Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Het eenvoudigste bewijs van leven na de dood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266299)

crowdserver1 8 september 2022 16:54

Het eenvoudigste bewijs van leven na de dood

Als een acht maanden oude baby in de baarmoeder daar elke dag een dag jonger zou worden, zou die uiteindelijk ook sterven en dat betekent dat de dood zich ook voor het leven bevindt.

Een clipje met versnelde animatie en nog meer bewijzen vind je op de volgende site: https://levennadedoodqr.wordpress.com/

Bovenbuur 8 september 2022 18:26

Wow, geregistreerd in 2004 en 28 posts. Dat zie je niet elke dag. Alsnog soort van welkom dan.

Ik moet helaas zeggen dat ik dit eenvoudige bewijs niet echt naar bewijs vind ruiken.

Stap 1: Als het mogelijk was om letterlijk per dag een dag jonger te worden ipv ouder dan zou je op den duur terug een baarmoeder in moeten kruipen en daar 9 maanden later geabsorbeerd worden. Dat is een vrij grote als daar, maar daar hoef ik niet moeilijk over te doen, want...

Stap 2: ???

Stap 3: leven na de dood. Huh, wat? Ik heb iets gemist wat deze aan stap 1 verbind volgens mij.

patrickve 8 september 2022 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 10029928)
Wow, geregistreerd in 2004 en 28 posts. Dat zie je niet elke dag. Alsnog soort van welkom dan.

Ik moet helaas zeggen dat ik dit eenvoudige bewijs niet echt naar bewijs vind ruiken.

Je begrijpt de grap niet.

Voor conceptie is men "dood". Na conceptie en geboorte leeft men. Dus leven NA de dood :-)

Natuurlijk kan men opwerpen dat men nooit dood is geweest voor conceptie, men was dan andere cellen (eicel, zaadcel), en daarvoor was men nog ander cellulair leven en zo helemaal terug 3 miljard jaar geleden.

Bovenbuur 8 september 2022 20:20

Aaaaaah oké. Leven na levenloosheid, wat je dood kan noemen omdat die twee op hetzelfde neer komen.

Mijn excuses.

harriechristus 9 september 2022 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crowdserver1 (Bericht 10029870)
Als een acht maanden oude baby in de baarmoeder daar elke dag een dag jonger zou worden, zou die uiteindelijk ook sterven en dat betekent dat de dood zich ook voor het leven bevindt.

De baby zal dan middels het zaad en de eicel in het leven van vader en moeder terug keren.
Leven vóór het eigen leven dus.

Onzijdig 9 september 2022 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 10030261)
De baby zal dan middels het zaad en de eicel in het leven van vader en moeder terug keren.
Leven vóór het eigen leven dus.

Maar natuurlijk, tis zo simpel als pompwater.
Door de wind waait het zaad uit de vagina terug naar teelballen. Zo keert het terug.

De schoofzak 9 september 2022 10:04

Ik ga vanaf nu met meer respect naar mijn sperma kijken.

harriechristus 10 september 2022 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10030267)
Maar natuurlijk, tis zo simpel als pompwater.
Door de wind waait het zaad uit de vagina terug naar teelballen. Zo keert het terug.

Neen, zo is het niet.
Het kind is vóór zijn of haar eigen leven zowel zijn/haar eigen vader en moeder geweest.
Twee vorige levens dus.

Niet door de wind, maar door de geslachtsdaad en de liefde daarvoor.

Wat jij denkt is een patriarchale eenzijdigheid, die de moeder niet erkent.
Met de primitieve idee dat de wind de Geest zou zijn.

Vette Pois(s)on 10 september 2022 09:12

na het sterven is er eindelijk de dood

harriechristus 10 september 2022 10:38

De dood bestaat niet.
Het heelal is vol leven.
En de dood van het ene leven is slechts de verandering in een ander leven.
Leven is uit leven, het is de substantie van de kosmos.
En je leeft sowieso verder in de hemel van de microcosmos.

Dus je zult het moeten verduren er altijd te zijn.

