Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het gerant van Bart De Wever maakt het VB slapend rijk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266259)

Dadeemelee 4 september 2022 23:07

Het gerant van Bart De Wever maakt het VB slapend rijk.

Hij zou beter samenwerken met partijen waarmee hij ook regionaal en stedelijk in een coalitie zit.
Maar hij zit gewoon te kakken op zijn coalitiepartners.

Tommchen en Dries kijken er naar en kunnen nauwelijks hun lach bedwingen.

Svennies 4 september 2022 23:53

Waarom zou hij , of mag een oppositie partij dan géén oppositie meer mogen voeren volgens u...

Svennies 4 september 2022 23:54

Gaat dat in tegen uw groen gedachtengoed....

patrickve 5 september 2022 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027822)

Dat is het voordeel van het VB en het cordon. Hoe meer de anderen klooien, hoe meer winst zij opstrijken, en ze riskeren totaal niks, en moeten nooit iets doen.

Jos Gijsels is de grootste strateeg geweest die het VB ooit heeft gehad :-)

De Rode Willem 5 september 2022 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10027954)
Dat is het voordeel van het VB en het cordon. Hoe meer de anderen klooien, hoe meer winst zij opstrijken, en ze riskeren totaal niks, en moeten nooit iets doen.

U hebt volkomen gelijk.
Geen speld tussen te krijgen.
Maar PvdA niet vergeten.

Remember, het wordt zwarte crisis voor velen. Het sociale (koopkracht, overleven, energie,....) gaat belangrijker en belangrijker worden. Sociaal veel belovende partijen gaan goed liggen bij de goedgelovigen.

TREBRON 5 september 2022 08:54

Weeral eens het bewijs dat het spreekwoord , DE WAARHEID KWETST juist is.
Het moet heel pijnlijk zijn voor de tegenstanders van de N-VA dat Bart "weeral" niet te vangen was en dat hij "weeral" eens groot gelijk had.
Eigenaardig dat niemand aanstoot genomen heeft aan de leugen van Tinne (het is door mij dat de kerncentrales open blijven) terwijl iedereen weet dat het sluiten ervan en de vervanging door gascentrales haar groot verkiezingspunt was. De Belg moet nu maar leven met de situatie zoals ze nu is want de Belg heeft er zelf voor gekozen, dus niet meer zagen;

TREBRON 5 september 2022 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10027954)

De enige die baat hebben bij stemmen voor het VB zijn de Vivaldi partijen omdat dit allemaal verloren stemmen zijn.
Zij weten ook (zoals ieder verstandig mens trouwens) dat het VB totaal niet geïnteresseerd is in regeren, waarom zouden ze , nu worden ze vet betaald zonder iets te moeten doen.
Is de modale Vlaming echt niet slimmer dat hij dat niet door heeft ???? Arm Vlaanderen .

Zipper 5 september 2022 09:10

Ik mis de optie "Val dood".

patrickve 5 september 2022 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 10027982)
De enige die baat hebben bij stemmen voor het VB zijn de Vivaldi partijen omdat dit allemaal verloren stemmen zijn.

Dat zijn geen verloren stemmen, dat maakt enkel dat de visvijver voor een coalitie kleiner wordt. Het zal maken dat op den duur, alle partijen samen een coalitie moeten vormen, en dus allemaal zodanige compromissen zal moeten sluiten dat ze zich allemaal belachelijk maken.

Citaat:

Zij weten ook (zoals ieder verstandig mens trouwens) dat het VB totaal niet geïnteresseerd is in regeren, waarom zouden ze , nu worden ze vet betaald zonder iets te moeten doen.
Kijk, dat is PRECIES wat alle andere partijen met elkaar afgesproken hebben: "het VB zal nooit regeren en zal vet betaald worden om nooit iets te moeten doen. Hoe meer wij het bont maken, hoe meer stemmen het VB zal krijgen, en het VB zal nooit geconfronteerd moeten worden met enige verantwoordelijkheid en zal nooit kunnen klooien".

Dat noemen ze het cordon, dat noemen ze bij het VB de levensverzekering voor hoge electorale scores. Wat het VB verkondigt, wat het VB als programma heeft, wat het VB als kwiebussen heeft, is hierbij van generlei belang. Het VB is de stemmenbak voor allen die het niet eens zijn met het gevoerde beleid, en dat is een gegarandeerd enorme electorale basis. Hoe meer er geklooid wordt, hoe groter het VB wordt, welke klunzen ze ook hebben en wat ze ook in hun programma schrijven, want dat heeft TOCH geen belang.

TheFourHorsemen 5 september 2022 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027822)
Hij zou beter samenwerken met partijen waarmee hij ook regionaal en stedelijk in een coalitie zit.
Maar hij zit gewoon te kakken op zijn coalitiepartners.

Wauw, totaal ongezien... een oppositiepartij die kritiek geeft op de meerderheid.

reservespeler 5 september 2022 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10027847)
Waarom zou hij , of mag een oppositie partij dan géén oppositie meer mogen voeren volgens u...

SP.A doet niets anders tegen de Vlaamse regering.

reservespeler 5 september 2022 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10028045)
Wauw, totaal ongezien... een oppositiepartij die kritiek geeft op de meerderheid.

Hoe durft hij!

De Rode Willem 5 september 2022 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10028045)

Het eerder ongeziene is dat die oppositie-windblazerij kritiek geeft op dingen die ze zelf in de hand gewerkt hebben.
Dat noemt men in het schoon Vlaams niet "ongezien" maar doodgewoon "hypocriet".

