Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Commisaris wegpolitie steelt 30000€ aan boetes en wordt overgeplaatst… (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266329)

Dadeemelee 11 september 2022 21:20

Commisaris wegpolitie steelt 30000€ aan boetes en wordt overgeplaatst…

…naar een andere zone waar hij ook verkeersboetes mag innen..

Only in Vlaanderen/België.

Is dit normaal?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220911_96753500

Citaat:

De feiten dateren van goed een jaar geleden. Bij een telling van de boetekassa van de wegpolitie in Wetteren, ontbrak 30.000 euro. Het ging om gelden die contant geïnd werden van vrachtwagenchauffeurs die betrapt waren met een overladen vrachtwagen. Dat boetegeld vloeit naar het Vlaamse Gewest, dat de gelden gebruikt voor reparatie van de wegen die door zware lasten kapotgereden zijn.

Een commissaris zou daarvan een enorme som achterovergedrukt hebben. Er is sprake van 20.000 tot 30.000 euro, in een periode van verschillende maanden. De commissaris in kwestie heeft zich sinds enige tijd laten overplaatsen naar de politiepost in Jabbeke. Daar staat hij nog steeds in voor het innen van de boetegelden van overladen vrachtwagens.

maddox 11 september 2022 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10031468)

Is dit normaal?

Voor Belgistan, natuurlijk.

Wedden dat Rode Willem kan vinden dat die man een NVA lidkaart heeft?

Oma 11 september 2022 22:52

Is dit normaal? In een land dat corrupt is tot op het bot: ja.
De commissaris volgt toch maar enkel het voorbeeld van de politiekers: graaien wat en zoveel je maar kunt.

Dadeemelee 11 september 2022 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10031475)
Voor Belgistan, natuurlijk.

Wedden dat Rode Willem kan vinden dat die man een NVA lidkaart heeft?

Wetteren is wel Oost-Vlaanderen, of vergis mij? 8O

maddox 11 september 2022 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10031499)
Wetteren is wel Oost-Vlaanderen, of vergis mij? 8O

Wetteren is een stukje Belgistan, ja.

Dadeemelee 11 september 2022 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10031500)
Wetteren is een stukje Belgistan, ja.

Ah, dan is het ok. ;-)
nn

maddox 11 september 2022 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10031501)
Ah, dan is het ok. ;-)
nn

Neen, dat is niet ok. Maar het is wel normaal.

Vlad 12 september 2022 06:07

De man zal voorzekers zijn hele leven al netjes vakbondslidgeld betalen. Met het juiste lidmaatschap kan een mens zich al wat meer permitteren. Bij de politie ben je best blauw vermoed ik, in de zorg groen en bij het spoor rood.

Xenophon 12 september 2022 10:08

Citaat:

Is dit normaal?

Ja.

Herinner u een tijd geleden, agent dealt drugs en dergelijke meer en wordt gepakt. Hij doet zijn deel van de zes jaar die hij kreeg, en wanneer hij vrij kwam, kreeg hij een vaste job als statutaire ambtenaar, namelijk, als cipier.

Ga eens met een strafblad met zes maand bak er op solliciteren als cipier, ze lachen u uit.

Politie wordt raar of zelden gestraft, en als men niet anders kan dan zorgen ze dat die mensen, na hun gevangenisstraf, ergens terecht kunnen als statutaire ambtenaar.

patrickve 12 september 2022 10:34

Citaat:

Is dit normaal?

Waarom zou je anders bij de politie gaan ?

Xenophon 12 september 2022 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10031655)
Waarom zou je anders bij de politie gaan ?

Ik heb iemand geweten, die als agent, de commissaris tegen zijn smikkel sloeg. Nu, uw baas aframmelen, ontslag op staande voet en een gerechtelijk staartje, dat begrijpt iedereen.

Maar niet als agent, de man is overgeplaatst naar de groendienst en heeft daar zijn dagen gesleten als statutaire tot aan zijn pensioen.

Rudy 12 september 2022 12:18

Nu al méér snelheidsboetes uitgedeeld dan in heel 2021

Er zijn dit jaar al meer dan drie miljoen snelheidsboetes uitgedeeld in ons land, dat is meer dan in heel 2021. Dat blijkt uit cijfers van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) die vandaag in Gazet van Antwerpen staan. Er is extra personeel aangeworven om verkeersboetes te verwerken, en dat mist z'n effect duidelijk niet.