Pol Dolf 10 september 2022 10:58

na de dood is er enkel de ziel

harriechristus 10 september 2022 11:05

Ook de Geest is er nog, die het aller belangrijkste is.
En je wordt ook weer van een nieuw lichaam voorzien.

De schoofzak 10 september 2022 11:42

Je moet echt wel een religioten tsjoep zijn om een hypothese trachten te verkopen waarin je een dag later, plots een dag jonger zijt.

Ze hebben in de middeleeuwen de verkeerden op de brandstapel gezet.

harriechristus 11 september 2022 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10030823)
Je moet echt wel een religioten tsjoep zijn om een hypothese trachten te verkopen waarin je een dag later, plots een dag jonger zijt.

Ze hebben in de middeleeuwen de verkeerden op de brandstapel gezet.

Niet slechts een dag, maar weer helemaal opnieuw.

dewanand 11 september 2022 21:37

16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 10029928)

Stap 1: Als het mogelijk was om letterlijk per dag een dag jonger te worden ipv ouder dan zou je op den duur terug een baarmoeder in moeten kruipen en daar 9 maanden later geabsorbeerd worden. Dat is een vrij grote als daar, maar daar hoef ik niet moeilijk over te doen, want...

Stap 2: ???

Stap 3: leven na de dood. Huh, wat? Ik heb iets gemist wat deze aan stap 1 verbind volgens mij.

haahhaa het is nog simpeler

Er is leven voor de dood
en meer is er niet
DOOD is DOOD

Mijn enige kattenzoontje zag ik sterven afgelopen vrijdagnacht 02 uur AM 9 september 2022, maakte 2 video opnamen, voerde hem nog water, met hoop van morgen rent Wieroe door het huis. Finito 02:10 AM........
Huilde nog tranen vandaag op toilet voormiddag,
17 jaar samen.
Nu zal ik Wieroe levenslang missen en nooit vergeten.

Ik ben al ongeneeslijk ziek dus daarom weet ik het:

Er is alleen leven voor de DOOD.
Nu heb ik slechts een Half leven voor mijn Halve DOOD
VOOR de DOOD is er alleen tijdelijk leven maar na de DOOD is er alleen DOOD.

CUFI 12 september 2022 05:16

Ge bestond voor het leven zelfs op twee plaatsen, gelijktijdig.
In de ei- en spermacel.

harriechristus 12 september 2022 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10031526)
Ge bestond voor het leven zelfs op twee plaatsen, gelijktijdig.
In de ei- en spermacel.

Nu, dat heb ik al reeds beweerd dat je voor dit leven als je moeder en je vader bestond.

regor 23 september 2022 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10030801)

Het verschil tussen een dode mens en een dode vlieg is alleen maar massa.
Zieltjes behoren in de fabeltjeskrant.

regor 23 september 2022 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10030801)

Het verschil tussen een dode mens en een dode vlieg is alleen maar massa.
Zieltjes behoren in de fabeltjeskrant of in de wereld van Harry Potter.

Piero 23 september 2022 16:40

Klopt niet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 10030005)
Aaaaaah oké. Leven na levenloosheid, wat je dood kan noemen omdat die twee op hetzelfde neer komen.

Mijn excuses.

Die redenering klopt ook niet, omdat men dan van dood via leven weer naar dood gaat.

Ook de redenering dat men voor de conceptie leefde als een eicel en zaadcel bewijst de stelling niet, omdat beide ouders sterven en dood gaan. Iemand die geen kinderen verwekt leeft dan ook niet voort in zijn of haar kinderen.

Overigens bevat Genesis twee scheppingsverhaaltjes. In het ene schiep God de mens mannelijk en vrouwelijk, als hermafrodiet. Maar Hij vond het niet goed dat de mens alleen was en daarom deelde hij de mens en hij schiep de vrouw (uit een rib) als dienstmeid voor Adam en als lustobject - wederzijds, dat wel.
Hun kinderen waren andere mensen en Abel stierf al weer voordat Adam dood was. Abel leefde niet voor de conceptie en niet nadat hij was doodgeslagen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be