De Rode Willem 5 september 2022 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10028065)
SP.A doet niets anders tegen de Vlaamse regering.

Allez gij
De Conner likte dit weekend het gat van dhr De Wever dat het echt genant was.
En bent u het etentje van de Vooruitpartijvoorzitter al vergeten met dhr De Wever?
Ik vrees dat u niet goed oplet tijdens de het lezen van de gazetten.

Ik heb van Connertje nog geen razende fatwa's gehoord zoals ze dit weekend aan "de lopende band" werden gebrulboeit door ayathola De Wever.

Integendeel van Connertje heb ik de eerder mature indruk dat die jongen goed beseft dat de huidige tijden samenwerken over de partijgrenzen heen vereist. Van den ongestampten boer De Wever heb ik alleen maar infantiele uitspraken en wel heel erg puberale persoonlijke aanvallen gehoord.

fox 5 september 2022 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10028081)
Allez gij
De Conner likte dit weekend het gat van dhr De Wever dat het echt genant was.
En bent u het etentje van de Vooruitpartijvoorzitter al vergeten met dhr De Wever?
Ik vrees dat u niet goed oplet tijdens de het lezen van de gazetten.

Ik heb van Connertje nog geen razende fatwa's gehoord zoals ze dit weekend aan "de lopende band" werden gebrulboeit door ayathola De Wever.

Integendeel van Connertje heb ik de eerder mature indruk dat die jongen goed beseft dat de huidige tijden samenwerken over de partijgrenzen heen vereist. Van den ongestampten boer De Wever heb ik alleen maar infantiele uitspraken en wel heel erg puberale persoonlijke aanvallen gehoord.

Connertje is iemand die graag het naieve scoutsjongentje speelt. Blijkbaar trap je er met plezier in.

De schoofzak 5 september 2022 12:15

Ik zie geen probleem (zoals beschreven in de draad; wel in een aantal andere zaken, maar daarover spreken we in andere draden met het juiste onderwerp).
Misschien ziet de kiezer wel een probleem.
Dat zal dan wel blijken na de volgende bolletjeskermis.

TheFourHorsemen 5 september 2022 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10028078)
Het eerder ongeziene is dat die oppositie-windblazerij kritiek geeft op dingen die ze zelf in de hand gewerkt hebben.
Dat noemt men in het schoon Vlaams niet "ongezien" maar doodgewoon "hypocriet".

Heb jij een idee waar het in dit geval concreet over gaat? De openingspost maakt me niet veel wijzer.

De Rode Willem 5 september 2022 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10028089)
Connertje is iemand die graag het naieve scoutsjongentje speelt. Blijkbaar trap je er met plezier in.

op dat niveau moet men doortrapt genoeg zijn om te overleven. Laat staan om positieve peilingen te forceren.
Het is net die doortraptheid die ik in een Tom Van Grieken en Conner Rousseau weet te waarderen. Een Mahdi heeft dat ook.

Neen, ik zou met geen enkele van de drie een probleemloos scoutskamp verwachten.
En van de drie is het dhr Rousseau die, ook al is het zelfs dan maar een miniem deeltje, het hoogst scoort in het wegdragen van mijn persoonlijke sympathie.

Men moet natuurlijk iets doen met die doortraptheid. Als men daarop eindeloos wil blijven teren, wordt men een verzuurde zeiker, zoals De Wever.

De Rode Willem 5 september 2022 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10028143)
Heb jij een idee waar het in dit geval concreet over gaat? De openingspost maakt me niet veel wijzer.

U vraagt dus dat ik, een belgicistisch linkiewinkie u, rechtse rakker ga wijs maken. Wat een eer :lol::lol:

Neen, ook ik ben ervan overtuigd dat de in azijn en andere galvloeistoffen gemarineerde negativiteiten van de Wever alleen de extremistische antipolitiek te goede komen. VB en PVDA
Zeker omdat niemand de regering Michel vergeten is, waar Wever’s NVA ongeveer alles erger heeft gemaakt waar ze zo nu zoveel kritiek op hebben.
Ook zijn Vlaamse pionnen bewijzen elke dag 3 keer dat rechts geen alternatief biedt
Dus Wevers gezuurpruim, overtuigt alleen dat geen normale politieker het nog kan.
Kassa kassa voor de anti,politiek

TheFourHorsemen 5 september 2022 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10028158)
U vraagt dus dat ik, een belgicistisch linkiewinkie u, rechtse rakker ga wijs maken. Wat een eer :lol::lol:

Neen, ook ik ben ervan overtuigd dat de in azijn en andere galvloeistoffen gemarineerde negativiteiten van de Wever alleen de extremistische antipolitiek te goede komen. VB en PVDA
Zeker omdat niemand de regering Michel vergeten is, waar Wever’s NVA ongeveer alles erger heeft gemaakt waar ze zo nu zoveel kritiek op hebben.
Ook zijn Vlaamse pionnen bewijzen elke dag 3 keer dat rechts geen alternatief biedt
Dus Wevers gezuurpruim, overtuigt alleen dat geen normale politieker het nog kan.
Kassa kassa voor de anti,politiek

Dus u was zeer blij toen N-VA die regering verliet?

Veel andere links gezinde forumleden nemen N-VA dat immer kwalijk. Iets wat ik altijd bizar heb gevonden. Als een partij die me niet ligt de regering verlaat, zou ik blij zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be