grens 1,476 voor E10 benzine: https://carbu.com/belgique/index.php...in/59250/18567 Net over de grens in Frankrijk is het dus heel druk geworden aan de tankstations. De Belgen die niet te ver wonen tanken nu in Frankrijk... Aanschuiven olé olé Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...a8aab12a3cd28f
Het is zo ver. De benzineprijs duikt onder 1,70 euro en accijnzen stijgen. Begin deze maand was de benzineprijs al eens de 1,7 euro genaderd, maar nadien volgde een stijging. Ditmaal gaat de prijs van benzine 95 (E10) wel onder die kaap. Omdat de maximumprijs onder dat bedrag zakt, verhoogt de bijzondere accijns op benzine weer bij elke daling met de helft van de prijsverlaging. Concreet wordt het tarief van de bijzondere accijns op benzine verhoogd met 33,05 euro per duizend liter, naar 488,5805 euro per duizend liter. De prijsdaling is het gevolg van de noteringen van de olieproducten en de biocomponenten in de brandstof op de internationale markten. |
Citaat:
De problemen zijn precies opgelost. |
Die pijplijn afsluiten he.
Dat is wat Putin deed. Je merkt dat op je kassaticket. Beteuterde blik! Wel grappige verwoordingen. De prijsdaling is het gevolg van prijsdalingen. :D Om toch maar de feitelijke oorzaak (verlaging productie, verhoging vraag, ...) niet te hoeven zeggen. Het klinkt zo soms wat zediger. :D |
Kort van geheugen: lange tijd was de prijs van 1 euro voor een liter diesel een psychologische grens.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be