Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   House of the Dragon - The Rings of Power ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266265)

Vlad 5 september 2022 21:14

House of the Dragon - The Rings of Power ?

Er zijn Amerikaanse twee fantasyseries van start gegaan. House of the Dragon is een prequel van Game of Thrones en The Rings of Powers is een prequel van The Lord of the Rings. The Rings of Power is de duurste serie ooit; de productie kostte meer dan 1 miljard dollar. Welke geniet jullie voorkeur ?

Ik verkies voorlopig House of the Dragon. De starende hoofdrolspeelster van The Rings of Power ligt me niet en de boel lijkt me wat opgefokt. Er scheelt ook iets in de relatie CGI en ambachtelijke decorbouw. Het doet amateuristisch aan en dat voor de duurste serie ooit. House of Dragon is van dezelfde kwaliteit als Game of Thrones.

Dadeemelee 5 september 2022 21:16

Ik wacht tot het seizoen volledig is. Ik ben eigenlijk geen grote fan van 1 van beiden.

Xenophon 5 september 2022 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10028330)
Ik wacht tot het seizoen volledig is. Ik ben eigenlijk geen grote fan van 1 van beiden.

Bij mij ook vaste gewoonte.

Liefst eigenlijk als ze gestopt zijn met nieuwe seizoenen draaien. Het eerste seizoen terug bekijken als het tweede er is, omdat het al zo lang geleden is, ik vind dat maar niets.

Herr Flick 5 september 2022 22:11

Ik vond de documentaire over de jonge jaren van Den Fuhrer, Churchill en De Gaulle interessanter.

Die laatste was er natuurlijk bijgetrokken omdat het om een Franse documentaire ging. In de ersten weltrkrieg heeft die vooral in den bak gezeten en gewond geweest.

Den Fuhrer mocht dan weer rondwandelen met berichten nadat zijn bunker bijna met hem erin was opgeblazen

Churchill was dan weer direct verantwoordelijk voor duizenden doden. PatrickV gaat het met die gast wel kunnen vinden in den hemel.

Dadeemelee 5 september 2022 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10028346)
Bij mij ook vaste gewoonte.

Liefst eigenlijk als ze gestopt zijn met nieuwe seizoenen draaien. Het eerste seizoen terug bekijken als het tweede er is, omdat het al zo lang geleden is, ik vind dat maar niets.

Idem, vooral met covid was dat een probleem. Twee jaren tussen het volgende seizoen. :|

Vlad 6 september 2022 04:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10028358)
Ik vond de documentaire over de jonge jaren van Den Fuhrer, Churchill en De Gaulle interessanter.

Die laatste was er natuurlijk bijgetrokken omdat het om een Franse documentaire ging. In de ersten weltrkrieg heeft die vooral in den bak gezeten en gewond geweest.

Den Fuhrer mocht dan weer rondwandelen met berichten nadat zijn bunker bijna met hem erin was opgeblazen

Churchill was dan weer direct verantwoordelijk voor duizenden doden. PatrickV gaat het met die gast wel kunnen vinden in den hemel.

Hoe heet die docu ?

Pol Dolf 6 september 2022 07:26

tu es un drage zei die in de klok tegen mij

Pol Dolf 6 september 2022 07:29

HIJ heeft een draak ingeslikt
dat was in het liefdesnest met Michelle Robinson
in de buurt van Birmingham Alabama

kiko 6 september 2022 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10028327)
Ik verkies voorlopig House of the Dragon. De starende hoofdrolspeelster van The Rings of Power ligt me niet en de boel lijkt me wat opgefokt. Er scheelt ook iets in de relatie CGI en ambachtelijke decorbouw. Het doet amateuristisch aan en dat voor de duurste serie ooit. House of Dragon is van dezelfde kwaliteit als Game of Thrones.

Ik heb The Rings of Power nog niet gezien, maar op basis van de fragmenten die ik wel al gezien heb, zou ik de decors echt niet amateuristisch willen noemen.

Vlad 6 september 2022 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 10028452)
Ik heb The Rings of Power nog niet gezien, maar op basis van de fragmenten die ik wel al gezien heb, zou ik de decors echt niet amateuristisch willen noemen.

De achtergronden zijn mooi maar dat gecamoufleerde hobbitdorp was om van te huilen.

fox 6 september 2022 09:46

Ik wil beiden wel zien, maar ik ga inderdaad nog wat wachten. Ik heb geen abonnement op streams. Ik wacht dus even tot er wat meer seizoenen op staan, dan neem ik 1 maand abo en dan begin ik te bingen.

Vlad 7 september 2022 09:39

Ik lees dat sommigen de nieuwe Tolkien een visueel pareltje noemen. Dat begrijp ik niet. Toen de ragfooders uit hun schuilplaatsen in het begin van de eerste aflevering kwamen had ik een Labyrinth gevoel en dacht tof een serie met ouderwetse decorbouw (al leek het wat amateuristisch maar dacht dat dat de bedoeling was), maar dan kwam je bij de elfen en daar was alles CGI. Deed wat raar aan maar was nog ok. Later in het van de aarde geveegde ragfooderdorp leek het dan weer opeens een computerspel. Er zit geen lijn in en is het tegenovergestelde van een visueel pareltje. De serie lijkt gemaakt alsof er niemand een overzicht of visie had. Er zit geen lijn in het decor. Alsof elke scene door verschillende teams geregisseerd werd.

IJsboer 7 september 2022 09:46

Ik krijg heel de tijd advertenties te zien van hoe geweldig de show is.

Vlad 7 september 2022 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10028974)
Ik krijg heel de tijd advertenties te zien van hoe geweldig de show is.

Ik krijg advertenties te zien van de clown die de PTB leidt. :|

Vlad 8 september 2022 06:56

De derde aflevering van House of the Dragon ... de relatie tussen de koning en broer Daemon ... schitterende televisie.

En de setting, het decor, de kostuums, ... zijn subliem, beter dan bij Game of Thrones. Alles past. Itt tot bij The Rings of Power.

Vlad 4 oktober 2022 20:19

Misschien moet ik toch nog eens proberen na te hebben afgehaakt na aflevering 4 van The Rings of Power. De zesde aflevering zou eindelijk goed zijn volgens The Guardian.

House of Dragon volg ik nog wel maar het is ook maar op het randje.

Meh ik ga nog wat lezen in The Wine-Dark Sea van Aickman. Dat is beter dan bovenstaande series.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be