![]() |
De Tafel van Vier.
Ik heb er speciaal naar gekeken omwille van ‘de woke affaire’.
Ik vond het voor een ‘luchtige’ talkshow niet slecht. En voor wat betreft de ‘woke affaire’: ‘neger’, Zwarte Piet, blacface en dergelijke zijn begonnen als onschuldige dingen maar dat ze een negatieve connotatie krijgen is zowel aan de (extremistische) wokers als aan extreerechts te wijten. Ik vond dat Verhulst het een beetje teveel relativeerde. Als een woord een negatieve connotatie gekregen heeft dan is dat een feit en zeggen dat dat vroeger niet zo was wijzigt daar niks aan. |
De pijn en verdriet waren onmetelijk zwaar bij het zeggen van een stout woordje.
|
Citaat:
En dat is het probleem met het begrip ‘woke’ - voor normale mensen gaat dat over extreem teergevoelige mensen die tegen geen grappen over ‘minderheden’ meer kunnen en alles als een belediging opnemen. - voor extreemrechts is iedereen die niet extreemrechts is woke en zo verwaterd dat begrip ook weer. Voor extreemrechts is zelfs Zuhal Demir nu officieel woke. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie is er hier eigenlijk gestoord ? in dit geval toch ook weer meer de psychiaters in de kliniek dan de patienten die ze willen "genezen" |
En ik maar denken dat het over 4-8-12-16-20-24-28-32-36-40 zou gaan.......:lol::lol::lol:
|
Was niet van plan te kijken, maar mijn interesse is nu wel gewekt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik herinner me zelfs dat er in mijn jeugd in bepaalde liedjes ook gewoon over negers werd gezongen. Toen was dat doodnormaal, nu is het blijkbaar een extreme belediging geworden. |
Citaat:
Wij hadden een stoet om de missionarisen te vereren en hun werk te prijzen, daar dansten half blote zwart gemaakte blanken door t straat. er waren niet genoeg negers, om als acteur te gebruiken vandaar. Nu er wel genoeg negers zijn is de stoet er niet meer, ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be