![]() |
Motard rijdt fietser aan in Genk: twee doden
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220904_95594357
Motard rijdt fietser aan in Genk: twee doden Genk - Bij een zwaar ongeval op het kruispunt van de Swinnenwijerweg en Zuiderring in Genk vielen zondagnamiddag twee doden. Een motard reed in op een fietser. Chris Nelis en Phillip Pergens Vandaag om 17:32 Het ongeval gebeurde rond 16.45 uur aan de oversteekplaats voor fietsers. De motorrijder en zijn passagierster reden er een fietser aan. Zowel de bestuurder van de motor als de fietser zijn ter plaatse overleden. De passagierster op de motor raakte ernstig gewond. De precieze omstandigheden zijn nog niet bekend, maar de hulpdiensten rukten massaal uit. Meerdere ambulances en mug-teams werden opgeroepen. De omgeving werd afgesloten voor alle verkeer. De lokale politie Carma is ter plaatse voor de eerste vaststellingen en het parket van Limburg werd ingelicht. Later meer. Het zoveelste ongeval aan een fietsoversteekplaats. Ik heb het gevoel dat zo'n oversteekplaats een veilg gevoel geeft aan de fietsers. Ik ken uiteraard de juiste omstandigheden nog niet. Reed de motard te snel? Het zou kunnen. Stak de fietser gewoon over, denkend dat ie voorrang had? Het zou kunnen. Was de fietser al aan het oversteken? Het zou kunnen. ... |
De enige die er weinig aan kon doen, is de passagier.
Kortom, het is een ongeval, veroorzaakt door mogelijk:
Maar dat onze (r)overheid boter op het hoofd heeft, weet iedereen die 3 samenwerkende hersencellen heeft. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Heeft ze de remmen niet ingeknepen, was de opwinding door de snelheid van de motor de reden waarom ze de bestuurder bleef opjutten? Mijn stelling was dat zowel fietser als motorrijder de situatie verkeerd ingeschat hebben. En dat het kwam omdat de motorbestuurder de snelheidslimiet overschreed, een vlieg in het oog had, of omdat de fietser zonder nadenken de weg opschoot, dat is nu vijgen na Pasen, zowel fietser als motorbestuurder gaan het niet meer kunnen vertellen. |
Citaat:
Feit is dat er veel ongevallen gebeuren aan fiets-oversteekplaatsen. |
Citaat:
In veel gevallen lijkt het alsof een paar zattekloten ergens willekeurig wat borden hebben neergezet, wat verf in't rond geslingerd, en daarna kotsend in de gracht gevallen zijn. Ik heb het al meer geschreven, als fietser of motorfietser moet je extreem defensief rijden, nonchalance, onoplettendheid of blatante domheid kan prima beloond worden met een Darwin Award nominatie. |
Citaat:
De fiets ligt 60 meter na de oversteekplaats ... de motorfiets op zo'n 100 meter na de oversteekplaats. Het lijkt me duidelijk. |
Citaat:
Ik zie een belangrijk percentage motorrijders die onnozelaars zijn, en een nog veel belangrijker percentage fietsers, vooral elektrisch en pedelics, die heel grote onnozelaars zijn. |
Citaat:
Maar volgens al wat ik er van kan zien is die fietser toch in fout. Er waren geen haaientanden of voorrangsborden, of vergis ik mij? |
Citaat:
Het is dus duidelijk dat de fietser de voorrangsregel heeft genegeerd... https://www.hln.be/genk/twee-doden-n...daan~a2288271/ |
Citaat:
Ook de witte driehoeken zijn duidelijk te zien. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dit lijken me haaientanden. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
![]() En posten 11 en 12. |
Citaat:
Men zou eerder moeten schrijven dat een onvoorzichtige fietser een motorrijder én zijn passagier heeft laten verongelukken... Maar dat gaat tegen het beleid in hé .... |
Citaat:
Maar dan moeten alleen auto's en motards de doodrijders worden, ook al begaan de fietsers/voetgangers de fout. En met dat opjutten tegen elkaar, verdeel-en-heers weeral, helpen de leugenmedia ook weer aan mee door de publieke opinie op het verkeerde been te zetten en tegen motards op te zetten. (Dat lukt vooral bij jaloerse azijnpissers die geen motor kunnen/hebben) Met stelligheid beweren "een motard reed in op een fietser" terwijl ze verder in het artikel bekennen dat "De precieze omstandigheden zijn nog niet bekend,.." dat is speculeren, dat is liegen. Ze weten de ware toedracht nog niet maar ze weten wel dat de motard de schuldige was en inreed op de fietser. :roll: Me dunkt dat je als fietser toch een motard al van ver hoort aankomen en je weet dat die snel kunnen zijn dus dan ben je extra voorzichtig, vooral als je wil oversteken? Je riskeert als fietser toch je eigen hachje, nietwaar? En ook al heb je voorrang: het kerkhof ligt vol met mensen die voorrang hadden, ze hadden gelijk maar daar hebben ze dan niks meer aan. :roll: |
Citaat:
Dat sluit dan weer aan bij het beleid en de steeds hogere verkeersslachtoffers ... Maakt niet uit hoe kwetsbaar je bent ... we geven je voorrang ... |
Citaat:
|
Citaat:
Op papier kan je dat trachten om te keren. .... op papier ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be