Bron: VRT NWS

Is dit nu toevallig of zou er een verband zijn ?

Het Verzet 12 september 2022 12:29

Moet ge daarvoor commisaris zijn, voor u met zo'n stomme dingen te laten pakken.
Tegen dan zou ge dat toch wel al wat beter moeten kunnen verdoezelen me dunkt.

patrickve 12 september 2022 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 10031726)
Moet ge daarvoor commisaris zijn, voor u met zo'n stomme dingen te laten pakken.

Een soort van natuurlijke selectie he. De minst bekwame commissarissen vallen door de mand, en op den duur hebben we een heel competent arsenaal van commissarissen die zich helemaal niet laten klissen :-)

Mambo 12 september 2022 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10031662)
Ik heb iemand geweten, die als agent, de commissaris tegen zijn smikkel sloeg. Nu, uw baas aframmelen, ontslag op staande voet en een gerechtelijk staartje, dat begrijpt iedereen.

Maar niet als agent, de man is overgeplaatst naar de groendienst en heeft daar zijn dagen gesleten als statutaire tot aan zijn pensioen.

Ik kreeg eens een deftige rammeling op hun bureau terwijl ze met drie voor mij stonden. En op een gegeven moment bukte ik mij en zijn vuist ging over mij tegen de commisaris zijn kaak.

En het was een goeie.

Rudy 12 september 2022 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 10031726)

Er zijn ambtenaren die zich voor stommere dingen hebben laten pakken. Het komt niet noodzakelijk in de krant.
Het begint met een klein beetje gewin, niemand die een woord rept, het gewin wordt grootschaliger, een medewerker (ondergeschikte) krijgt een berisping en wilt wraak nemen. En zo gaat een zaak aan het rollen.
Het gaat om een commissaris, met medewerkers. Zoiets doe je niet zonder medeweten van anderen.

De schoofzak 12 september 2022 15:23

Ik denk dat de enige oorzaak van dit onbegrijpelijke spel is dat het gerecht zo traag werkt.

Ik heb al vele malen gezegd, en ik baseer me vooral op eigen ervaringen als ambtenaar, dat het statuut dringend gemoderniseerd moet worden.

Maar wat wel moet blijven: vandaag iemand buiten stampen om een week later voor de rechtbank te horen dat wegens gebrek aan bewijzen, of nog erger, wegens bewijs dat hij/zij bewezen onschuldig is ... dat is geen goede zaak.

Dan heb je nog de tijdelijke schorsing. Voor echt erge zaken. Zoals deze, vind ik. Tenminste op voorwaarde dat een magistraat die het dossier kent, laat weten dat er voldoende redenen zijn om veiligheidshalve te schorsen.

patrickve 12 september 2022 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10031799)
Ik denk dat de enige oorzaak van dit onbegrijpelijke spel is dat het gerecht zo traag werkt.

Wil jij zeggen dat je er principieel tegen bent dat politieagenten en meer nog, commissarissen hun ambtenaarsmacht zouden gebruiken om dingen te doen die hen deugd doen ?? Maar waar dient die ambtenaarsmacht dan voor ?

Rudy 12 september 2022 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10031799)

Ik heb al vele malen gezegd, en ik baseer me vooral op eigen ervaringen als ambtenaar, dat het statuut dringend gemoderniseerd moet worden.

Maar wat wel moet blijven: vandaag iemand buiten stampen om een week later voor de rechtbank te horen dat wegens gebrek aan bewijzen, of nog erger, wegens bewijs dat hij/zij bewezen onschuldig is ... dat is geen goede zaak.

Dan heb je nog de tijdelijke schorsing. Voor echt erge zaken. Zoals deze, vind ik. Tenminste op voorwaarde dat een magistraat die het dossier kent, laat weten dat er voldoende redenen zijn om veiligheidshalve te schorsen.

Zijn de verdachtmakingen ondertussen bewezen ?
Als die kerel voorlopig wordt overgeplaatst is dat voor het welzijn van het korps.

Oma 12 september 2022 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10031729)
Ik kreeg eens een deftige rammeling op hun bureau terwijl ze met drie voor mij stonden. En op een gegeven moment bukte ik mij en zijn vuist ging over mij tegen de commisaris zijn kaak.

En het was een goeie.

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be